• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Ma Lu

Tack snälla zynk för en jätteskön eftermiddag Jag är friskluftsförgiftad, yr i bollen av allt prat och alla söta barn och axlarna är solbitna! Tack så hemskt mycket alldeles särskilt för den jättansgoda fruktsalladenRäcka ut tungan Den var så himla god och det där med turkisk youghurt till är antecknat med stora bokstäver

Det är verkligen skoj att se hur barnen också umgås nu Vilken skillnad från bara i vintras! Jag är sååååå bebissjuk

Hemkomsten var inte ritkgit lika kul... Maken är rätt så uppe i limningen pga sparåtgärder på jobbet De ska dra in en stor del av personalen i hela företaget och idag har det kommit ut att de ska dra in 3-4 tjänster på makens avdelning Inte kul alls!

Krabaten i magbollen hälsar till alla Mycket bök är det!

Nattinatten

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Hello gums och kids. Här är en som var barnfri igårkväll. Konstigt nog så kan jag längta efter att få vara det och sen när jag väl blir det så längtar jag bara hem! Men det är väl en träningssak. Såg Indy med mina brorsor och en svägerska. Trevligt, lite halvbra film men underhållande iaf. Idag ska vi på studentfirande fast jag har avsagt mig och snussen utspringet på skolgården, vi åker bara till mottagningen ikväll, maken får representera oss på skolgården. Tycker det blir för mycket med både och.

Låter som att ni hade en toppendag igår och det var väl som förväntat! *avis*

En fråga: om barnet har lite röda ögonlock, alltså inte i själva ögat, ska man oroa sig för inflammationer då?

• FISK78

Tack för igår zynk, så jättetrevligt! Så himla skönt att kunna vara ute och strosa och tack för allt gott du bjöd på, mums!!!

Sorry för att Sid har förstört din blomma på altanen, hann inte fram i tid alla gånger... Får skaffa en ny skönattkännapå blomma

Här ska det handlas och fixas inför kalaset på söndag OCH för den stora dagen imorn när Sid fyller 1!!! HELT GALET!

• FISK78

Förresten så testade jag i morse igen... Kände mig ju inte så gravid igår... Plusset var starkare än starkast, känner mig lugn igen Vad knäpp man är!!!

Imorn blir det Skansen med mina prinsar Så mysigt!

• Ma Lu

Grattis till plusset igen Fisk "Kände dig inte så gravid"... Nänä, vem var det som sprang skytteltrafik till toan ikapp med mig och som vrålade "HUNGRIG" samt höll på att slockna på filten? Klockrent nygravid skulle jag vilja påstå

Nu snurrar första maskinen med ett innehåll av bebiskläder i MaLus hem Det känns läskigt, stort och fint och KUL!!!

Förbannar denna värme I morse var mina händer så svullna att fingrarna gjorde ONT Vaknade av att det gjorde ont när jag visst skulle klia benet... Inte kul! Fram för 11 grader, regn och snålblåst

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

Det var väl jag, MaLu hahaha...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    MallaMojs skrev 2008-05-29 11:44:44 följande:
    Det var väl jag, MaLu hahaha...
    *asg*
  • jamis

Låter som ni hade en toppendejt igår ! Hoppas det blir fler snart!

Vi har det bra här i Norrland, jag och min bror gör film till vår äldre brors bröllop och det är jättekul! Lite meckigt att fara runt med Adam och filma och så men för det mesta går det bra. Förutom att han avskyr att åka bil och vägrar sitta i bilstolen.

Ja, ja...

Härligt att fisken fortfarande är gravid

• Kerpet1

Halloj!

Medhåller övriga, Det var supertrevligt hos Zynk igår! och gott!

Här är det huvudvärk som gäller... bläääääääääääääää!!!!!!!

och en superpigg Petter som äntligen somnade hos sin far, så kanske sovmorgon imorgon?!?!?!?!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7