Maggis skrev 2008-04-15 06:02:28 följande:
Stjärnströssel;Du skrev:ja..dom flyttas till special fängelsen för att dom utsätts för mobbing osv på sina anstalter!har ni missat det??o vi flyttar dom vackert.....Visst är jag medveten om att de flyttas och det beror förmodligen på att mobbing är det lindrigaste de kan råka ut för. Eller menar du att staten ska sanktionera misshandel och mord på vissa brottslingar genom att placera dem med medfångar som gladeligen tar på sig den uppgiften? Oavsett om du skämtar eller menar allvar så är det ju så man blir mörkrädd.
Jag är ledsen över att du blir mörkrädd av mina åsikter
men jag menar att att vi flyttar dom o tar hänsyn till deras åsikter o tankar o vad dom vill!!
För mig är det obegripligt!
Har man erkänt ett el tvår mord på små oskyldiga barn tex o bevisen är mycket starka med vittnen osv..varför ska vi då flytta...servera god mat..behandla och sedan släppa denna mäniska fri efter ett tag?
Tycker man inte har här att göra längre om man så kallblodigt tagit någons liv.
Sen är det svårt att se vilka som ska dömas till döden o vilka inte..vart går gränsen tex..men det är en annan diskution.
Men..detta daltande o behandlande har gått till överdrift!känns så länge folk säger att man ska behandla så är dom kloka...men säger man..nä nu räker det..jag vill inte ha denna mäniska i livet o riskera mina barns liv tex..så är man fruktansvärt osmart o tänker med reptilhjärnan..tycker det är skandal..
Jag tror på dödsstraff för vi kan itne förstå el behandla allt..hur gärna vi än vill...alla kan nog bli bättre..men varför ger vi dom denna chans??
Deras offer får lida eller får aldrig en andra chans!!
Dom plågas ev av tanken att dom är i livet o går med ständig skräck efter att bli mördade på grund av deras erkännande el liknande.
Usch...Lika så som ni argumenterar och säger "skulle du kunna skjuta ditt eget barn"
så säger jag...skulle ni kunna bo i en ort med flera behandlade mördare o pedofiler än icke dömda mäniskor men dera små barn??
Helt ärligt..hur många skulle välja denna ort??
Sen vet jag att även bland dessa "normala" människor så finns det blivande sådanna..men när man är dömd..så finns ingen utväg enligt mig..dvs dödsstraff.
För jag vill då inte ha en sådan som granne!!