• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk
    ProPPens skrev 2008-06-12 12:29:56 följande:
    Skulle göra samma val faktiskt!!! Tycker inte du är gnällig, dessutom får man vara gnällig!!! Det är ju jag med... Jag sa innnan jag blev gravid att jag ska minsann inte klaga, men se nu klagar jag mest hela tiden Det är ju därför vi är här för att klaga och finna styrka i varandra!!!!

Tack
    Förresten räcker det inte med att fålla ett underlakan? Jag menar det är väl ingen som ska titta på kanterna ändå - de ska ju vara invikta. *allt som kan förenkla livet köper jag direkt*

MaLu Den vägghängda - sitter den kvar än ? Du har väl lätt flugvikt annars så det är ju ingen fara!

Maxie Ja visst glömmer man fort - min graviditet var också bara alldeles alldeles underbar och jag satt bara och sjöng och klappade på magen .

jag tror knappast det kan vara skadligt med framåtvänd vagn. Och det märker man väl i så fall. Är det den där Lagercrantz som varit i farten igen? En sån liten sulky lär man ändå inte använda några längre stunder så då kan man väl få se lite av världen? Alva tycker oftast bättre om att åka framåt. Fast jag kan tycka att man gärna skulle vilja se henne bättre (=önskar lucka i suffletten).

• ProPPens
    Zynk Min mamma skulle säkert kolla under så det är bäst att både kasta över kanterna och sy ordentligt... Hon är jämt på mig när jag inte kastar kanter!!!

Maxie Ja, inte kan jag ge några goda råd heller... Har ju inte kommit dit än... Men kom igen nästa år kanske jag kan svara på det!!!Skrattande

Tänk nu har jag bäddat vaggan!!! Samt plockat lite med bb-väskan, måste försöka få till den så den blir klar nån gång. Fast om den inte är klar kanske Pricken kommer tidigare, ni vet när man inte riktigt är klar utan då får kasta ihop det sista... Undra om det funkar??Fundersam

MaLu Hur känns det såhär när du snart är lätt som en fjäder och flyger fram med bebisen??? Kommer tänka stenhårt på dig hela dagen imorgon!!! Vill ju ha rapport så fort den kikat ut, du tar väl med dig datorn så du kan logga in och berätta direkt!!!!
    Äntligen!! BF080706
  • MaCool

Malu: Nu är det snart fredag. Jag håller alla tummar jag har och tänker på dig, bebben & gubben!

Jaha, nu har man provjobbat en dag. Gubben var hemma med Isak och det gick tydligen hur bra som helst. Isak ville dock ha oss båda nära när han skulle somna den kvällen, var väl lite förvirrad trots allt. Själv kände jag mig riktigt usel när jag faktiskt satt och önskade att det inte skulle gå för R att söva isak, man vill ju inte bli glömd efter bara EN dag.
    Jag sa ju att jag kände mig usel...

• Maxie

MaCool: *skrattar* Förstår precis! Tur att känna sig och att vara är olika saker... Du är inte usel. Fullt mänsklig faktiskt, finns det nåt bättre?

zynk: skönt att höra att barnet inte dör av att sitta framlänges. Vet inte var jag läste det där om att sitta framlänges när man är under året men dåligt samvete fick jag direkt bara av att tänka på att dra V i en lätt vagn istället för den här tunga crossen. Och visst har du rätt, tanken är ju att sulkyn eller vad det nu blir för nån bara ska användas tillfälligtvis. Tack för tipset om Vi föräldrar förresten, ska köpa den imorgon.

ProPPens: kasta kanter - det vet jag inte ens vad det är! Typ att zickzacka runt så den inte fransar? Eller va? *skäms*
    Min bb-väska var inte packad och V kom ju tidigt så det kanske funkar!

Malu, kära vän, det är så spännande! Iiiiiiiiiiiiiiiiii! Rapporterar du via Jamis eller?

• ProPPens

Maxie Du har helt rätt, att kasta kanterna är att zickzacka runt!!! Du är ju en fullfjädrad sömmerska!!!!
    Hoppas opackad väska funkar för mig med!!!!

Äntligen!! BF080706
  • Maxie

Hahaha ProPPens, vet du hur mycket jag älskar såna där påstrykningsbara fållband? Köpte en jätterulle på Åhléns häromsistens, typ 60 m eller nåt. Det går åt... (Bara ett exempel på hur genomusel jag är på att sy...)

• Joyce

Hej igen!

Å imorgon är det fredag och jag blir alldeles nervös och nipprig när jag tänker på MaLu! Det kommer att gå så bra och snart har du ditt lilla underverk här och Elma får bli storasyster

Ang picknick: jag fixar allt! Men gärna lite bärhjälp om någon kan komma förbi

Min graviditet är också insvept i nåt slags rosa skimmer för jag är sugen igen. Tydligen har jag förträngt 20 v kräkande och 10 vi foglossning...

Vi har varit hos min kusin på födelsedagskalas. Erik fick träffa massor med släkt Jättekul men det blev lite försent. Han var glad och charmig på kalaset men sen när vi kom hem började han stortjuta vid gröten och bara knep i hop minnen. Sen blev han överflamsig och låg och skrattade så han kiknade åt ingenting. Men nu sover han gott.

• Joyce

usch, efter att ha läst om alla ledsamheter på vhips så blev jag tvungen att gå och krama Erik. Oj vilken tur vi alla har haft och vilken tacksamhet jag känner över att vi lyckades. Undra var vi hade varit idag om det inte hade gått? Känner så för dem på andra sidan men "vågar" inte riktigt skriva nåt. Känns bara futtigt och nästan som ett hån fast man menar väl av hela sitt hjärta.

• Ma Lu

Hej sötingar Det verkar som att ni fattar mer än jag inför morgondagen Jag är rätt lugn - tills vidare! Lång myntränna

Jamis är hos sina svärisar och har dålig nätkontakt så zynk har lovat att rapportera till er Dålig tajming av mig när det nu blev till helgen då folk åker till landet och annars fnular runt va?!

Min syrra kom precis över, nyss hemkommen "hemifrån" och hon hade med sig en sån mammaförpackning som man får där av motsvarigheten till Försäkringskassan En god vän som fick barn nr 3 nu lät oss få hennes låda och det är lite kul för såna lådor har ju jag skälv och mina syskon fått så det känns lite mer "på rigkti" när den är här Innehållet är en massa kläder (mest storlek 70 av någon anledning!) och lakan, handduk, spydukar, basskötgrejer, kondomer , en omgång ImseVimse tygblöjor och annat kul Minna72 har nog fortfarande bilder på sin förpcakning i galleriet om ni är väldigt nyfikna Egentligen borde jag slänga in en del grejer i tvättmaskinen nu bums men jag orkar inte...

Hihi, jag tycker fållband blir lite hårt så jag ska faktiskt köra en omgång sicksack på mina lakan Typ nu!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden Visparnas tråd # 7