• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Ma Lu

O ja, Maxie, du är en hemsk mor som tvingar i barnet nåt så förskräckligt som potatis Kul att gröt och fruktpuré duger iaf! Jag vet att min syrra körde palsternackspuré rätt tidigt och det är visst milt och gott och kansek lite sötare än potatis men inte lika sött som morot. Någon pratade ju om att "äta enligt färg" och palsternacka och potatis har ju samma färg

Tack och lov var bebis snäll och dunsade runt när jag vaknade inatt men jag ahde gärna haft bebis bredvid mig istället. Nu hade jag bara att sysselsätta mig med ilskna grubblerier om mina puckade svärisar (Fick brev förra veckan i förmyndarton blandat med martyrskap [de vet itne "vad de gjort för ont"] med påbud om att de ansåg tiden mogen att "återuppta normala relationer" och det ska banne mig inte de komma och tro att de kan bestämma! så nu formulerar jag som bäst ett vältaligt svarsbrev... De anser mig vara rätt tråkig och ganska menlös men det visar bara hur dåligt de känner sin numera antagonist)

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

Hejhej tjejer och kids

Har inte varit inne på ett tag, fick inte router-helvetet att funka och sen så åkte jag till gammelmormor i helgen. Nu är jag hemma från en promenad med massa monterbackar, i sooolen - härligt

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Men brudar! Vad händer?????

Själv ska jag va tråkig och gå och sova...

kram på er!

• Joyce

vad händer? Jag har mensvärk och är sur så det var bäst att ta ett glas vin... blev lite gladare iaf Har jobbat idag och ska även jobba lite imorgon då söta svärmor är har och hjälper till.

• Joyce

är ni vänner nu Kerpet? *hoppas*

vi är klara med båten och det känns jätteskönt. Var även och kollade in stugan och den kändes större än sist

• MallaMojs

Gooomorron... Jag gick å la mig kl.21 igår och det var sååå skönt Social, näää...

Idag är det ÖF på schemat, och vädret ser lovande ut. Nu, gröt!!

• zynk

Ho hoo vad det var lugnt här då?!

Gomorr! Alva sover oroligt och inatt var hon vaken och bökade runt och ville nog leka kl 03. Sen upp kl 06. Hur orkar hon???

Maxie Potatispuré var  tyckte A också. Tills nu då hon äter stora bitar själv. Nu verkar hon ha ratat gröt istället. Suck! Man undrar över de där råden om att börja med potatis och ge bara en sak i taget i en vecka - är det nån som verkligen gjorde så?

Nä nu kastade hon smörgåsen på golvet hon är sur för hon sover för lite! Och välling i pipmugg är= men i flaska = smaskens

Kerpan Jag hoppas också ni är sams - ibland har de sina egna sätt att säga förlåt (tänker på husletandet) - hoppas det var så. Det tar så på krafterna att bråka! Och nu är det speciellt känsligt när man fått barn.

Joyce Va skönt med båten! Vi har inte börjat än... Ett glas vin piggar alltid upp (eller vad säger jag - jag blir alltid trött - men GOTT är det!).

Oj där åkte en smörgås igen. Hon  är ARG!

Nää nu ska jag försöka söva henne. Ska rota i medicinskåpet och se vad jag har för artilleri...

• MallaMojs

Jag gjorde absolut inte som man "ska" med matintroduceringen. Började med gröt och katrinplommonpuré, sen körde jag bara på med lite olika grönsaker, men skippade potatisen helt tror jag. Nu äter de ALLT, ja, mammas hemlagade och Hipp-burkar

• Maxie

Hmmm, en läkare med eget husapotek... Behöver vi bli oroliga zynk?
    Skönt att höra att fler barn dissar potatisintroduktionen. Ska försöka med majspuré och kanske palsternacka istället. Visst är det lustigt hur de kan få för sig att äta/dricka ur tex flaska men inte pipmugg? Vi har köpt två pipmuggar av olika slag för att Victor ska börja dricka vatten att skölja ner maten med men han har inte riktigt förstått hur man ska göra än. Så han får vatten ur vanlig flaska med anatomisk napp. Han dricker inte mycket men ett par klunkar i alla fall.

Igår var jag på bio. Jättejobbigt att lämna Victor hemma, jag kände redan vid busshållsplatsen att nåt saknades. Sen fick jag allergisk reaktion inne i biosalongen för de hade mögelangrepp sen ett år tillbaka (sa en i personalen när jag frågade efteråt). Ögonen rann konstant filmen igenom, halsen kleggade igen och näsan droppade. Jag trodde jag hade blivit hyperförkyld. Tur att man inte har anlag för astma... Alla kläder åkte direkt i tvätten när jag kom hem för jag ville inte låta Victor andas in några mögelsporer. Funderar på att maila SF och fråga hur de kan låta folk sitta i en sån miljö. Och stackars personalen som måste jobba där... Om nån vill undvika biosalongen och veta vilken det är så börjar den på R, slutar på etto och ligger på Kungsgatan.

• Maxie

Joyce: mensvärk suger fett som kidsen säger. Bra att du tog ett glas vin, det förtjänar man när man har mens. Bara man inte tar paracetamol samtidigt förstås, det gillar inte levern eller vad det nu är.
    Samma dag som Victor skulle ha opererats fick jag mens. Typiskt liksom. Jag ammade ju inte heller så mycket, pumpade mest ur. I alla fall hade jag inga bindor eller tamponger till hands, hade ju inte tänkt på risken liksom. Så jag fick ta en av snussens blöjor. Tack och lov att han var så liten som han var då... Man tager vad man haver!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7