• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • ProPPens

Håller tummarna MaLu!!!! Vi väntar här med spänning på rapport!!! Det kommer gå så bra så vännen, Nu är du snart tvåbarns mor och Elma storasyster!!!!!!!!! Blir alldeles tårögd när jag tänker på det!!!!

Äntligen!! BF080706
  • zynk
    Idag är visst du o jag synkade MaLu! Alla tänker på er!
    Storbonusen få vara passupp och åka och köpa hämtmat och blöjor åt er. Och så får ni ta bort den smällande dörren o pinka för öppen ridå (fast då får han sitta ner så det inte skvalar för mycket ).

propp det ska visst vara bra för trädgården att gå i träda ett år eller två. Det intalar jag mig iaf!

Här är det förkylt och inte blev det mycket nattsömn - stackars A - det märktes att hon inte mådde bra. Nu är hon dock pigg!
    Ååååååååååååååååå nu kommer mannen med hamburgare !
  • Mirren

En snabbfråga: jag har fått hostmedicin (Colliana Etyfin) som det står (när man öppnar etiketten (hur stavas det?)) att man inte ska ta när man ammar. Har min doktor gjort fel när hon skrev ut den eller skräms bara etiketten i onödan?

• Joyce

Åå tittar in lite snabbt för att kolla MaLunyheter... spännande. Tänk nu kanske underverket snart är här Nu ska jag snart packa ihop och flyga hem igen. Skönt När jag är hemma så kanske bebisen är ute

• Mamsen68

åh så spännande.

I dag har Björn lärt sig säga sitt namn Böööööö han är så söt visar vi bilder på honom så säger han Böööö

Min BÖ är inne i en lära sig prata peiod det kommer nya ord hela tiden och så är han jätte intresserad av ord och att prata.

krma och jag kommer att titta in snart igen

• Minna72

Tittar in efter en tredagars resa till "Svedala" bara för att kolla hur det går för MaLu. är hon inne på BB??????????????????

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Maxie

Japp Minna, nu lär Malu vara på förlossningen.

Kul Mamsen med namnet.

Zynk: läste du om Jesper Juuls uttalande till det där föräldraparet om att de gett pojken för mycket uppmärksamhet? Hur vet man det, vad är för mycket? Knepigt tycker jag. Här får V ALL uppmärksamhet. Ska han inte ha det?
    Har i alla fall kollat in testet nu men är ändå inte säker på vilken vagn jag vill ha. Eller jo, det finns ju en del dyra vagnar som lockar men jag har inte råd med vad som helst. Det ska ju bara vara en extravagn också. Tack för tipset!!!
    Såg att Malu åkte in till förlossningen på eftermiddagen så det tar nog ett tag innan vi får nån rapport, eller hur? Kanske inte förrän imorgon...

Mirren: trist med hosta. Fick du tag i din läkare igen eller ringde du sjukvårdsrådgivningen eller hur gick det? Krya på dig!

Joyce: Välkommen hem igen då. Hoppas flygturen går lika bra som på ditresan.

Imorgon ska vi på picknick om vädret så tillåter. Jag försöker verkligen uppamma lite entusiasm för det men just nu känns det mer som ett omständigt projekt och hoppas lite på regn. Nåja, det är bra för oss att komma ut på olika saker. Dessutom kanske vår altan blir klar imorgon om vädret är fint.
    Tror min kropp förbereder sig på mens, har fått en fet finne på hakan, känner ett enormt sötsug (igårkväll gick jag loss på en påse med "råa" mashmallows) och drömmer sexdrömmar (fast det kanske bara beror på att det var ett tag sen sist ). När är normalt att mensen kommer tillbaka? Antar att det har med amningen att göra också. De sista dagarna har jag bara ammat 3-4 ggr per dygn.

• MallaMojs

Hmm, lite lost då vi bor hos farmor över helgen... Picknik?? Var när hur?

Å alla tummar för MaLu

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Hej hej!!

Vill bara rapportera att jag inget har att rapportera.... Än...

Grattis Bööööööööööööö va roligt !

Maxie Alva får också ALL uppmärksamhet och det ska hon ha vad än Juul säger . Fast snart vill jag också ha lite! har inte läst den artikeln. Kanske blir kvällslektyr.

Zzzzzzzzzzzzzzzz

• Idis 76

Har inte hängt med så mycket för vi har haft fullt upp....hjälp m ig, ska MaLu föda idag??????

Malu: Förstår precis hur du känner det med bonusen för så kände jag med! Hoppas att ni får det bra ändå!

Här hemma har vi fullt upp med T som har varit på barnakuten än en gång i söndags för hon mår fortfarande inte bra. Nu har hon fått astmaspray som tas två doser morgon och två kväll samt ett luftrörsvidgande ämne som får tas vid behov upp till sex ggr om dagen. På nätterna hostar hon ända tills hon spyr, jag lider så med henne och jag är så trött över att hon inte kan få må bra en hel dag. Måste dock ge henne ett stort + i kanten eftersom hon ändå är en så glad tjej och hon tar inhalationerna utan att vi behöver hålla henne, hon andas lugnt och fint i masken, antar att hon har fattat att det gör henne gott.

Ska nu försöka att ge er lite mera tid för jag tänker på er varje dag men har inte haft någon energi över, tyvärr!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
Svar på tråden Visparnas tråd # 7