• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Mirren

Zynk: Tack för fin bild. Är det någon som vet vem den gröna dinosaurien är? När jag berättade för min franska väninna att Casimir skulle heta Casimir (långt innan han föddes) blev hon först tyst och sa sedan "du vet väl om att Casimir är en barprogramsfigur i Frankrike som är väldigt, eh, rund?". Jag frågade om han var snäll varvid hon svarade "väldigt, väldigt snäll" och då tyckte jag inte det gjorde något . En annan fransk väninna köpte en Casimir i Frankrike när hon var där, så nu står han på hedesplats bland leksakerna.

Idis: Usch vad jobbigt och stackars hela familjen. Just det där att det skulle hända något när någon annan (läs man eller farmor) tar hand om Casimir har jag oroat mig för. Tänk om han skulle sätta i halsen. (Hörde om en lärare på mitt universitet som blev uppringd mitt under en föreläsning och fick höra att hennes son kvävts till döds hemma...)

Mamsen: Många kramar till dig och Björn. Det är trickigt det där med släkt, faktiskt. Själv har jag brutit med min syster. Vi träffas och är artiga någon gång per år - men har ingen övrig kontakt. (Vid närmare eftertanke är jag inte säker på att hon vet om att vi brutit). Ibland är det bättre att skaka dammet av sina fötter (som det står i Bibeln) och gå vidare.

• Maxie

Men fy vad eländigt! Både för stackars brända T - Idis, olyckor kan faktiskt hända, du är inte en dålig mamma! - och för Mamsen vars mamma och pappa kanske inte har alla hästarna i stallet. Tänk så många som önskar sig barn och inte kan få det och så finns de som inte uppskattar sina barn. Vrickat är bara förnamnet.

Zynk - bra kämpat med läggningen! Visst är det jobbigt när barnet bara skriker och man inte kan/får trösta...

Jaha, här är man nu gräsänka några dagar. Får se hur det går.
    Grötdags!

• Mirren

Joyce: Du och/eller mannen och Erik är väldigt välkomna om ni kommer! Jag är ledsen för att jag var så sen med planeringen .

Så nu ser det ut som att Zynk och Macool kommer - kanske på Joyce, Mamsen och Malu. Det ska bli jättekul att träffa er!

Jag har fått låna närmaste grannens trädgård som har massor med barnleksaker, om det kan vara lockande .

• Idis 76

Morron!

En jobbig natt när T bestämde sig för att det var morgon kl 3, somnade om vid 4.30 och sov dåligt fram till 7 och nu somnade hon igen men mamma är ju vaken nu.

Zynk: Ja det var tur att jag inte skällde för som du säger så är det lätt hänt när man blir rädd.

Mamsen: Fy va jobbigt, hoppas verkligen att din familj kommer på bättre tankar och ber om ursäkt! Man får vara ego för det är ju det som vi är till för!

Mirren: ja man vill ju alltid vara där och skydda sitt barn men det är ju omöjligt.

Nu vaknade T, hon sov ju i alla fall i 20 minuter... *suck*

Maxie: Det är du och jag som är gräsänklingar då, vi får hjälpas åt!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • zynk

Ja jag orkar knappt berätta om natten . M började argumentera om varför jag måste sluta amma på natten. Nåja Alvi sov ändå till 04.30 och nu är hon pigg och glad - det är ju huvudsaken.

Maxie Tufft att vara gräsänka - men bara du har saker att göra (o folk att träffa) kommer tiden säkert gå fort.

Mirren Å va spännande med grannens leksaker tänker Alvi (allltid lika kul med nya saker!).

Mamsen

• zynk

Heeej Idis just ja - du är ju också gräsänka. Men du jobbar väl inte också hoppas jag!

• Maxie

zynk: mammor och pappor är uppenbart olika. Jag känner igen det där med argumenterandet även om saken kan skilja. Här vill ju min man att jag ska amma så länge som möjligt - nå, kanske får jag sluta innan V fyllt 7 år eller nåt. Det vi träter om handlar om sömn och sova i egen säng. Fast V är den som oftast bestämmer i alla fall, oavsett vad mamma eller pappa tycker.
    Tyvärr är det ju busstrejk så mina planer på de små utflykter jag tänkt mig har gått om intet. Får väl våldgästa mina grannar. Sen kommer kanske takfirman också. Får väl lägga mig i deras arbete...

• Joyce

Mamsen: Usch vad trist kram

zynk: fy vad rabiat jag skulle ha blivit om M skulle ifrågasätta det...

Idis: Jobbigt men inte ska du ha dåligt samvete inte. Jag tror du tyvärr att det där bara är början på vad vi alla kommer att få uppleva. Man kan inte ha koll jämt och man kan inte kontrollera allt de gör och olyckor kommer att hända. Men jobbigt att tänka på tycker jag. Kram och hoppas det läker fort

• Mamsen68

Idis du är ingen dålig mamma Linnea gjorde samma sak fast då var det jag som satt henne på bänken brevid spisen iof så satt hon där jämt el halvlåg med sin snutte filt nostalgi men så en dag känd hon på plattan och fick elaka blåsor.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7