• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk
    Pess skrev 2008-04-17 22:41:55 följande:
    Själv ska jag ut på shoppinggtur på stan....Jag och Lovisa...Bara vi tjejer VI ska titta på kläder och äta tjejlunch
    Bara titta ?
  • Kerpet1

Halloj!

Jag har mailat till Studio Apelsin om mer info nu!

Kan bara säga att deras bilder är superfina, sa jag att de oftast kör svartvitt? Det är inte så mycket skolfoto över dem liksom, vilket jag gillar!

Nej, nu är det sängen! Petter ska ju sjunga solo imorgon i kyrkan, he he he! Vi ska nämligen ha babykonsert med babyrytmik gruppen, töntigt eller hur? Fast vi ska va med!
    Är nån intresserad så kan man komma och titta på en blivande Idol klockan 14:00 i sundbybergs kyrka... Gratis fika efteråt!!!

kram och godnatt!

• Kerpet1
    Pess skrev 2008-04-17 21:54:20 följande:
    Tror jag....Fan vad SPONTAN jag är ibland
    Kan jag fresta med pizzabullar???
  • zynk

Morron!

Jag bjuder på kaffe! Vart är alla nu då?
    A var pigg och alert kl 03,30... Och vaken mer än en timme. Hoppas kunna söva henne om en stund igen dock. Måsta ju ladda energin jag också.

Kerpet1 skrev 2008-04-17 23:51:28 följande:
    Kan jag fresta med pizzabullar???
    Väldigt vad Pessan får specialbehandling *avis* .
  • FISK78

Halloj, absolut intresserad av babyfoton

Tack för igår Kerpan, supertrevligt som alltid

Jaha och idag jobbar Firren Sitter på konferensen och passar upp på folket, jättekul!

Nu ringde precis Mr D och sa att Sid hade sovit till kl 8.00, vilken lyx!!! De har mysig pappa - son dag KUL!

• MallaMojs

...å jag är hemkommen från intervju nummer två Överlevde, och får vänta ytterligare tre veckor på deras pusslande och allt vad de nu gör... *suck* Hon sa dock att de börjar jobba 4/8...hmm, kanske ska stanna hemma, och skicka iväg barn+M+farmor+farbror till Åland på semester

...iaf så tror jag att det gick ok, men hon tyckte jag verkade lite osäker på mig själv. Hmm, ja, det är jag ju (ni som träffat mig vet va??) men det kan man ju inte säga. MEN, jag blir så j***vla trött på att jag alltid känner att jag måste ursäkta allt jag säger, för det kan ju vara fel, eller fnissa bort det - det blir kanske mer uppenbart i sånna här situationer...

...vad göra??

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Hej Malla Så skönt att du överlevde intervjun! Men vad håller de på med?! Joxa runt i flera veckor sådär?! Bådar inte gott för hur det vore att jobba där...

Och jo, vi som träffat dig vet ju att du är världens goaste Malla   Men jag kan förstå att en läskig intervjuhäxa kan smälta ner dig till en liten pöl och en skugga av ditt egentliga jag Jag var en gång på en sån intervju (mest bara därför innan jag hade bröjat jobba igen efter Elma) där intervjutanten var ett färgsprakande, högljutt medelålders fruntimmer som i princip bet huvet av mig Man är inte så kaxig när man är ung lärare och alla bara frågar efter erfarenhet och så ska man stå upp mot någon sån där som fått en chefsposition genom att äta såna som vi till frukost! Att man sen är annorlunda i klassrummet kan vara svårt att hävda... Vad man ska göra? Hmmm... Skaffa en bok i självpepp? Kanske skriva ner lite frågor man fått på intervjuer och öva på att svara på dem framför en spegel och se sig själv stadigt i ögonen under tiden?!

Du har ingen anledning att vara osäker på dig själv Du är en mogen och klok och starkt och driftig ung kvinna med en rejäl portion livserfarenhet (inte alltid av det positiva slaget) och dessutom tvillingmamma!!! Hur många i din ålder har tvillingamödraskap på sitt cv? Det kräver sin kvinna!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Har precis kollat lite på apelsinernas hemsida och jag tror inte det gills att räkna min mage som ett barn De har helt annat pris och villkor för magfoton än för barnfotografering. Blä!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

MaLu - åhhh, vad söt du är Blir alldeles rörd, och glad...

...det värsta är ju att jag inte har så mycket att säga om hur jag är i lektionssalen, eftersom den erfarenheten är starkt begränsad till dålig VFU och lite hemkunskap i grundskolan... *suck*

Jaja, vi väntar å ser!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Malla: Du HAR ju iaf erfarenhet från viket förra våren Då kan du iaf bre på med att du får bra kontakt med eleverna och att du är bra på att organisera undervisningsssituationen också i ett så "rörigt" ämne som hemkunskap osv. Det gäller att vara lite kreativ och ordbajsa resten Fick ni förresten inte göra terminsplaneringar under praktiken? Det brode inte vara så svårt att "snickra" såna i dina ämnen heller bara för att kunna visa upp om man bara har tillgång till en bok och kursplan

Hurra hurra! A pratade precis med han som vi hyr hus av i Spanien och de skulle själva ner en vända i oktober så det passade utmärkt att vi hakade i i ena änden Han tyckte det lät kanonbra att åka med bebis då Nu blir det då antagligne tidigt i oktober (kansek t.o.m sista dagarna i september) vi åker ner så bebis kommer ju vara rätt liten men det ska nog gå bra Tre månader hinner h*n bli iaf! Sen blir det min pappas födelsedag när vi redan hunnit vara hemma och vända ett tag Fast det känns minst sagt galet att sitta och planera semester med bebis innan man har den i famnen

Svar på tråden Visparnas tråd # 7