• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

MM: aha! ja, själv har jag nog aldrig ätit en enda majskrok... Vilken hylla i butiken hittar man såna?

Pess: kul att kunna roa nån.

• Kerpet1

Godmorgon!

Blir glad när jag kommer in här och läser era inlägg... vilka vänner man fått!!!!

Jag är skitlåg... jag och Mr P har en svacka djupare än jag vet inte vad och det känns tveksamt om detta går att fixa... nej, ska nog böla en stund tror jag över tanken på att jag säkert snart är ensamstående mamma, stackars Petter...
    Japp, tårar... återkommer...

• Ma Lu

Maxie: Enligt zynk kan man hitta majskrokar lite varstans där affären tycker de passar - eller inte alls! Hon har visst tittat både vid barnmat och vid snacksen och kanske på nåt mer ställe (frågade om detta i veckan så därför "vet" jag )

Jag fick faktiskt sova lite till men nu ska jag iväg snart!

Jam: är det Ergon?

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Pess

Kerpet då

Är det så illa? Ge inte upp allt hopp i förtid, du vet väl att jag och M var uträknade många gånger....När man är  mitt uppe i det känns det inte som om det finns hopp (eller om man ens VILL att det ska finnas) Men när det lägger sig lite så kan det kännas annorlunda...

STOR kram

• MallaMojs

Maxie - här finns de bara på Ica Maxi och står vid snacksen (fast de är inte speciellt goda )

Kerpet - näää, vännen

...men ja, här är en till som just skickat ut barnen med mormor och ska möta upp M vid familjerådgivningen. Jag kan knappt se mig själv som ensamstående, med de två monstrena, men det barkar åt det hållet... Iaf för det mesta, när man "orkar" tänka...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Kerpet: usch vad jobbigt. Fast jag har ibland samma tankar som du - och tom att det skulle vara bättre på egen hand. Vore jag själv skulle ansvaret för V uttalat vara mitt på ett tydligare sätt. Nu förutsätts jag visst ha större ansvar än pappan - av pappan själv - även när han är hemma. Vet inte om jag förklarar tankegången så bra. Samtidigt vet jag ju att småbarnsåren är de tuffaste åren i ett pars liv och försöker uthärda. Men helt fel vore det nog inte med föräldrarådgivning...

Malu: oj då, har zynk redan pratat om det i veckan... *skäms* Jag hänger inte med så bra. Sorry zynkis!

• FISK78

Men Kerpan vad ledsen jag blir är det något speciellt nytt som hänt eller är det en utdragen svacka? Usch, det är inte roligt när det känns så där - kan inte allt bara flyta på nån gång!?! Massor av kramar och pussar till dig vännen Bara att höra av dig om du vill ha sällskap

MM: Så jättetråkigt Hoppas verkligen att rådgivningen kan hjälpa. All styrka till dig

Maxie: Låter inte heller så vidare kul faktiskt Känner igen en del i tänket din man har, Mr D kan oxå få för sig sånt ibland. Det är tufft att vara småbarnsförälder med ständig sömnbrist. Du har ju redan fått svar på dina frågor... Men vi började väl med majskrokar och rån när Sid var 7 månader tror jag det var.

Joyce: Tack för svaret! Låter dock otroligt påfrestande att gå igenom sprutvaccinationen... Men är det livslångt skydd så??? Ska kolla upp det iaf. Jag har det extremt jobbigt när jag är allergisk men är det bara ca 1 månad/år nu i april/maj. Ska fundera lite...

Jobbigt med tidiga uppvaknanden... Här har vi haft den bästa natten på länge och jag är PIGGARE! Sid sov 20-07.30 utan uppvak eller välling FLER SÅDANNA NÄTTER SÅ BLIR MAN JU SNART MÄNNISKA IGEN!!!

• jamis

Usch va jobbigt Kerpet och Malla

MaLu: Nej tyvärr inte Ergon, fast jag var sugen på den... Det var en biljett till Härnta, fick den för 21 kr Så jag sticker om en halvtimme.

Kram på er alla!

• Minna72
    Kerpet1 skrev 2008-05-12 09:40:46 följande:
    Godmorgon!Blir glad när jag kommer in här och läser era inlägg... vilka vänner man fått!!!!Jag är skitlåg... jag och Mr P har en svacka djupare än jag vet inte vad och det känns tveksamt om detta går att fixa... nej, ska nog böla en stund tror jag över tanken på att jag säkert snart är ensamstående mamma, stackars Petter...Japp, tårar... återkommer...

Har ni provat familjerådgivning? Kram!
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
Svar på tråden Visparnas tråd # 7