• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

Skönt att se att det är lite fart här igen . Ser fram emot fredagen! Extra kul att Maxie o V kommer!

Puss på er alla

o HEEEEj Pessan!

• Kerpet1

Puss och god natt på er oxå!!!!!

Sov gott!

• zynk

God morgon!

Jag undvek frågan igår men jag tror kortison"skräcken" är överdriven. Vid lååångvarig (dagligen, månader) användning av starka kortisonkrämer kan man få förtunnad hud men det gäller ju inte milda hydrokortisonet. Man ska dock vara försiktig i hudveck och slemhinnor. Smörjer man fingrarna på kvällen kan jag inte tänka mig att det är nån fara.
    Oftast smörjer man för lite. När det gäller eksem ska man "slå hårt och trappa ut". Börja smörja ofta några dagar och sen trappa ut långsamt. Annars brukar det blossa upp igen. Och sen gäller smörja smörja smörja med mjukgörande förutom detta.

Alvi hade lite eksem ett tag (föredrar att se det som "torr hud") men det är helt borta nu. Trots att vi duschar/badar varje dag.

Kerpan Ligger han på plus eller minus idag då? Visst blir man less ibland .

• ProPPens

Goddagens!!

Sitter ute och myser, dock är det lite för varmt men i skuggan står jag nästan ut... Har ännu en tag det lungt dag idag. Har iof pumpat hjulen på barnvagnen och ställt ner den i hallen, men vi måste nog flytta om lite för att det ska bli bättre. Det får bli när Mr M kommer hem... Eller senare idag om jag orkar! Ikväll ska vi gå ut och äta middag för vi firar 10år idag!!!!Kyss Så måste vi ju ta igen förra veckans bröllopsdag då jag låg med nyutdragen tand... Så vi ska åka ner till Trosa och äta, gå lite i hamnen och mysa tänkte vi!!! Ska bli toppen för det blir nog sista lugna restaurangbesöket på ett tag Fundersam
    Igår beställde jag min sjal så nu väntar jag på att den ska komma in till affären så jag kan hämta den och prova. Får väl stoppa ner vovven i den och bära henne sålänge.Skrattande

Malla Hoppas det går bra för dig idag!!!

Kerpet Jag kommer inte imorgon dels blir det jobb besök sen klarar jag nog inte av att köra så långt. Får ont av att bara köra till S-tälje hemifrån... Men det kommer fler gånger. Sen när Pricken kommit då ska jag se till att träffa er alla för då finns det inga fogar eller magar ivägen!!!!

Zynk Jag tror som du att dom milda kortisonerna inte är någon fara. Jag är själv ett eksembarn (nåja kanske mer eksemvuxen numera men ändå...) så jag smörjer mig för glatta livet när det blåssar upp nånstans. Nu blir det bara milda men annars även med dom starkare. Sen också som du säger mycket ibörjan och sen långsamt trappa ner. Vet att med mina starka salvor är det en ÅTTA veckors schema man ska följa, vilket jag ju alltid gör... NOT men det brukar funka med kortare avtrappning...

Äntligen!! BF080706
  • Maxie

Tack zynk.

Det ska bli kul att ses imorgon!

Oj, snusse har vaknat.

• Maxie

Kerpet: skrattade gott åt din snåle gestapoman för jag tycker mig se vissa likheter med karln jag har fått på halsen. Vi har också köpt en budgetsulky fast den är rätt ok får jag erkänna. Bra att ha när man åker och handlar och på resor. Men priset och inte funktionerna i första hand var det som avgjorde.

• Maxie

Jo förresten, inför morgondagen: jag läste nånstans att sl bara använder gamla tåg på pendeln för nåt måste åtgärdas på de nya tågen. Eller har jag drömt? Kan inte se nåt om det på sl:s hemsida. Och de gamla tågen är så jobbiga att komma ombord på med barnvagn. Av också för den delen. Tar bussen i så fall. Nån som vet?

• MallaMojs

Jag har överlevt första dagen på jobbet Haha! Det gick superbra!! Faktiskt riktigt skönt att komma hemifrån, om man nu får säga så

zynk - jag tycker Izabellas eksem blir bättre nästan direkt när vi börjar smörja på Mildison, men det tar lång tid innan det blir helt bra. Nu har hon varit bra länge, men nu har hon flera områden på rygg, mage och armar Är ju lite småjobbigt att minnas att man ska smörja också, eller är det bara jag som är så virrig som tycker det?

Proppens - hoppas ni får en härlig kväll *avis*

Maxie - det brukar ju alltid vara folk som hjälper till, men kanske säkrast att ta bussen Synd att vi inte kan komma så vi får träffa er!!

Sulky - ingen!! Tycker alla är så rangliga, förutom EN, som komstar mer än vår "vanliga" vagn... No way!!

Imorrn ska kidsen sova hos mormor och Anders - de ska se OM det går, och då kanske de ska åka iväg ett par dagar, hem till mosters tomma hus i Gävle. Vi får se Länge sedan de sov borta nu ju

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Jag åkte till spånga häromdagen, det var ett nytt tåg...

Kl 13 imorgon då!!!! gud så kul!!!!

Räkningsdags... mindre kul!!!!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7