• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Ma Lu

Hejaheja Malla! KUL med arbetsintervju Sånt får man lov att missa kalas för! Nu atta ska det börja lossna för dig!

Hallå hallå, Proppens bebis! Kom uuuuuut nuuuu!!! Hohoooo?!

Oj, Fisk, redan vecka 11! Eller ja... "redan" Gissar att det känns som sju år När ska ni titta till lilla fiskbullen nästa gång då? Och hur har det löst sig med mvc/specmvc?

Minna: tanken susade genom min skalle också att det kanske var meningen att man skulle leva sig in i barnets sits ett tag Men sen kom jag på att naturen nog knappast involverat blöjor i livscykeln på det sättet Visst fick jag sms! Jag fick bara inte tid att svara just då och sen glömde jagGenerad Syrran med familj och faktiskt min yngste bror kom hit på överraskningsfika så det vart lite körigt. Ni gjorde nog helt rätt i att skippa vändan hit och åka ut direkt! Trafiken är lömsk så här års

Seren: det var på growingpeople det stod att avslaget skulle vara blodigt 3-4 dagar och sammanlagt hålla på kanske en månad Tyckte väl det var lite i underkant då jag läst nån annanstans att upp till 12 veckor är "normalt"... Men ingenstans har jag läst om hur länge det är "normalt" att blöda.

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • zynk

Casimir

Pessan Välkommen hem och GRATTIS L!!!

MaLu Jag hade avslag lääänge men har just fått min första mens .

Maxie Vilken tuuuur att snussen inte hela natten nu då . Nä men att han sov igår är väl ett jättebra tecken. Man kan ju inte begära att de direkt ska sova hela nätterna varje natt. Och jag förstår att du saknade honom bredvid dig.  Mysigt med morgonmys!

Fisk Grattis till v11 !

M försöker söva A för em-lur... Går sådär... Inga jätteskrik än iaf . Jag blir inte klok på am A ska sova en eller två ggr per dag nu. Hur gör era 1åringar?
    *sömnkurande* eller nåt
  • Joyce

Mirren: Pga den sena framförhållningen så kan det bli svårt för oss att komma på onsdag. Ska kolla med M om vi kan byta jobbdag men jag vet inte, ev så hade hans chef 60-års firande och då blir det nog svårt. Jag återkommer!

• Pess

Tack hörrni för grattisarna

Zynk: L sover två gånger per dag. Det är det absolut bästa alternativet. Tror de reglerar det ganska bra själva.

Mirren, jag jobbar på onsdag tyvärr.

• MallaMojs

Här sover vi också två gånger per dag, men det är emellanåt högst ofrivilligt från barnens sida - de skulle väl helst somna vid 16-17-tiden, men det får de inte för mamma och pappa De sover dock kortare pass nu, mot tidigare uppemot två timmar gånger två... Vi testade en gång att "hålla dom vakna" fram till lunch, men det slutade med att båda typ sov vid matbordet och sen sov de ändå på eftermiddagen Haha...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Idis 76

Hej tjejer!

Har inte varit inne på ett par dagar, har fullt upp med alla mina projekt. Nu är jag och T själva i en vecka för bonustjejerna är hos sin mamma och M är borta på jobb till nästa måndag. Är lite tungt men det ska nog gå bra.
    Igår hade vi det lite jobbigt. Var p åakuten med T som hade bestämt sig för att känna efter om plattan var varm på spisen och det var den. Hennes syster hade henne (12år) och satte henne på bänken intill och glömde bort att vi precis hade gjort mat och jag var inte där för att stoppa det. Vi kylde handen och sen åkte vi till akuten där dom fortsatte att kyla den och sen på med en salvkompress och bandage. Det blev blåsor men dom var hela och så ska vi försöka att hålla dom. Hon ska ha kvar bandaget i 4-5 dagar och sen har vi även satt en strumpa utanpå så att hon ska låta det vara. Som tur var så bryr hon sig inte så mycket om handen.
    Kan ju lova att jag var både rädd och arg men som tur var så skällde jag inte på hennes syster men jag känner mig som en "dålig" mamma som kunde låta det hända, även om jag inte var i samma hus vid tillfället.
    Sorry för ett egoinlägg.....

Fisk: Kul att du redan har kommit till v.11!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • zynk

Oj oj 1½ timmes nattning - pust... var nära att ge upp men nu sover hon iaf - UTAN tutte . Hur ska jag/vi klara det inatt? Hur göööör man? Jag vet en granne som åkte bort i två dagar och överlät det till karln när hon skulle sluta amma. Nån som erbjuder husrum ett par dar ?
    Just när jag behövde surfa som mest (när A skrek i M:s armar) så funkade inte uppkopplingen. Vi har haft problem av o till och jag svor och var gråtfärdig (ville ju ha lite stöd av er ). Sen visade det sig att en telefonlur låg av... . Grrrrrrrrrrrrr Nu verkar det funka .

Mirren Vi kommer!!!

Malla/Pess Ja jag tror inte A är riktigt redo för en lur per dag. hon har väl gjort så kanske 2-3 dagar men då har det varit förr aktivitet och lek med kusiner - så då är det lättare att hålla sig vaken ju.

Idis Men OJ va hemskt! Fy va rädd jag skulle bli. Och stackars T och även hennes syster. Bra gjort av dig att du inte skällde på henne (det hade ju varit lätt att göra när man blir rädd).

Proppens Bäääääääääääbis kom uuuuuuuuuuut nu!

• Mamsen68

kom och sov hos mig Zynk

Här kommer det bara ego är så arg ledsen på allt bråk och mina föräldrar her nu burit sig så illa åt att dom inte är välkommna hit utan att dom ber oss men framför allt Linnea om ursäkt.
    Jag är så arg så jag tror jag svimmar. och då ska det tillläggas att jag ahr väldigt svårt att bli arg.

• zynk

Mamsen GGGGGGGGGGGggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr jäkla sk*t De fattar inte vilken fin människa du är ! De ska vara rädda om dig. Kram!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7