Vita tråden del 8
Kram och sussa sött!

13 år emellan -......och du har ju verkligen också LYCKATS göra en unik blogg. Jag blev förvånad när jag satte mig ner och började läsa igenom den från början.
Sussi - ja, jag kan tänka mig att det är lätt för dig att bli "inredningsmätt". Om jag jobbade med inredning skulle det nog sluta med att jag hade helt kala vita rum med enkla madrasser på golven...och that's it, för jag tröttnar också apfort på saker.
Smultron och glass - du har nog rätt i att det kommer och går. Som tur är för oss så är det ju en fokusering på vita hem idag, något som det INTE var för några år sedan.
Läser man exempelvis "Sköna hem" idag så möts man inte av guldlamégardiner och karmosinröda tapeter längre, utan även där "lantkök" och "vit inredning".
Vi får ta det bananas bara...och försöka stanna upp då och då och känna efter i magen vad som verkligen är oss själva. Kanske blir vi förvånade över de svar vi får från oss själva?
Därför ska jag dela med mig av en blogg som jag fastnade för i februari. Jag hittade den en lördagmorgon och jag satt nästan hela DAGEN och läste hela hennes blogg...vartenda ord. Jag kan inte förklara VAD det är som gör att jag fastnade för den, men av henne fick jag en sådan där "KaDANG"känsla i magen...allt kändes så rätt. Jag kände att jag hittade något i mig själv när jag läste om hennes blogg och hennes underbara familj där hon inspirerat alla sina barn att vara så otroligt kreativa. (Äldsta sonen fotograferar för National Geographic", en annan håller på med musik, flickan älskar att baka och hittar på nya recept som Leila en gång gjorde (hon är femton år) och yngsta sonen Noah är så otroligt kreativ dagarna i ända (sex år och hon undervisar honom, liksom hon gjort med alla sina barn...i hemmet)
Och bara se hur hon BOR...vilken under miljö hon har runtomkring sig...sandstränder, vatten, skog, prärier och majsfält och små hus mitt på åkern precis som i "Forrest Gump"
Tyvärr har hon tagit en paus i sitt bloggande, då hon bland annat skriver en bok och även lägger ner sin energi i att lära sig fotografering och lägger ut på en annan fotoblogg
http://simplesparrow.typepad.com/
Mimmi och Mammaminna - ni har också minsann målat så det stått härliga till. Kan ni inte daska iväg med penseln åt Västmanlandshållet då och då...jag behöver så väl få ett tjog med saker vitmålade. *många färgstänk små?*
Japp...jag är uppe!
Du med...eller har du hunnit slagga in medan jag läste ikapp?
Jag gillar Nordjös färger, även fast jag aldrig målat med dem så är de vackra att titta på....ändå.
Jag borde också måla lite imorgon faktiskt. Skrapa räcke...och måla staketet ute. Burr vad trist...men välbehövligt.
Har inte sådan lust att lägga ner så mycket energi på altanen eftersom vi ska byta den i sinom tid, men den får ju inte se alltför risig ut innan det är dags ju. Hmmm....blir lite som att lägga på lite "extra rouge" på ett afterwork efter en lång, slitsam arbetsdag. Man tror att det gör någon nytta, men det är bara yta som snart krackelarar igen.
Mimmi - på vår färghandel kan de trixa fram de flesta färgnummer genom en liten "scanner"...till och med från pappersprover...typ färger man fäst sig vid i inredningstidningar. Inte tokigt alls.