Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita tråden del 8

God morgon!
    Videli: Men vilken gård!!! Jag har inte läst så mycket på sistone, men det blev alltså gården framför det nybyggda? Bra val i så fall! Huset är ju fantastiskt! Förstår att det är mycket tankar som snurrar nu. .

• FruPuffen
    Videli skrev 2008-06-03 07:54:09 följande:
    Fru Puffen,Ja det här är helt galet. Vi som skulle bygga och då helt plötsligt dyker denna gård upp, och vi får den eller köpa den Jaaa det är sååå mkt nu så jag vet inte vart jag ska börja... hua
    Det känns säkert bättre när ni har skrivit på idag !
  • FruPuffen
    mimmamum skrev 2008-06-03 08:09:07 följande:
    Vad har ni för planer idag tjejer? Vi ska på sista kyrkis, sedan ska jag ta itu med de sista pållarna!
    Idag blir det nog bara vara hemma och greja på gården. Ett besök till mormor o morfar kanske som kommit hem efter att ha varit bortresta i 3 veckor. Här är allt med barnsång och öppna föskolan slut för terminen, lite tomt. Maken jobbar hela sommaren så det blir nog mycket vara hemma för oss i sommar.
    Hur länge ska du vara föräldraledig Mimma?

Lillafru: Lycka till hos BM!
  • FruPuffen
    MildaMaränger skrev 2008-06-03 08:12:00 följande:
    jag ska nog lägga mig och läsa en stund, sen blir det ju lite städning som vanligt.. kanske slipa lite på barnsängen..ni har väl koll på att skattepengarna kommer denna vecka! tjiiiiihooooo
    Nä gör de?? Oh det var en glad överraskning MM!! Jag trodde de kom veckan före midsommar.
  • FruPuffen
    MildaMaränger skrev 2008-06-03 08:24:09 följande:
    Någon som vet bra kläder att amma i? Jag ska på bröllop en månad efter födsel och jag måste hitta en fin klänning.. vad är det för skärningar som gäller? Omlott?
    Om du har en klänning som har uringning och är lite töjbar så kan du ha ett fint linne under. Då lyfter du bara linnet upp och klänningen ner så det blir en liten glipa. Då kan du amma utan att visa hela bröstet. Annars kan du ju ha omlott som du skrev eller något med knäppning.
  • FruPuffen

Tillbaka från stranden, härligt! Dags för lunch, korvstroganoff

malins79 skrev 2008-06-03 11:21:24 följande:
    Hej på er, har fl strulat för er idag? Jag kom in för en stund sedan.Ni som har skolbänkar/pulpeter hur mycket har ni betalt för dem?Det finns en på vår secondhandbutik för drygt 400kr. Den är lackad och jag skulle nog vilja ha den vit. Är det ett vettigt pris?
    Håller med 13 år, det är ett vettigt pris! Jag hade tur och hittade min på blocket för 100 kr, men det är nog ovanligt. Finns nog fler dyrare!
  • FruPuffen

13 år o Vanilj: Usch vad läskigt med såna Blocket typer...

Anton2005 skrev 2008-06-04 10:00:50 följande:
    Vad heter sidan som man brukar ladda hem typsnitt ifrån?
    http://www.dafont.com/ är också bra.
    Juleja skrev 2008-06-04 10:22:50 följande:
    Vi var och tittade på ett hus igår. Jag kan så lite om sånt känner jag, är det någon som har något att säga om detta hus så tas det tacksamt emot! w4.objektdata.se/pregen/422/OBJ6260_903093422...
    Det ser ju kanonfräscht ut! Atmosfären i sådana stora 20-talshus är så härlig. Huset är  jättefint om man gillar lite modernare stuk. Jag är mer gammaldags av mig och skulle nog ha inrett ett sådant hus lite mer tidsenligt med träpanel och ett lantligt kök t.ex. Men det är ju en smaksak ! Om ni gillar huset som det är och inte vill renovera något så tycker jag att det är ett jättebra köp!
  • FruPuffen

God morgon!
    Här är bara ett barn hos oss idag, lille V! A är hos farmor o farfar i stugan. Haha, vilken skillnad! Vi tar det sååå lugnt. Mös i sängen länge och leker och jag hinner pyssla lite. På em åker vi dock också ut till stugan.

MM: Åh BB-väska, nu är det nära!!

Bea: Härligt med skolavslutning, studenten är ju något alldeles extra! Ja som fröken så saknar man det där lite nu som föäldraledig, den där speciella känslan och barnen som är så finklädda och glada. Skulle egentligen varit till mitt gamla jobb, men den är precis på sonens födelsedag.

malins79 skrev 2008-06-05 06:26:46 följande:
    Innan man hade barn kunde man inte förstå hur jobbigt det är egentligen. Vi får hoppas på fint väder, få då är det mycket enklare att vara hemma själv med barnen.
    Håller med! Innan tyckte jag att folk med barn var lite gnälliga och att de aldrig gjorde något på egen hand. Men nu erkänner jag. Det ÄR jobbigt att ta hand om två små själv när maken jobbar, plus att man har ett hus som behöver fixas med hela tiden. Plus att vi har en båt som man ska hinna ha roligt med också, inte bara jobba med.
Svar på tråden Vita tråden del 8