Inlägg från: Anton2005 |Visa alla inlägg
  • Anton2005

Vita tråden del 8

Vaniljdröm skrev 2008-06-12 20:39:52 följande:
    Anton,Köp en färgspruta isf. Korg är hopplöst att penselmåla. Man måste liksom spruta från alla vinklar för att färgen ska täcka ordentligt. Men de är jättefina!
    tack för tipset. Använder man någon speciell färg, vad är det för färgspruta man ska ha?
  • Anton2005
    Vaniljdröm skrev 2008-06-12 20:49:14 följande:
    Har ni en kompressor?Isåfall kan kan köpa ett målarsprutset till den för ett par hundralappar. Sedan köper man vanlig färg som man får förtunna lite.Det är enkelt och blir proffsigt resultat.När man har sprutat hela möbeln ståendes t ex vänder man den uppochner och gör om proceduren. Då blir det heltäckt och man ser inget brunt. Det går åt en del färg mao. Men är riktigt roligt
    Vi har tyvärr ingen kompressor....då måste man köpa det antar jag el?
  • Anton2005
    Vaniljdröm skrev 2008-06-12 20:55:17 följande:
    Hmmm, ja en kompressor måste man nästan ha !Köp en till maken i födelsedagspresent vetja. En typisk karl-grej!Den är dessutom super när man ska pumpa däcken på bilen eller cykeln. Eller rengöra något med tryckluften.(Nej, jag är inte försäljare )
    Ha ha jaha en sån måste en kille alltså ha. Gud min sambo har knappt ett enda verktyg ens. Sist vi skulle spika upp en tavla hade vi inte ens en hammare. Han kommer snart hem från jobbet så då ska jag tala om för honom att man måste ha en sån och sen ska jag gå på loppis på lördag och se om korgmöblerna finns kvar Glad
  • Anton2005

Morning!

Nu får man sitt straff för att man tog en dag ledig igår. Sååå mycket att göra på jobbet.

Videli- Usch vad hemskt det lät, hoppas att allt blir bra med maken. Kram

Såg en annons i tidningen idag att vita rummet (www.vitarummet.se) söker inredare och säljare så om någon vill flytta till Karlskoga så är det bara att söka Glad

• Anton2005

Hi hi har föresten kommit på att min sambo smygläser vita tråden lite :) Här om dagen kom han ut i köket och sa men gumman missar du vita hem träffan för att vi ska ha bebis då, vad tråkigt för dig.

• Anton2005
    knyttis skrev 2008-06-13 10:39:04 följande:
    Hej!Nu har jag packat upp 4 lådor och känner mig jätte duktig. Har inte gjort så mkt hittills så att ha klarat det känns underbart. "Tror"-intalar mig att jag bli bättre dag för dag men de känns fortfarande supertäppt och tungt. Tur att jag blev sjukskriven även nästa vecka!Ser att ni andra också städar och doonar, ja de som vi mammor har de mest.Nu ska jag kura upp i soffan och se en film!Ha en bra dag!
    Skönt att få lite gjort men vila och ta det lugnt nu så du blir frisk. Det va en långdragen förkylning.
  • Anton2005
    Vaniljdröm skrev 2008-06-13 11:21:37 följande:
    Testa affären först. Du får nog inte pengar tillbaka men kanske ett nytt par eller tillgodo.Om du inte lyckas i butik kanske man kan gå vidare till Viking. Egentligen borde man ju men där hade nog min ork tagit slut tror jag.Var det någon som skrev att numberone var orolig för barnet och åkte in till sjukhuset eller blandar jag ihop nu?Hoppas att jag har fel och att allt gått jättebra!
    Jag hörde samma sak men sen skrev MM att numberones dator va trasig, därför hon inte varit online...men nu kan man ju alltid hoppas att hon är på bebis med en liten bebis
  • Anton2005

numberone- Skickar massa kramar till dig. Jag hade varit tokig just för att man inte kan påverka sånt där alls. Jag är iaf helt säker på att jag oxå kommer få gå över

MM- Hoppas det är pågång.

Svar på tråden Vita tråden del 8