Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita tråden del 8

Har du bestämt dig för vilken matta? Jag har så svårt att besluta mig, jag är inte 100 på att den jag vill ha är godkänd i Sverige..

Vaniljdröm skrev 2008-06-11 21:40:44 följande:
    Kajsa,jag tror att det var jag som förde diskussionen om grått och valnöt på tal.Det handlade om vårt badrum som skulle få en plastmatta (ja, besiktningsmannen av vattenskadan tyckte så) och vitt kakel på väggarna.När jag var på Ikea hittade jag en praktisk liten bänk i valnöt till badrummet. Efter lite tvekande bestämdes att den skulle lämnas in för vit-lackering. Vi kom fram till att grått och valnöt inte var så snyggt ihop i just det här fallet.
  • mimmi006

Jag har också beställt den !
    Camilla R skrev 2008-06-12 17:12:55 följande:

En ny hushållsvåg från RICE någon? Fyndpris 48:- inreda.com/
  • mimmi006

Ja, synd att frakten är så dyr bara! Vi gick ihop några stycjken och då känns det ju direkt mycket rimligare!

MiaMariah skrev 2008-06-12 18:23:50 följande:
    Vilka kanonpriser på Inreda, blir riktigt sugen..
  • mimmi006

69 kr, det känns mycket o m man bara vill ha lite plock!

MiaMariah skrev 2008-06-12 18:28:04 följande:
    Ja, det är ju smart! Hur mycket går den på?
  • mimmi006

Jag tror att in my carport ligger där och förr låg det en butik som hette trolltider där, som var mysig... vem är det som bor i U-a nu igen? Knyttis?

MariaV skrev 2008-06-12 19:37:07 följande:
    Jag ska på konferens i Uppsala fredag till söndag. Har någon tips på affärer i centrala Uppsala som kan vara värda att besöka?
  • mimmi006

Godkväll! Köp ett gäng skålar och kom till el Stockholmo, Sylt! Nu börjar fotbollen igen!

• mimmi006

Hej hej! Jag har varit på marknad och köpt lite saft och marmelad!

Kajsa- vilken söt byrå!

Angående debatten om förskola/ stanna hemma:
    jag instämmer med många andra.

Jag tror att det är skönt för små barn att vara hemma så länge som möjligt, men jag tror inte att förskolan är skadlig heller. Jag har haft tur med vår placering, båda barnen stormtrivs. Om vi hade bättre inkomst hade vi nog valt att gå ner i tid för att korta deras dagar, men det ser så olika ut i olika familjer hur man löser det bäst!

Det är nog det viktiga att komma ihåg i den här debatten; de flesta vill nog göra så att det är bäst för sina barn, oavsett hur man gör...

• mimmi006

Härligt! Jag vet inte vad jag ska göra med Lisas rum, där har möblerna liksom sin plats. Tråkigt! *haha*
    Kajsa 77 skrev 2008-06-14 15:26:20 följande:

Tack! nu är den vit! Men inte tillräckligt! Fast man ser hur söt den kommer bli.Har nu även målat över hennes vägg där hon hade roligt med en penna för ett tag sen. Har även möblerat om hela hennes rum. Det blir liksom ett helt nytt rum.
  • mimmi006

Å nu måste jag springa till ica och köpa den tidningen! Är det fler som missbrukar tidningar?

MildaMaränger skrev 2008-06-14 15:31:57 följande:
    ååå nu måste jag verkligen sticka till ica och köpa jordgubbar, choklad...VARNING för nya numret drömhem och trädgård... jag är helt paff
Svar på tråden Vita tråden del 8