• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk
    jamis skrev 2008-04-13 12:04:36 följande:
    zynk: Är du ensam hemma!? Det var väl inte igår Förstår att det känns konstigt, vad ska man göra liksom Kul att din mamma kommer på besök, hoppas ni får det trevligt!
    Ja vad ska man göra - jissa... jo städa förstås! Jag gick omkring och väntade på skriket från övervåningen men det kom ju aldrig .
    Så ni fick också till det - jesus nu får jag prestationsågren ju! Fram med heaten . (Produkt från apoteket för er som missat det ).

MaLu H*n låg väl och sov med fossingen under ditt revben då? Förstår att du blev rädd. Skönt att h*n svarade till slut (mamma jag vill sooova!). Förlåt att jag skämtar - kanske jag inte ska för jag vet hur orolig du är .

proppen va skönt att höra att du mår bättre! Blev ju lite orolig. Ja se till att fortsätta äta och dricka mycket nu. Hoppas du får i dig lite mer än barnmat .

Mamsen Va roligt att du haft en så bra helg! Tänk att du inte varit ensam hemma - inte så konstigt när du haft två till (eller tre) där hemma kanske? Hur känns det när störta tjejn flyttat. Det har gått ett par veckor nu va?
    Usch ja va jobbigt med dagisplats. Vet inte vad man gör - man kan ju i värsta fall bli erbjuden plats jättelångt bort - och vår kommun är ju så stooor. Man lär väl inte få betalt för att stanna hemma längre antar jag .

I morgon ska vi men mammagruppen till Ytterjärna. Tyvärr är tre barn sjuka (vattkoppor, feber mm). Alla dessa sjukor - jag trodde det var först på dagis de började bli sjuka ofta... Ska i alla fall bli himla kul att åka iväg!
  • Mamsen68

Det känns hemskt att hon flyttat saknar henne massor men vi pratar flera gånger om dagen för hon saknar mig lika mycket tur är väl de Inte flera ve bara en.

Det är så hemskt att det är platsbrist i hela kommunen.

Fått till det lyllo jag har lite svårt att slappna av även om B är liten och C vill att han sover inne hos oss han vill inte att han ska bli mörk rädd.

Zynk ha det så trevligt i morgon.

kram

• zynk
    Mamsen68 skrev 2008-04-13 22:36:12 följande:
    Det känns hemskt att hon flyttat saknar henne massor men vi pratar flera gånger om dagen för hon saknar mig lika mycket tur är väl de Inte flera ve bara en.Det är så hemskt att det är platsbrist i hela kommunen. Fått till det lyllo jag har lite svårt att slappna av även om B är liten och C vill att han sover inne hos oss han vill inte att han ska bli mörk rädd.Zynk ha det så trevligt i morgon.kram
    Va mysigt det låter att ni rings varje dag. Tänk att ha en så fin mamma-dotter relation . Önskar att det blir så med Alva också! När jag flyttade hemifrån skulle jag vara så tuff och ringde aldrig/sällan hem. Minns att det gick åt väldigt mycket chips den första tiden .
    Ni får smyga in i B:s rum i stället då .

Natti!!!!
  • Ma Lu

Mamsen: kul att du haft en ritkgi festhelg Men surt det där med dagisplats! Det är ritkgit hopplöst på vissa ställen... Hoppas det löser dig - för det ska det ju göra!

jam: tack - inget är ju för hemskt för att skämta om Det var nog så att h*n sov och det ritkigt djupt. Sen vaknade h*n när jag puttade men var lite seg i starten. A kände lite smårörelser med handen när jag nojade iväg till honom men jag kände inget så han blev ju cokså osäker (ibalnd kan man ju känna med handen sånt som inte känns i magen!) Tror det tog ca fem minuter från mina puttningar tills bebisen bonkade till men jag åldrades nog tio år...

Nu är det natten! Kram alla

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Gokväll och godnatt på en gång blir det härifrån... tog sån tid att läsa igen!!!

Här har vi varit på landet, skönt! Jag och Petter har slappat och sovit mest hela tiden och varit ute och promenerat...

Fast helgen började inte så bra... Jag och Mr P bråkade på lördag morgon och surade sen nästan hela lördagen tyvärr... idag har Mr P däremot letat hus på nätet och jag tror det var meningen att jag oxå skulle få bo där, ha ha ha! Pest och pina är det ibland...

Nej, nu är det sängen...

Godnatt!

• Maxie

Jobbigt Kerpet med bråk. Hoppas ni är sams nu då. Hus är ju kul!!!

• Ma Lu

Morron! För ja, jag har precis vaknat... John Blund svek mig vid halv fem då jag bara sovit i fyra timmar (han var svårflörtad igår kväll också) och sen somnade jag inte om förrän vid halv nio Seeeegt!

Ser nu att jag skrev jam i kommentaren ist f zynk Jaja...

Såååå, MrP tittar på hus! Kul Lite långsinta är ni också Det är ju en dygd (säger hon som lätt vinner SM i långsinthet ) Hoppas det inte var nåt värre trassel på tråden Men man blir så trött!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Oj då Malu, jobbigt att inte få sova. Det är vi nog många här som vet hur det är... Själv har jag också haft en lite jobbig natt med en son som absolut skulle ammas flera gånger och låg och sparkade och höll på. Sen klev vi upp kl 6 för då fanns inte mer mjölk att uppbåda hos mamma.

Idag har vi gjort ytterligare ett potatisförsök. Gick minst lika illa som tidigare. Sonen öppnade munnen, fick in potatispurén, stängde munnen, tittade tvivlande på sin mor med ett uttryck som "men mamma, vad är du för människa som utsätter ditt barn för nåt så hemskt, barnmisshandel allra minst, ska du ta död på mig?" och med tårar i ögonen. Det åkte inte ut igen men sen knep han ihop läpparna hårt, det gick inte att få in mer. Så sen blev det gröt och fruktpuré igen...

Håhåjaja. Ska få lite barnfri tid ikväll, ska på bio med mina bröder. Trevligt!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7