• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MallaMojs

Vi gjorde säkert planeringar, men min praktik/VFU i samhällskunskap låg andra terminen, så hmm...typ 5 år sedan, men jag kanske skulle sätta mig å knåpa lite, kan vara bra att ha iaf.

Nu sover kidsen

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • ProPPens

Hej!

Idag har jag städat runt lite, länge sen jag orkade pyssla en hel förmiddag!! Har förberett så jag kan dammsuga imorgon... Men blir det fint väder så tänker jag nog försöka fixa lite ute. Kikade runt i rabatterna idag och vad allt växer!! Mina tulpaner har slagit ut och massor med blad på mina rosor, som jag ju ska klippa ner!! Undra om man vågar göra det nu, sägs ju att man ska vänta på musöronen, men dom verkar inte hänga med rosorna?!

MaLu Nått var det antagligen i lördags, funderar på om det kan varit förstoppning... Verkar iallafall inte varit något allvarligt. Även om jag igår fick skrämselhicka igen, då jag på kvällen när jag kissat fick lite ljusrosa (betonat på LJUSrosa) färg på pappret. Men sen inget mera, ringde bm idag ändå och hon trodde som jag att jag antagligen bara är skör i slemhinnorna. Eftersom det inte kommit mer så är det antagligen ingen fara. Men man blir ju nervös för mindre!!! Låter mysig med en liten semester till hösten! Jag tror jag ska försöka få iväg oss också då, men vet inte riktigt var...

Zynk Hoppas du får en härlig kväll, ta gärna ett glas för mig med!!!

Malla Vilken snigelfart dom har på sin rekrytering!! Håller tummarna för att du fixat det!!

Äntligen!! BF080706
  • Kerpet1

Tjoho!!!!

Här är jag!! Malu! Glädjande nyhet! Din mage får gärna fotas till priset av 200 spänn!!! Även barnfotograferingar har det hutlösa priset av 1500 i deras atelje, men på hemma hos-partyn så är det 200!!!!! Så nu räknar jag med dig!

Zynk! Dig behöver man ju inte fjäska så mycket för som tur är!!! Du får ALLTID mina pizzabullar!!!! Kram på dig!

Jag ringer dom på måndag och kollar ett datum... dagtid är väll bäst och under veckorna????? Om jag tar ett datum om ett par veckor så kan vi väll säkert få det att passa alla? Gud så kul!!!

Kram på er!

• Mirren

Jag vill också vara med! Hoppar på alla fotograferingar .
    Har ni pratat fika/lunch något? Har läst men inte sett något? Någon som vill komma hem till mig någon gång i veckan mellan 28 april och 2 maj? Måndag till onsdag passar mig bäst!

• Kerpet1

Jag pratade just med apelsinerna och ska lämna några datumförslag...

Ska jag ta tisdagar tre veckor i rad så får vi se vilken det blir? Låter det bra? är det nån som absolut inte kan en tisdag?

Jag skickar den 29/4, 6/5 och 13/5 som förslag så ser vi!

• Joyce

Tisdagar är jättebra för mig! jag jobbar ju mån och onsdag men annars kan jag för det mesta!

Så mirren samma där, tisdag

Nu måste jag skynda mig ut! Ska möta M på uteservering! Bara E behagar vakna.

• Joyce

Fö sittedelen gick hem. Han verkade gilla den när vi var ute idag!

Sen så har han fått sin första fotboll (av mig) det ska börjas i tid En fin liten mini-adidas-fifa-boll som jag prackar på honom i tid och otid.

• Kerpet1

Jag kan den veckan Mirren! kommer jättegärna. Om det inte blir foto den tisdagen, men det vet jag på måndag.

• Mirren

Jag kan inte den 13/5 för då har jag handledning. De andra tisdagarna går bra dock. Om vi bestämmer fotografering den 29 april så kan vi ju skjuta på min lunch någon/några veckor. Alternativt så kanske någon är intresserad redan nu på tisdag? 22 april? Vad sägs?

Förresten - vi ska skriva på med föräldrakooperativet Grodan. De ringde halv tio igår kväll och sa att det var klart och att vi var deras val! Tjooohooo! (De tog bara in en pojke 07 som inte var syskonförtur).

• jamis

Va kul med fotograferingen och bra att Malu får vara med Jag kan alla de datumen!

Mirren: jag kommer gärna till dig på fika/lunch Nästa tisdag kan jag tyvärr inte, då SKA jag träna (har bestämt med 2 andra tjejer så nu borde det bli av ).

Joyce: Va skönt att sittdelen gick hem

Vet ni vad...? Jag sitter ensam i vår lägenhet S är ute och går med en sovandes Adam och jag njuter av lite EGEN-tid! Underbart! Idag har jag oxå vart på en FL träff med alla tjejer som gjorde behandling samtidigt, 2 av de var på CvL samma dag som vi

Svar på tråden Visparnas tråd # 7