Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita tråden del 8

Ninizen - precis....samma här!

Fast det är ju nu man liksom HINNER göra så mycket...vore ju synd att missa det.
    För övrigt tycker jag att sömn är överskattat!

• Beatrize74
    Videli skrev 2008-07-02 23:22:53 följande:
    Fiiint men inte för 8000 kr www.blocket.se/vi/17009804.htm
    Galet snyggt, men inte "8000pixsnyggt". Jag skulle kunna be svärfar snickra ihop något liknande av råsponten som blir kvar som spillbitar...och så lägg till tre spröjsfönster på skena till det....och voíla...så har man sig ett höjdarskåp som detta.
  • Beatrize74
    Ninizen skrev 2008-07-02 23:30:11 följande:
    Nä 8000 kr var lite väl dyrt. Prutbart kanske?? Till 1000? Bea: Lite extra rouge, haha, vilken rolig beskrivning
    Hihi...äsch...erkänn att du bara är extra lättroad så här på "miss-i-nassen"

http://www.nordsjo.se/broschyrer.asp?Type=1&Map=1#num46
    Nu har jag blivit lite inspirerad här och beställt broschyren "Variationer i vitt" och "Vita färger"

Jag tror jag gjort det en gång tidigare, men inte fått den alls.
    På varuhusen är alltid just den broschyren borta faktiskt så det var länge sedan jag fick njuta av de vackra vita nyanserna på riktigt.
  • Beatrize74
    Videli skrev 2008-07-02 23:36:46 följande:
    Ser ni något lustigt med dom här 2 annonserna? www.blocket.se/vi/16923862.htm?ca=11_swww.blocket.se/vi/16923689.htm
    Jag känner mig helt pantad...förutom att det är samma lägenhet så kan jag inte klura ut något särskilt med dem. Berätta, berätta!!!
  • Beatrize74

Och nu sitter och jag "färgsätter" med Nordsjös färgsättningsprogram. Jag valde sovrummet och där kunde man även välja de nyanser som fanns i ovanstående broschyrer. Fäste mig väldigt vid en som heter 0502B (Vad står B för tro?) "Nordsjö vit" är inte så dum den heller.... lagom mättnad..varken grå eller gul.

• Beatrize74

Mimmi- det finns en "Magnoliavit"...som är lite rosatonad. (Eller handen på hjärtat är den nog lite aprikos...hmmm)

• Beatrize74
    Ninizen skrev 2008-07-02 23:45:47 följande:
    Allstå nu ger jag mig på en vild gissning. På första annonsen så låter det som där dem bor nu är för stort för skåpet??!! På den andra är dörren öppen Näää, jag vet inte....Bea: Kan vara så, men det var en rolig beskrivning som fick mig till att fnittra lite...Precis dem 2 broschyrerna är det jag har här hemma. Hoppas du får dem snabbt så får jag ha dig som smakråd, hihi.
    :-P

Jag vet inte om jag har någon Nordsjöåterförsäljare närmare än Västerås...vår färghandel säljer bara Beckers tror jag. Tänk vad enkelt när man trodde att en vit färg, var en vit färg, var en vit färg liksom.
  • Beatrize74

Morgondimmans vita var faktiskt riktigt fin den med...*retas med Ninizen*

Jag tror att du kanske saknar nu version av Shockwave, för det var den som drog igång när jag startade programmet och det brukar man behöva uppdatera i parti och minut

• Beatrize74

Nu ska jag sudda mig ur bild och gå och knoppa lite....kan behöva min sömn så att jag inte morrar så mycket imorgon.

Jag lämnar er med världen underbaraste pippi

">

Kram Bea

• Beatrize74
    Hanna E skrev 2008-07-03 09:28:19 följande:
    Julia; åhh så spännande, lycka till Milda! *avis*Idag ska jag fortsätta beta av min "att-göra"-lista och försöka intala mig själv att bebisen ligger bra där den ligger, annars hinner jag aldrig bli klar=) Än så länge har jag städat vårt förråd inne i huset, städat matkällaren, rensat sambons och min garderob och skänkt bort kläder, tvättat alla kuddöverdrag och plädar + tvättbara mattor.. idag så ska jag ge mig på köksskåpen. Bebisen kommer till ett rent hem ialla fall!
    Oj vad effektivt! Det är nästan så jag funderar på att försöka intala mig själv att jag också är nära en förlossning. Jag behöver nämligen också bli lite effektivare!

Strategin funkar i alla fall va? Du tänker fortfarande att det är rätt ok om barnet väntar tills du är "klar"?
Svar på tråden Vita tråden del 8