• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Ma Lu

HURRAAA!!!! Då ÄR jag med Kan alla tisdagar bara jag ser till att inte få bm då och det ska vi väl klara av att inte få

Maken ska ha altanbyggarsemester veckan med första maj så om han bara vill bli av med mig så kommer jag gärna och lunchar nånstans då jag t.o.m kan åka bil!

Klart E ska spela fotboll Kul med sittdelen!

Nu käk

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Va bra Malu! Ska A bygga altan på en vecka? Så skönt! Då kommer jag sen i mitten på maj då allt är klart och fint

• FISK78

29/4 är bäst för oss, vi kan även 6/5 men bara eftermiddag. 12 maj kan vi inte för då jobbar jag

Grattis Mirren till dagisplatsen, skönt!!!

Sitter med ett glas vitt, mums... Är helt slut efter dagens jobbande och Sidlekande

Kram, imorn är det FEST!

Hoppas zynk har det trevligt ikväll, det är du såååå värd

• Joyce

ja var det idag zynk skulle på kalas? Hoppas du har det trevligt!

fisk: Hoppas ni får kul imorgon

MaLu: Om vi ska fika hos Mirren så kan jag hämta upp dig med bilen! Om jag har fattat ungefär vart ni båda bor så är det väl någorlunda påvägen för mig.

E vill inte riktigt sova. Jag tror han är tät i näsan och har lite svårt att andas. Vaknar och gråter lite nu och då. Tyvärr verkar pappa inte alls funka men får man bara ligga bredvid mamma 5 sek så sover man igen...

Mirren: Kul med dagisplats! Jag var och gjorde en observation (skoluppgift) på ett dagis här i närheten förra veckan och blev riktigt peppad. De verkar jättebra!

• zynk

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej jag är så glad efter vin och supergod middag på Långbro värdshus ! Första kvällen utan Alvi! Hon hade somnat tidigt i M:s famn men sen vaknat igen och då är hon ju alltid kinkig men M fixade det! Lite dåligt samvete för att jag tvivlade men oj va skönt det känns nu. Sitter här och har efterfest med mig själv, en öl, en prilla och ER(?) .

Måste kolla mitt schema innan jag säger nåt om nästa vecka. Vet bara att jag ska till Karlstad(!) på onsdag.

• Mirren

Vad roligt att det gick bra Zynk! Visst är det en fantastisk känsla att veta att det fungerar även om man inte är med hela tiden? Sedan C var föräldraledig duger han också - åtminstone på dagarna.

Joyce: Bra att förskolan verkade bra - vet ni något om platser och hur många som står i kö?

Det var lite oklart vilken tisdag som passade bäst så därför bestämmer jag självsvåldigt att vi försöker ha lunch hemma hos mig i Mälarhöjden den _29 April kl. 12_ (detta under förutsättning att det inte blir fotografering förstås - då träffas vi ju hos Kersti istället).

• MallaMojs

Tisdagar är ÖF här, men det går ju att skippa Kanske blir för många kids och magar om jag kommer???

...inatt har jag och barnen kört en tääät samsovning, mamma Malla mellan barnen i storsängen, vaknade upp å var genomsvettig ett par gånger men men... M var ute å ölade (snart borde det vara min tur va?)!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Mamsen68

Zynk skönt att det gick bra och ha inte dåligt samvete för dina tankar. kram

För vår del blir det nog inte nån träff börjar ju jobba snaaaaaaaaaaaaaaart

Malla va mysigt det låter hur ni sovit i natt även om det kanske inte var det Flört

skiner underbart ha en bra dag

• MallaMojs

Det är ju både mysigt och lite jobbigt

Spännande med jobb...hur länge då?

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

Samsovning även här. Jag gav upp i går kväll och gick och la mig med E istället för att måsta gå in och trösta honom en gång i kvarten. Då sov ha mycket bättre och vaknade och skrek bara nån enstaka gång. Skriket stod ist fyllegrannarna för. Suck.

zynk: Vad härligt att det gick bra! Grattis! Nu kommer nästa gång inte känns lika nervös och jobbigt

Mirren: 29:e låter bra för min del. Jag skrev upp mig på dagiset men nu är det ju länge tills det är dags (hösten 2009). Det är ett kooperativ som ev ska ombildas så det beror lite på hur det blir med det. Men engagerad i genusfrågor var ett plus och då måste jag ju ligga bra till

Svar på tråden Visparnas tråd # 7