Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen
    Det ljuva livet skrev 2008-05-22 21:57:29 följande:
    Surt! Budet på skåpet var uppe i 1100:- och jag blev genast snål!
    Aj då, inte lika kul längre kanske... Synd!
  • FruPuffen
    Kajsa 77 skrev 2008-05-22 22:16:26 följande:
    Tipsar om en ny butik på nätet: www.home-sweet-home.sehon säljer bland annat:* En Gry & Sif* nyblom & kollén* Broste* Bloomingville* Lisbeth Dahl* Madleys
    Mycket fint!!! Nu väcktes habegäret igen... Men nu måste jag gå och sova... Go natt!!
  • FruPuffen

Go morgon!
    Här är vi bjudna på pannkakslunch hos kompisar idag!

Peak: Jag är snurrig, det var nog Videli som letade skåp...Generad

13 år emellan skrev 2008-05-23 08:13:34 följande:
    Med artikeln i kommande Lantliv, bloggtipset and so on, så kommer du att få ett drömjobb! En sak leder ALLTID till en annan!

Håller med!!

Alla ni som ska börja jobba till hösten önskar jag varmt lycka till! Jag har varit måånga gånger i söka-jobb svängen i och med att vi flyttat runt i Sverige och har aldrig haft en fast tjänst. Jag har dock lärt mig att det ALLTID löser sig och det har alltid blivit bra och lärorikt. Det är ju den där ovissheten som är jobbigast... I Januari är det dags för mig att börja jobba på allvar, då är min föräldraledighet slut, då får nog ni peppa mig! Jag hoppas dock att jag vågar ta steget redan i höst och smygstarta mitt företag...

• FruPuffen
    13 år emellan skrev 2008-05-23 08:38:23 följande:
    Dog tråden?
    Det kanske var min sura gubbe som jag råkade få dit i mitt inlägg före som dödade tråden...Inte meningen!
  • FruPuffen
    MildaMaränger skrev 2008-05-23 09:27:01 följande:
    När betalar FK ut havandeskapspenning? någon som vet?
    http://www.forsakringskassan.se/omfk/utbet/?page=/privatpers/foralder/index.php
    misak skrev 2008-05-23 09:28:21 följande:
    Ni som är blocket-fantaster och har koll på läget för övrigt Jag skulle vilja ha en byrå alt. ett halvrunt bord och en spegel till min hall. Kruxet är att det bara får vara en meter brett och inte allför djupt. Tanken är att spegeln ska sitta ovanför och därför är även höjden begränsad. Har ni sett något sånt någonstans?Hur ser det ut i er hall?

Det låter kanonfint! Ett månbord eller byrå blir superfint, finns säkert på blocket eller på någon loppis. Spegel är jättefint att stå lutad på byrån tycker jag. House doctor har fina. Jag har den stora hosedoctor spegeln i hallen. Här har jag lite hallbilder:
    http://etthusivitt.blogspot.com/search/label/hallen

• FruPuffen
    MildaMaränger skrev 2008-05-23 09:41:32 följande:
    jäkla skit... jag skickade in papprena försent så mina pengar den här månaden är 0 kr
    Men du borde kunna ringa och prata med dem, kanske de kan göra en extra utbetalning? Du borde väl åtminstone slippa vänta till nästa månad?
  • FruPuffen
    lasseliten skrev 2008-05-23 09:40:41 följande:
    Vanilj - tack! Ska till min vän Jenny - tandhygenist och Ebbes stora favorit...jenny tror det att det kan funka, tandsköterskan kunde nog tom hjälpa till med barnvakt Tur att man bor i en liten stad och har kontakter
    Vad skönt att ha en kompis som är tandhygienist! Alltid lite tryggare när det är någon man känner!
  • FruPuffen
    MildaMaränger skrev 2008-05-23 09:57:07 följande:
    jo det har löst sig... puuuuu... jag får pengar. men bara för 16 dagar, gick på HP den 5 maj.. såjag får till och med den 20. Bryter de av där?
    Vilken tur! Då får du ju desto mer pengar nästa månad då bebben kommer! Jag tror de bryter den 20:e.
Svar på tråden Vita tråden del 8