Inlägg från: Anton2005 |Visa alla inlägg
  • Anton2005

Vita tråden del 8

Nu vill jag ha förlossning i morgon när vi pratar så här. Är verkligen sååå trött på att vara gravid. Nu slutar jag iaf jobba. Tror att jag ska åka o köpa McDonalds :)

• Anton2005
    MildaMaränger skrev 2008-06-10 12:51:37 följande:
    nu säger ni olika.... hihi jag blev inte klokare
    Ha ha, min erfarenhet är att förvärkar känns men att det riktiga värkarna som kommer innan förlossningen gör skitont. Bekanta till mig har känt som mensvärk nån vecka innan förlossningen, men det kan ju ta längre tid oxå. Vissa känner ju inget alls innan det är dax
  • Anton2005
    knyttis skrev 2008-06-10 16:20:43 följande:
    Hejsan!Lånar makens jobbdator och skriver ett kort inlägg, har varken bredband el tv ännu... Vi är på plats i huset och det känns ännu bättre än vad jag trodde. Ska bli så kul att ta mig ann alla projekt och rum jag tänkt mig framöver och dela med mig till er. Tråkigt är att jag fortfarande är riktigt dålig, har fakriskt blivit värre. Sökte akut igår igen med sonen. Hostar och mår dåligt så jag tror jag skall kola vippen. Nåväl igår var det en bra läkare som sade att de var bakteriell bronkit och att vi skulle få dunderkur i 10 dagar med pc. Så nu hoppas jag på tillfrisknande. Sjukskriven i 10 dagar. Alla projekt uppackande på is just nu...Nu vet ni läget... Kram!Såg att det inte kommit ngn baby än numberone - håller tummarna!
    Hoppas verkligen dunderkuren hjälper så ni blir friska snart. Kul att höra att ni trivs i huset
  • Anton2005

Ser att ni pratar tavlor. Tycker det är jätte svårt med tavlor.

Min snälla mamma hade varit på loppis igår och köpt med 4 jätte fina tavlor med alla barn i bullerbyn motiv och sen en ros-tavla som jag letat jätte länge efter

• Anton2005

Tror att jag börjar gråta snart. Mamma samlade på Carl Larsson tallrikar till mig och min syter när vi va små. Nu har jag målat en tallrikshylla som jag tänkte ställa dem på men jag kan inte hitta dem någon stans. Kan inte komma på att jag sett dem sen jag flyttade hemifrån

• Anton2005

God morgon!

Tycker det är underbart väder här idag igen. Har regnat under natten och är frisk och skön luft ute.

Jag tänkte be er om lite hjälp med vårat vardagsrum som vi tänkte börja renovera när vi orkar. Jag har länge tänkt att vi ska tapetsera med en tapet som går i stil med huset som är byggt 1926 men nu vet jag inte riktigt längre. Idag är det vitmålad vävtapet i rummet och jag funderar på att behålla den. Vi måste ha tv:n på väggen i vardagsrummet eftersom det inte finns plats för ett tv-rum på övervåningen. Jag vill inte att det ska bli för rörigt i vardagsrummet och tänkte därför behålla vita väggar med kort på barnen och som sagt tv:n och sen tapetsera matsal och kök ist med tapeter i gammal stil. Vad tror ni?

• Anton2005
    13 år emellan skrev 2008-06-11 08:27:54 följande:
    God morgon!Jisses vad det blåser här idag! Men inget regn ännu...mina plantor skulle behöva en rejäl rotblöta ju...Satte igång med garage-rensing för några dagar sedan och är ännu inte klar. Jag fattar inte att man hinner samla på sig så mycket SKIT! David har köpt en ny arbetsbänk och lagerhylla som ska komma in där när vi är klara. Det ska bli så skönt att få ordning på alla verktyg och grejor!!! Så som det är nu ligger de utspridda i källaren och garaget utan ngn logisk ordning...David hinner alltid bli irriterad när han håller på med ngt för han hittar ju inte vad han ska ha. Det roliga är att jag försökt få honom att förstå hur viktigt det är jättelänge, men häromdagen kom han på det själv!
    Vi skulle verkligen oxå behöva rensa både garage och källare och skaffa bra förvaring. Kan du inte ta en bild när ni är färdiga så man får se hur det blev. Behöver ha lite tips på hur man kan göra.
    nublu skrev 2008-06-11 09:04:10 följande:
    God morgon! Skolavslutning här i dag, ska göra tårta med jordgubbar och dumlefluff sen. Eftersom barnen får önska sin lunch själva idag lär det bli en promenad till korvkiosken sen. :-/Kajsa: Vi får ta en gemensam promenad till Nautiska, jag vill ha ett estniskt sjökort.
    Mysigt med skolavslutning
  • Anton2005
    Anjo2 skrev 2008-06-11 09:55:31 följande:
    Kommer jag och lägger mej i igen...hihi...men jag kunde inte motstå....har samma problem med vårt vindsrum....vi flyttade ju hit för två månader sen och kartongerna står på hög där uppe fortfarande...går upp där nån gång i veckan och tänker ta tag i det men det slutar med att jag bara flyttar runt kartongerna...och smabon tycker inte alls att det rummet är så viktigt, så det blir inte mycket gjort där...har ju lite problem att göra allt själv eftersom jag ska ha snart så jag får snällt vänta tills han inser att vi måste göra nåt....jag gissar att när bebisen kommit så blir det fullt med gäster och då behöver vi rummet.....som gästrum....
    Varför är det så att killar aldrig tycker sånt där är speciellt viktigt? Jag tjatar på min sambo oxå, eftersom jag är i samma situtaion som dig o snart ska ha barn kan jag inte flytta och greja själv men det lär nog dröja innan det händer något med våra flyttkartoner...och vi har bott i huset ett år nu
  • Anton2005
    Kajsa 77 skrev 2008-06-11 09:57:13 följande:
    VAd har ni för er idag? Här blir det storstädning!!! Här ska bli skinande rent! Ska måla mina nya stolar ett varv till också. Sen i kväll ska jag jobba. Har avslutningsfest med min klass. Vågar man visa sig så som jag ser ut? Säger jag inget om infektionen kommer de garanterat tro att jag fått stryk. Så fort det blir sämre väder blir man automatiskt mer intresserad av heminredning. Trodde att jag skulle ta ett sommaruppehåll men det veti fåglarna.
    Hur är det med ögat, gör det ont eller ser det bara förfärligt ut? SEn måste det väl vara slut på sjukdomar för eran del
  • Anton2005
    13 år emellan skrev 2008-06-11 10:09:43 följande:
    Vi har bott ivårat hus i 1 1/2 år...Det tar nog mer tid för somliga helt enkelt
    Hi hi ja man får ta en sak i taget helt enkelt
Svar på tråden Vita tråden del 8