Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita tråden del 8

God morgon!
    Här är det molnigt... Igår var en jättefin morsdag dock, var hemma hos min syster och mös i solen (maken jobbade) fick grytvantar o diskhandduk med stjärnor till båten av maken på kvällen. Dags för sjösättning till helgen! Måste hinna sy nya gardiner innan dess, de gamla är så urblekta.
    Känner mig lite sliten här, maken jobbar för 17:e dagen i ett sträck och har 4 till kvar. Skulle vilja ha lite avlastning, i går kväl somnade jag kl 19 med barnen. Vi hinner inget hemma heller, här går jag i stöket och kan inget göra. Någon som känner igen sig?

Malins: Lycka till med elvispen! Kul med ny kamera också! Vad skönt att hantverkarna är klara.

Lillafru: Jag visste inte att du är gravid! GRATTIS, vad kul!!

Knyttis o vanilj: Krya på er!!

Bea: Lycka till med alla barnaktiviteter!

• FruPuffen
    knyttis skrev 2008-05-26 09:10:01 följande:
    Milda v 26 men känns som mer....Frupuffen&Jeajea - Styrkekramar!
    Tack! Sänder en till dig med. Känner igen det där med att känna sig mycket större med andra barnet .
  • FruPuffen
    knyttis skrev 2008-05-26 09:19:17 följande:
    Javisst är det skillnad, då kände jag mig stor bara de sista veckorna. Jag är rätt lång så de finns ju rum redan från början tänker jag. Känner igen mig i din beskrivning i övrigt med, ibland får allt det där världlsliga vänta och man får gå back to basics och göra de mest nödvändiga. Får han vara ledig längre sedan då el är det en vanlig helg emellan?

Ja fast back to basics är ju sååå tråkigt. Torka golv o skura barnstolar o laga mat o det där... När han blir ledig nu till helgen är det 3 dagar. Då ska båten fixas o sjösättas. Sen vill man ju också ha tvättstugan klar. Sen går han på och jobbar 7 dagar till... Men det är underbart att han äntligen har fast jobb som han trivs kanonbra med och dessutom i vår hemstad. Så jag klagar inte *bara lite *

Apropå tvättstuga: Jättefin i senaste "Allt i hemmet"!

• FruPuffen

God morgon!
    Härlig sol här med! Det blir nog lite trädgårdsarbete och en sväng till biblioteket idag. Ska försöka hinna måla de gula Ellos däckstolarna ikväll.

Videli skrev 2008-05-28 07:13:17 följande:
    Såg ni föresten att det ska bli 26-27 grader varmt till helgen
    Låter underbart! Och maken är LEDIG!! Och förresten, vad spännande med en GÅRD! Ja som sagt, det finns säkert en anledning till att den dyker upp nu...

Knyttis: Hjälp vad tidigt han vaknar! Skönt att han sov lite längre nu då. Har ni testat total mörkläggning? Det funkar på våra pojkar, märker stor skillnad på uppvaknandet om det är kolsvart i rummet än om det är lite ljus som kommer in.
  • FruPuffen
    gimma skrev 2008-05-28 08:01:12 följande:
    Hej! Mitt namn är Linda och jag undrar om ni experter på vitt skulle kunna hjälpa mig! Vi har renoverat hall och övervåning i vårt hus. Tak (råspont), väggar (spont),bjälkar, dörrar och snickerier ska målas vitt. Men vilken nyans av vitt på varje?Min sambo tittade strängt på mig innan han åkte till jobbet och sa att NU måste jag bestämma mig, men det är ju så svårt! Tack på förhand och ha en bra dag. /Linda
    Jag skulle ha kört på råvitt akt av, alltså ingen brytning i det vita.
Svar på tråden Vita tråden del 8