• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

Okej jag tackar för extra tålamod nu så får nu av mig vid matningen .

Alva är inte riktigt kry och så grinig. Piggnade till lite efter Alvedon (om det nu var det - hur ska man veta - ge mig en bruksanvisning !).
    Nu strålade hon till i alla fall. jag ska leka lite nu - då brukar man få lite energi (som ska gå direkt till V:s matning )!

• ProPPens

MaLu KÄnner igen knäont!! Har också kommit nu sen i förrgår här. Så att ta sig upp när man satt sig ner är ju ibland stört omöjligt!!!!! Undrar om man håller på att bli gammal tant på kuppen??? Är så avis på dig som blir igångsatt och slipper den här eviga väntan... Om man bara visst nu att det är 3 veckor kvar men det kan ju lika gärna vara FEM!!!!!

Joyce Skönt att resan gått bra!!! Härligt med dusch äventyr!!!! Jag kan inte svara än på om jag kommer. När vill du veta?? Ska vi ta med egen picknick, eller hur hade du tänkt? Finns det att köpa i närheten kanske något man kan äta??

Zynk Du kan få lite tålamod av mig och du i utbyte tar min foglossning och alla annan värk jag har... Vad sägs??

Äntligen!! BF080706
  • zynk

Okej Proppen asså där går gränsen -hellre en gnällig (fast just nu hemskt gullig och underbar ) bebis än foglossning .

Usch jag förstår om ni tycker jag är en hemskt gnällig morsa! Ni är min kanal och där jag kastar all skit tyvärr. Ska öva mig i positivt tänkande!

• ProPPens

Skulle göra samma val faktiskt!!! Tycker inte du är gnällig, dessutom får man vara gnällig!!! Det är ju jag med... Jag sa innnan jag blev gravid att jag ska minsann inte klaga, men se nu klagar jag mest hela tiden Det är ju därför vi är här för att klaga och finna styrka i varandra!!!!

Äntligen!! BF080706
  • Ma Lu

Hihi, jag har så himla svårt att få in i skallen att goa glada söta Alvis skulle kunna vara gnällig och jobbig Går ju inte

Jag har lovat mig själva att aldrig mer gå upp 15 pannor! Det är för fasen inte kul att inte kunna sitta på golvet, när man knappt får upp grejer man tappat i golvet och när allt gör ont. Foglossningen gick över för mig när bebis fixerade huvet Nu vaggar jag bara fram av ren tyngd! Och jag VAGGAR verkligen Helt plötsligt! Knäna är verkligen kul... Jag har ju tjatat om vår badrumsrenovering en del Vi har nu iaf vägghängd toa och de som satte dit den kollade tydligen in längden på befolkningen i huset när de hängde den för den sitter så högt det bara går för upphängningsgrunkan vilket tydligen är himla bra nu när frun i huset är tjock och stel! Det gör ju ont att sätta sig (känns som andra dagen i slalombacken när man varit lite för ivrig första dagen och sedan sätter sig i liften=alla gamla skadade korsband och menisker gör sig påminda ) och jag vågar inte rigkti sätta mig med en skräll på den vägghängda Det märks bara när man itne är hemma och ska gå på normalhöjdstoa att det verkligen gör sig med högre sits! Det var snudd på att jag fick stanna kvar på toa borta idag...

Mitt blodtryck hade iaf bara en tillfällig svacka (eller snarare pik) i tisdags för idag var det nere på 120/75 Måste verklgien säga att min bm och mvc varit toppen och verklgien dubbelkollat minsta grej som bara KUNNAT bli nåt!

Ja, fy vad deppigt inne på VIHPS Jag kan liksom känna ångesten i hela kroppen...

Maxie: ska det bli stor altan? Här i radhuset lever vi äkta radhusliv så efter att maken byggt till vår altan så gjorde grannen detsamma (fast de har stenläggning) och som grädde på moset köpte de gasolgrill - som efter närmare inspektion visade sig vara identisk med vår fast två år nyare Jag tycker iaf bättre om trädäck än om sten

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Hihi, Skulle behöva toaförhöjning här!!!! För att komma ner på dass är ju nästan värst, eller nja kanske inte värre än att komma upp... Vore ju okej om man inte behövde springa stup i kvarten. Jag har ju dessutom lagt på mig lite mer än 15kilo, är uppe i runt 20kilo... Undra hur detta ska sluta, men nu sista tiden är det nog mest vätska som tillkommit!!!

Nu ska jag försöka sätta mig vid symaskinen och sy ett underlakan. Får se om jag orkar sy klart det idag. Men ska iallafall kasta över kanterna, så är det bara resten kvar sen... Behöver nog vila en stund också innan det är dags för middagslagning tills mannen kommer hem. Han jobbar över så jag ska försöka ha maten klar när han kommer... Får se om jag orkar bli klar tills dess.

Äntligen!! BF080706
  • Maxie

Toor, jaha minsann, det minns jag inte som nåt problem men det kanske det var. Tänk vad snabbt man glömmer! Tur det. Nu tycker jag hela graviditeten är ljuvt invaggad i ett romantiskt skimmer...

Malu: det blir en stor upphöjd träaltan med räcke och två entréer (med grind pga V, annars hade vi kunnat nöja oss med bara öppningar). Vi har haft ett gammalt och mindre trädäck och så stenplattor a la 60-tal (såna där med småsten som det växer mossa på). Vi (läs: jag) har länge önskat oss en ny altan och nu får vi den. Den blir nästan som grannens fast med några små skillnader. Det är ju samma hantverkare. Men det är så bra med våra nya grannar för maken har drabbats av stora inspirationen när de nu renoverar, plötsligt ska allt göras om hos oss också. Ibland är det bra med grannar som tar täten i renoveringstrenden. Ska tillägga att vi redan har en grill, en klotgrill som man eldar med briketter i. Funkar jättebra.

• Ma Lu

Proppens: ja, inatt hade jag en lugn och ostärd natt när jag "bara" var uppe och kissade tre gånger!!! Tänk att man skulle komma till en punkt när man tycker att tre spring en natt är lite... Jag har det lite skumt med kisseriet för det är som att bebis huvud ligger så himla lågt att det dels förstås trycker på blåsan så att det ibland är nära en olycka dels liksom trycker åt så jag får sitta åch väga åt olika håll för att kunna tömma blåsan Ett annat trick är att akutkissa det värsta, sen ställa sig upp igen och sätta sig för att tömma ännu en skvätt, upprepa proceduren... AJAJAJ i knäna!

Jag syr också lakan Men det går låååångsamt! Ett underlakan och ett påslakan "måste" jag få till idag men sen undrar jag om det inte får vara... SYrrans gamla flanellpyjamasbyxor har blivit bl.a. örngott till vagnkudden

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Hmm, låter elakt att lägga sig rakt på blåsan... FörvånadMen lite roligt att se framför mig hur du vaggar fram och tillbaka över toan!!Skrattande
    Har bara sytt detta lakan och ett påslakan till. Sen har vi köpt ett på IKEA, är till spjälsängen båda. Vi har en vagga, som kommer från när min mormor var liten, som vi tänker använda första tiden. Till den har min syster sytt lakan när hon fick sin första så dom tänker vi andvända till den. Ska försöka bädda till den snart så det är klart. Just nu är den packlåda för min bb-väska och pilatesbollen har hamnat där...

Äntligen!! BF080706
  • Maxie

Håhåjaja, ibland är det mycket som händer i min hjärna. Just nu sysselsätter den sig med att fundera över om Victor är för liten för en lättare sittvagn (läs: sulky, buggy, paraplyvagn), främst för att han då är riktad framåt vilket inte ska vara bra när man är under ett år. Samtidigt tycker han ju att det är vansinnigt roligt att sitta framåtvänd i babybjörnen... Hmmm... Fördelen med en mindre vagn är att den är enklare att ta med vid resa eller mataffärsbesök än vad crossen är. Men det får ju inte vara på bekostnad av snusses välbefinnande. Måste kolla om det finns små vändbara sittvagnar! *blablabla* ursäkta egot.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7