• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • jamis

Å jag sitter i Norrland... men vädret är strålande, vi har druckit kaffe i trädgården medans Adam sovit i TRE timmar

Hoppas ni har det trevligt idag! Ser fram emot nästa träff

• Maxie

Jam: vad skönt att han sover så bra!

Själv har jag skrotat runt i Vällingby ett par timmar och V sov nästan hela tiden. Om jag inte var rädd att få äta upp det skulle jag säga att V nog är världens snällaste bebis. Men det har jag alltså inte sagt...

• MaCool

Nu ligger min lilla plutt och sover. Verkar som han fattar att nässprayen gör att han kan andas för nu skrattar han när man sprutar in i näsan. Trots att han älskar babysimmet och verkar vara en naturbegåvning (*ler*) så ska jag nog försöka få tillbaka en del av pengarna för denna omgång. 1250 spänn och vi har varit där 2 gånger eftersom han ju blir sjuk efter varje gång...

Är så avis på er som är hos zync och glassar.

Maxie: Självklart har du världens snällaste men de får ju som sagt inte höra det för då blir dom så malliga:) (jag har också världens gosigaste kille)

• Minna72
    Minna72 skrev 2008-05-28 14:47:03 följande:
    För er som brukar vara inne i Minna-tråden. Jag missade att den förra tråden slutat gälla men nu har jag iaf startat en ny: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html Välkomna in!
    ...Och eftersom jag vet att man kan bli avstängd om man "spammar" för mycket, dvs om jag skickar samma meddelande till alltför många gästböcker, ber jag er gärna sprida länken till de andra som brukar häcka där.
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Minna72

Jag kör monolog här idag.
    Någon som vet var VIHPS:arna håller hus nuförtiden?

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • MallaMojs

Tjolahopp och tack zynk för en underbar dag i solen och finfina smörgåsar (hur mycket mackor kan en Malla eg äta? )... Jag hade ju så trevligt så att gå hemåt när kidsen skulle sova var uteslutet... Nu kan jag äntligen slå mig ner framför datorn en sväng efter en hetsig storhandling inför söndagens kalas... Hungrig är jag också...en macka kanske Haha...

Iaf så skoj att träffa alla inte längre så små barn och såklart MaLus badboll

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    Joyce Skit oxå at du jobbade!

Jam Låter mysigt där uppe. Vi ses nästa gång!

Maxie Nä jag hörde inte vad du sa - är V en riktig grinpelle alltså ... Jag hade ju önskat att du hade skrotat runt hemma hos mig istället!

Minna Jasså du är här och spammar igen . Sorry att jag inte hinner med er, fast jag tittar in rätt ofta men skriver inte. Tänker på er iaf . Ska försöka leta rätt på Vihpsarna. MaLu vet iaf. Och Xena var här och länkade för ett tag sen - ska leta som sagt.
    Hur är det med dig????? Öki måste ju blivit jättestor nu? Hur går det på dagis?

Malla tack själv för idag. Så himla kul att du tog dig ända hit! Och med rekordfart från pendeln (Mamsen och jag tog en kvart mer på oss för att gå samma sträcka ).

Ja men TACK alla för idag. Jag tycker det var superskönt och skoj och va kul att ni stannade lite längre än vanligt! Ni hade kunnat sova över om ni ville . Mer mat nästa gång alltså . Nästa gång kanske karlarna ska komma och ta över på em så kan vi festa vidare ?
    Barnen har verkligen utbyte av varann nu! A gillar att smaka på allas nappar... och på Pettera mat! Förresten tror jag c (lilla c) glömde sin jacka (väldigt fin så om ingen saknar den tar A den gärna ).
  • Mirren

Tackar också för en jättetrevligt dag och lunch Zynk. Vilken fin trädgård ni har, är avundsjuk på den! Bra idé med smörgåsbuffé, då spelar det inte så stor roll när gästerna trillar in.
    Finns det möjligen en turkosblå PoP-jacka hos dig, förresten? Jag hittar inte Casimirs jacka...
    Stora C hälsar också och tackar för en trevlig dag!

• Mirren

Zynk, du hann före mig! Stora C sa förresten "det märks att ni känner varandra väl - om ni skulle arbeta tillsammans skulle ni vara ett väl fungerande team" vilket är väldigt gott betyg tycker jag.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7