• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

Morron!!!!!

Nån som vill ha kaffe? Mitt blev för svagt men idag kanske det räcker ändå - för Alvi har soooovit 10 timmar ! Som förr i tiden. Hon vaknade vid 05 men somnade om själv. Vid 07 undrade vi vad som händer så vi går in och tittar - då ligger hon med huvudet i fotänden och rumpan i vädret. SÖT!

Kerpan Å hoppas du har sovmorgon och det utan huvudvärk! Hälsa och tacka Petter för toapappret förresten. Kan han svänga förbi med några blöjor också? Här har A bajjat ner näst sista blöjan . Efter tre (!) besök på pottan. Kan A få gå på kurs hos P?

MaLu Kommer mannen få vara kvar på jobbet eller? Jobbigt! Osäkerhet är inte det man vill ha när man har plutt på G.

Maxie Jag tror inte du behöver oroa dig om det röda inte sitter i ögat. Ofta blir man (spec barn) röda där vid förkylning. Tvätta med rent vatten.

Fisken Hur många tester ska du ta denna gång? jag tror Maxie har rekord på gravtest va? Hur många var det?
    Alva har också fått korn på mina växter nu! Men du det märktes ju inte att Sid varit där. Han var ju så försiktig. Du behöver verkligen inte be om ursäkt. Kul att ungarna gillar att botanisera ! Växter ska man ju njuuuta av!

Jam Va skoj det låter med filmen! vad filmar ni? Hoppas A vänjer sig vid bilen - det är ju himla skönt ibland att åka bil - men ibland jättehemskt (det tycker iaf Alvi).

Måste åtgärda !!!!

• MallaMojs

Såhär sover Izabella bäst
    Skön stil?

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Men å så söt hon är Iza! Eller är det Bella ? Kom på att vi inte har kort på A när hon sover längre. I början var det ju bara bilder när hon sov. Får smyga in i kväll och fira av en blixt!

Alva håller på och pekar hela tiden. Gulligt

Bestämd! klickbar (tror jag)

Ä gnääääll

• Maxie

Vilka söta gryn ni har! Rolig sovställning, det var väl ungefär så även Alva sov?
    Zynk: tack för lugnandet. Har du även nån idé om vad som kan vara fel när ens barn vaknar varje morgon alldeles täppt i näsan? Inte förkyld och under dagen är han inte täppt. Bara på nätterna och på morgonen. Däremot nyser han flera gånger varje dag. Jag köpte en luftfuktare efter att ha uppmätt rel luftfuktighet i sovrummet till alldeles för låga nivåer, då blev det aningens bättre men inte helt bra. Är det allergier eller vad är det? Vi ger honom Renässans nästan varje dag, ibland är täppan så kompakt att bara Nezeril hjälper. Nu har han börjat få lite blod i snoret, pga sköra slemhinnor antar jag. Usch, stackars liten. Jag ska nog ringa BUMM idag och rådfråga.

Och japp, det är nog jag som innehar testrekordet, 11 test behövde jag för att tro på min graviditet.

Nähä, bäst att duscha medan lillkillen sover.

• MallaMojs

Haha, så gör Izabella också, pekar på allt och säger "Göö" om allt!!!

Jag har inga sovbilder knappt, de kan ju vakna Bilden ovan är tagen kl.6,45

• Maxie

Jo, ska tillägga att vi inte använder dunkuddar eller dito täcken.

• Ma Lu

Hallå! FL är ju helpaj Fick aldrig vara inne så länge igår så jag kunde skriva nåt mer här

Haha, Malla Kanske var det dig jag sprang om i trappen

Idag är det förhandlingar på sthlmsavdelningen på mannens jobb så om ni har en tumme över får ni gärna hålla den

Låter som liten V har samma snuva som jag (fast min är ju blandad med förkylningen så jag snorar ju också andra tider på dygnet): blodblandat äckelslem Det ÄR väldigt torrt och jag kör sesamolja i kranen som hjälper litegrann iaf. Kanske är han lite allergisk? Är du och J allergiska?

Hur gick det förresten med eksemen och tvättmedlet?

Den som oroar sig för att barnen äter växter kan få komma hit för här finns det bara två krukväxter varav en i princip är död Gröna fingrar? Näääää... Ute finns det lite mer och ute finns det också just nu en haölväten fågel på gräsmattan som bör transporteras bort innan tvåårige systersonen gör entré i eftermiddag...

A har nämligen åkt iväg på sin årliga seglingstävling och kommer inte hem förrän på söndag Den här helgen har varit en vånda det senaste halvåret då den för två år sedan sammanföll väldigt illa med katastrofen här i början av juni Nu är ju årsdagen inte förrän om en vecka så efter moget övervägande släpper jag iväg mannen (det är en av årets höjdpunkter för honom!) och syrran med familj kommer hit som "barnvakt" så jag slipper vara själv. Lite läskigt är det allt men han kan med taxibåt/motorbåt vara i Hammarbyhamnen på mindre än en timme så det får gå!

Hur det ska gå att segla är däremot en annan femma Morgondagens vind skulle vara som följer "noll meter nordlig vind vridande mot sydost 1-2 meter per sekund" De kommer få blåsa på seglen själva!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Malu, jag har en tumme över för din man, den andra hålls intensivt för Caribe.
    Varken jag eller min man är särskilt allergiska, maken bara mot alkohol(!). Men vi brukar också bli lite täppta på nätterna ibland, säkerligen beroende på att det är så torrt. Jag grunnade häromdagen just på Nozoil men vet inte om bebisar får ta det. Det skulle ju smörja bättre i alla fall. Fast den är så äcklig tycker jag!
    Eksemen har blivit bättre, han fick ju använda kortisonkräm ett tag och vi smörjer fortfarande med den lite här och var på honom där han har lite eksem. Tack för att du frågade! Däremot har vi inte provat Grumme än för det fanns inte i Coop Forum sist vi kollade.
    Hoppas det börjar blåsa lite mer då. För egen och snussens del får det gärna fläkta lite mer.

Ny fråga till den som vet: måste barnet kunna sitta helt själv för att man ska kunna använda sittvagn? Det ser helt tokigt ut när V ska sitta i den så jag tog fram instruktionsboken men jag tror att jag gjort rätt. V ser ut att sitta som en liten ostbågepadda, helt ihopsjunken. Men han kan inte sitta själv, är det det det (ja, visst ska det vara tre det?) beror på?

• MallaMojs

Finns det bara sittläge på vagnen, Maxie? Jag bytte till sittdel i vintras, innan de kunde sitta helt själva, men då låg de mest... Beror väl lite på vagntyp också kan jag tro

Är din man allergisk eller "allergisk" mot alkolhol? *nyfiken*

• MallaMojs

Just ja, idag fyller Sid 1 år va?!! Hurra hurra och hoppas ni har en fin dag på Skansen

Svar på tråden Visparnas tråd # 7