• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

zynk: epilatorn var INGET mot att föda barn. Inget alls att oja sig över, maken var besviken när jag inte lät nånting!

• Joyce

Hej från norr!

Kramar till fisk och MM!

Flyget gick bara fint, ammade vid start och sen slocknade han raklång i mitt knä så jag kunde tom fika och läsa tidningen
    Sen har han underhållits av sin mormor, morfar och gammelmormor. Nu sover han sött. Jag är också trött så det blir en tidig kväll i kväll.

Prövade förresten duscha ikväll med E i brist på badbaljor. Gick fint och han verkade tycka att det var väldigt mysigt.

Aj för epilator Har provat nån gång men vaxning tycker jag är bättre. Göra pinan kort lixom. M brukar få rycka då jag är för harig för att göra det själv. Men nu var det ju som sagt ett tag sen...

Kul med tisdag! Hur många är det som kan komma?
    kram kram

• zynk

Joyce Va skönt att flyget gick bra! Låter mysigt med duschen också! Alva älskar att duscha - jag kan aldrig duscha själv numera. Hon kryper in.  Hoppas ni får sova skönt inatt. Hur är det med mormor?
    Vi kommer gärna på tisdag!

Måste sova NU! Natti!

• Maxie

Hej Joyce! Kul med dusch, det har jag inte provat. Däremot blev jag tvungen att bada V själv igår, det gick ju jättebra för nu kan han ju sitta i badet. Han plaskar så det står härliga till, man blir blöt själv. Visst är det skönt med avlastning? Härligt att flyget gick bra också. Jag kan inte säga än om jag kan komma, det beror på hur det går med altanbygget som börjar imorgon. Men nån gång i helgen borde jag veta.
    Må så gott. Kram kram

• Vaniljflickan

Hej tjejer. Ville bara titta in och saga att jag fortfarande lever Skall hem till Svedala nu till midsommar, forsta traditionella midsommaren pa 4 ar!! Vi skall fira den i Hallevik i Blekinge ,ed mina 3 narmaste vanner och deras man och barn, skall bli sa otroligt kul. Det blir ju forsta gangen som mina vanner far se Ben och Bella och jag behover inte kanna mig utanfor langre . Har ju till och med gatt ifatt en del av dem, fran barnlos till 2 barnsforalder pa en gang
    Vad har ni for er pa midsommar?

• Ma Lu

Hej! Jag finns här fortfarande och har inte åkt in Just nu har jag dock sovit på soffan och SNARKAT en alldeles för lång stund och är rädd att den lilla nattsömn jag brukar få inte ska samarbeta alls inatt. Plötsligt är jag stentrött och kroppen värker överallt så det känns som att jag är i vecka 42 och inte bara 38! PÅ bara två-tre dagar har jag t.ex. fått väldigt ont i knäna Gissar att det är lite vätska kombinerat med nya viktrekord (ca +15 sedan inskrivning) samt en chockdos relaxin nu på slutet som gör att jag verkligen drar mig för att gå nerför trappan härhemma. Håller i mig med båda händerna och dunsar med eftertryck för varje steg...

Pratade kort med min bm idag som ville veta vad de sagt på SöS och när jag sade "jodå, drygt 3 cm öppen och mogen" trodde hon knappt sina öron Hehe...

Imorn ska jag in och kolla blodtrycket+sticka hos den andra bm redan kl.9 - gäääsp! Sen får vi se vad jag orkar med. Tittar väl in här framåt mitt på dagen

Nattinatten! (ultraego idag )

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Hello. Vad nu, ingen här trots att det är långt in på dagen? Här har altanbyggarna kommit igång och väsnas rejält men V sover ändå. Och kan ni tänka er, i går somnade han (efter en stunds gråt ska medges) vid 21-tiden, sov i egen säng till 02.15, därefter ända till 06.15 - ingen amning på hela natten!

Oj, nu har han visst vaknat. Ses senare.

• zynk
    Ho hooo var är ni idag?

Vanilj Hej va kul att se dig! Låter mysigt med svensk midsommar! Hur är det med er alla?
    Maxie Lycka till med altan!

MaLu Tur att du inte kommer gå till v42 då ! Usch det låter kämpigt! Stanna på övervåningen vet jag - dator o toa o kyl (minibar?) o micro får mannen ställa vid sängen!!!!

vaken!
  • zynk
    Maxie vi verkar synkade idag Eller iaf A och V.

Tråkigt på vihps idag .

Är det nån som har lite extra tålamod - så tar jag gärna emot det idag !
  • Maxie

zynk: japp, väldigt! Fast det visade sig vara falskt alarm, V hade inte vaknat. Men snart så.

Ja, jag såg det på vihps. Och det är så himla jobbigt att de inte kan kliva över hit. Jag är så ledsen för deras skull.

På vad vis behöver du tålamod, är hon jobbig idag gullungen? Du kan få lite av mig, just nu har jag lite över. Sen när jag matar tar det nog slut för V brukar stoppa fingrarna i munnen och sen gnugga runt i ansiktet. Det tycker jag inte är så kul.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7