• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MallaMojs

Först, JIPPIE för MaLu och hoppas att allt går finfint på fredag

Sen, BLÄÄÄ!! Ja, även igår hade vi en skitjobbig läggning, vilket mest berodde på att M ville se fotbollen och ville att barnen skulle sova innan de själva ville det. Tror de sover för mycket om dagarna. Iaf så gnällde och grinade Izabella i sömnen natten igenom, dregglet flödar och jag gissar att det är en envis tand på väg...

...imorse så la sig M på soffan och nu har han åkt till jobbet för å kolla upp hur det blir imorrn, när de ska åka till fotbolls-EM...och jag har just fått monstrena att somna och tröstäter en ostmacka Haha...

F*n vad gnällig man är då!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • FISK78

Här har ni en till gnällis, men jag förstår dig verkligen Malla Är det inte han som är pappaledig nu??? Usch vad tråkigt sånt där går en ju på nerverna.

Jag har inte sovit en blund inatt, har legat och grubblat på vårt liv... Inget bra

TRÖTT! Måste nog koka lite kaffe...

Drar till mormor och morfar idag iaf Ska bli mysigt! Stannar till söndag/måndag.

• MallaMojs

Jag tror att jag är en sådan som aldrig blir nöjd, så det spelar ingen roll hur mycket han gör... Nu gör han ju typ inget som han inte gjorde innan han kom hem till oss, men ändå... Jag är liksom född neggo Haha... Men ibland så svämmar det över!

Jag ska gå å handla lite mat ENSAM sen när han behagar komma hem, och fixa nya nycklar till tvättstugan - helt sjuuukt att man kan tycka sånt är kul på allvar

Angående det där med ålder och så... Måste erkänna att jag fnissade lite åt MaCool Alltså, det var ju kommentaren som var dum, han borde väl förstått att det stod en annan bil där när du kom??

...ja, just ja...sist jag var på Systembolaget så betalade jag och allt, och när jag står å lägger vinflaskorna under vagnen så ber kassörskan om leg Herregud!!! Jag funderade starkt på att vägra visa det, men då hade väl vakterna kommit å tagit mig å mina barn

• Maxie

MM: ta det som en komplimang att du fick visa leg på systemet. Jag blir alltid lika glad när jag blir ombedd att göra det - fast nu är det ju ett tag sen...

Vad jobbigt det är med karlslokar ibland. Dumma gubbar! Kram till er, MM och Fisk (eller var din man inblandad i dina nattliga grubblerier Fisk?).

• Maxie

Själv har jag just fått hem en epilator jag beställt. Tänk att man kan bli glad för lite självplågeriredskap!

• MallaMojs

Maxie - det roliga var ju att hon bad mig visa efter att jag betalat å var på väg ut liksom...

Nu vaknas det här!!

• Maxie

Fråga till er med äldre barn (än Victor): nån som köpt sig en sulky/resevagn? Hur stort/gammalt ska barnet vara för att sitta bra i en sån? Finns det nån sort att rekommendera för bebisar? Barnvagnen tar sån himla stor plats i bakluckan när man ska ut och resa eller bara åka och handla (då tar vi inte ens med den). Så en sulky som är lätt och liten i hopfällbart läge, gärna med flera sittlägen inkl liggläge vore bra. Således: tips!

• ProPPens

Joyce Dit är det ju inte så svårt för mig att ta mig. Kan ju ta bilen till typ Liljeholmen eller nått, vill inte köra inne i stan då får jag panik.... Men som sagt det beror på dagsformen om jag kan. Idag är jag helt slut efter att ha haft saker för mig både måndag tisdag och idag...

Zynk Nä, dom lär väl inte hänga direkt...

Maxie Har ju också tänkt på det, ska införskaffa några ordentliga sen när man ser vilken storlek dom blir. Har fyndat två som känns jättebra från PoP, så jag hoppas dom inte blir försmå!!!

Äntligen!! BF080706
  • zynk
    Joyce hej hej ha det så skönt! Ses snart!

Maxie Va bra att du visar att du finns för din vän!
    Medan A sov bra på nätterna hade jag energi att göra en bok som blev klar till jul (från ifolor). Det var superkul! Vi har en sån "boken om mig" men den är inte särskilt väl ifylld. Det är väl alla föräldrars "å jag borde...". Hörde ett tips om att ha en kartong (typ skokartong) att lägga små handskrivna lappar i där man skrivit "första ordet" eller lägga ner första hårlocken etc. Så kan man fixa till en bok när man är pensionär .
    Tips på sulky: letar själv efter "den enda rätta". Undrar om man ska ha en superlätt paraply eller en stabil sittvagn . Eller både och . I senaste Vi föräldrar finns test på resevagnar.

MaLu jobbigt med svärisarna! Hoppas du o maken blir samt snart!

Malla Om du är neggo och född till att aldrig vara nöjd så har iaf inte jag uppfattat det så. Jag tycker inte du klagar mycket! Det finns betydligt värre (=jag ).

ÄÄÄÄ måste posta
    Fisken Grubbel över livet låter inte kul! Kram vännen ! Hämta energi hos mormor o morfar.
  • zynk

Ä va konstigt det blev... nåja

Maxie Epilator -ajajaja har aldrig testat men det låter ont. Skulle hellre föda barn . Har vaxat och det var ju inte kul! Nu får det växa fritt - bara nåt tag med hyveln ibland.

Proppen ja att köra inne i stan är inte kul. Det värsta är ju parkering. Hoppas du kan komma på tisdag!

M kom hem tidigt efter megaarbetspasset (bara jobbat 31 timmar) . Sen tog han A i vagnen och nu ikväll somnade hon i hans famn . Början på en god vana? *hoppas*

Svar på tråden Visparnas tråd # 7