• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Joyce

jag vill också vara med på bilder

Hade för ett tag sen tänkt föreslå samma sak då jag har en "mammakompis" som är fotograf. Nu har jag inte kollat hur mycket hon skulle ta men jag tycker 200 verkar vara ett bra pris och att ni redan tagit där och att det blev bra är ju också bra

• Joyce

oj ProPPens! Vad kan det bero på? Hoppas det inte är nån fara! Vilken vecka är du i nu?

• ProPPens

Man kan tydligen ha spår av blod i urinen jämt, mion mamma berättade idag att hon alltid har det. Det kan ju bero på tex sköra slemhinnor eller så. Bara aningens spår ger ju utslag. Så förhoppningsvis är det ingen fara men det känns ändå skönt att man kolla upp! Är i v29... Tiden går visst framåt!!

Äntligen!! BF080706
  • Joyce

Efter att ha varit tvungen att bära Erik i BBn från Zinken och hem (=tuuungt) håller M nu på att byta till sittdelen i vagnen. Hoppas på bättre lycka med den imorgon

• MallaMojs

Heeej, åter från spinningkväll...fyyy f***n vad tungt det kan vara ibland

Jag är också intresserad av bilder...och 200 är ju ingenting - vad kan förstoringar kosta? Jag hade tänkt önska barnen lite bidrag till fotografering i födelsedagspresent - kanske knäppt?

Kram till jam - 20 minuter är en evighet ibland

...och massage till Joyce's rygg Cornelia hade en period när hon bara skrek i liggvagnen...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess

Jepp, jag är oxå intresserad av fotografering...

• Ma Lu

Hej Proppens Undrade precis hur det var med dig! Skönt att höra att de håller rejäl koll på dig Du hade kansek "bara" vanlig magsjuka i lördags?!

Joyce: Skönt att få byta till sittdel E är ju så himla stadig och stor och vaken och med så han behöver ju lite stimulans vetja F.ö. är han nog den mest förnöjda bebis jag nånsin har träffat Gosing! Man får ju ner till fullt liggläge i sittdelen också - eller hur? - så om han blir trött är det bara att sussananna

Jag mår itne bra av att vara själv på kvällarna Just nu är jag i en fas när allt känns läskigt och jag tror att det bara är en tidsfråga tills någon katastrof inträffar Minsta nyp i magen och jag tror att jag har världens infektion eller moderkaksavlossning eller vadsomheslt som ska ta bebis ifrån mig. Jag har rätt mycket stramande ont i magen numera och jag antar att det är pga att magmusklerna töjs. Mot eftermiddagen börjar det också göra ont på ett stramande sätt uppe under och på bröstkorgen. Säkert en töjfas igen men det är jobbigt

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Pess
    Pess skrev 2008-04-17 21:41:10 följande:
    Jepp, jag är oxå intresserad av fotografering...
    Tror jag....Fan vad SPONTAN jag är ibland
  • zynk
    Pess skrev 2008-04-17 21:54:20 följande:
    Tror jag....Fan vad SPONTAN jag är ibland
    Go girl!!!!

He he i Minna-tråden brukar man ju snacka om "teflon" när man inte minns nåt av det man läst. SÅ är det här nu... .

Minns i alla fall att JAM behöver en extra stor kram !
    Och att Alva gärna vill bli plåtad, Kerpet!

Jag dricker öl - och har en liten liten prilla under läppen - lössnus . Vart skall detta sluta??? FY på mig! Men jag ska ju ut med mammagruppen i morgon - så jag tänkte "grunda" redan idag. Det blir första gången jag går ut på 9 månader (eller förresten 18 månader). Hur ska det gå??? Jag är jättenervig men försöker verka som om allt är i sin ordning och att jag kommer kunna njuta av kvällen.
  • Pess

Själv ska jag ut på shoppinggtur på stan....Jag och Lovisa...Bara vi tjejer VI ska titta på kläder och äta tjejlunch

Svar på tråden Visparnas tråd # 7