• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Kerpet1

Grattis i efterskott lilla söta L!!!! och välkomna hem!

Hur känns det att börja jobba denna vecka då Pess?

• Maxie

Godmorgon.
    Ja det förstod jag nog att jag missade ett sjuherrans kalas! Typiskt också. Men hade jag väckt V innan han sovit klart hade det blivit ett sjuherrans liv. Och sen var han ändå rätt gnällig hela eftermiddagen - och jag också, maken sa åt mig att gå ut och promenera av mig irritationen. Som sagt Kerpet, hoppas du fick mina sms så du inte trodde att jag bara uteblev helt oavhörd.
    Tyvärr missar jag Mirrens kalas också för takläggarna ska börja lägga om vårt tak här i veckan och jag måste vara hemma. Min man ska på jobb i Småland några dagar så jag är ensam.

Kul med bröllop Jam! Vi ska på ett i augusti och efter många om och men har vi nu bestämt oss för att ta med V. Får se hur det går.

Välkommen hem Pess.

Betr avslag så hade jag det i kanske fem veckor, sen uppehåll några dagar för att sen få mens samma dag som V först skulle ha opererats. Men sen har mensen lyst med sin frånvaro även om det ibland har känts som om den skulle ha varit på g.

Vet ni, V sov i egen säng hela natten mellan lördag och söndag - utan amning! Helt otroligt. Och konstigt nog saknade jag den lilla krabaten bredvid mig så jag låg och lyssnade och väntade på att han skulle vakna när som helst. Det gjorde han inte. Alldeles obehövd kände jag mig. Maken har inte sovit så gott på jättelänge sa han. Typiskt karlar. Men natten som gick var som vanligt, snussen fick lyftas över till oss efter nån timme i egen säng. Och ville ha bröstet som vanligt. Det trodde jag inte jag skulle glädjas åt.

• Pess
    Kerpet1 skrev 2008-06-29 23:01:25 följande:
    Grattis i efterskott lilla söta L!!!! och välkomna hem!Hur känns det att börja jobba denna vecka då Pess?
    Det känns SKITKUL att börja jobba. Men det beror nog mest på att jag vet att det är tillfälligt och att jag ska vara hemma i höst igen...Men kul ska det bli iaf.
  • Ma Lu

Tack för att ni berättar om längden på era blödningar/avslag! VArför känns det som att det är den delen man typ inte pratar om? Kanske för att man har fullt upp med bebis samtidigt?! Nu hade ju inte jag det förra gången och hann svära rätt mycket över det förbenade avslaget under de tre vekcor jag hade det totalt - var av då knappt en vecka med blod! Därför kändes det ju lite skumt att först ha enormt mycket mer eftervärkar nu med amningen och sen ändå blöda mer och längre. Fast bara därför har bindan varit fläckfri det senaste halva dygnet

Oj, alarm i sovrummet!!! Var är mamma? MAAAAT!!!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Önskar V kunde göra samma som lilla S: alarm i sovrummet, maaat! Icke. Han ska få gröt och sen måste vi gå för jag ska på fotvård men han behagar inte vakna, lillkillen!

• FISK78

Hej pess, välkommen hem!!! Jag vill höra allt om EM-resan måste ha varit fantastiskt!?! Kul att ni är hemma igen Kul med jobb oxå!!! Ser fram emot att ses när ni har tid, vore kul med en fika eller nåt!?!

Avslag, usch ja... 6v var det här oxå! Inte roligt och nåt som jag helt hade missat faktiskt!

Tack för trevligt och GOTT kalas Kerpan Underbart!

Här gås det in i vecka 11 idag, SKÖNT!

Mr D är ledig hela veckan så vi drar iväg tisdag - lördag Så tyvärr kan vi inte komma Mirren Men får ses snart igen!!!

• ProPPens

Vill också ha någon som larmar mat eller kinkar!!!! Var är min bebis??? Ja, i magen det vet jag väl, men när kommer den ut??????? NUUUUUUUUU!!!! Vi gissade mitt under matchen igår, men inte ens det verkade funka?!

Fisk Vad tiden går!!! För dig iallafall för här verkar den ha stannat... Men jag tycker det var igår vi fick läsa om ditt pluss!!!

Äntligen!! BF080706
  • Maxie

ProPPens: vet du, gräset är nog alltid lite grönare på andra sidan. Jag förstår att det är tungt och jobbigt att vänta men har inte upplevt det själv, hade gärna fått vara med om lite väntespänning. Men om det blir en nästa gång så... Man får göra en fisk helt enkelt.

• MallaMojs

Ja, det ärväl till föga tröst att höra, Proppens?!! ...men jag håller med Maxie Tyckte precis att magen började bli sådär rund och fin, och så kom kidsen *suck* Men, här blir det nog inte någon mer gång - tja, om jag nu inte ska vara surrogat till Pess

Jag har just blivit bokad på en arbetsintervju på onsdag, barnen ska vara hos farmor och mormor mellan ti och on, då pappa M bygger vägg hemma hos min syster, och jag jobbar...så det blir nog inget kalas för oss heller

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Visparnas tråd # 7