Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita tråden del 8

tjenixen skrev 2008-07-01 22:46:54 följande:
    Bea: Jag tror att man kan bli övermättad och då är det inte lätt att finna inspiration i t ex tidningar där det mesta ser likadant ut då. Men jag tror att du är ganska säker i din stil och vad du vill ha och du har ett oerhört öga för inredning så jag tror det löser sig och det kommer säga BOOOMM när du ser något med nya ögon eller ´hur jag ska beskriva.
    Tack goa du...nu sitter jag och tokler så här det sista jag gör på dagen. Tack!
    Kram och sussa sött!
  • Beatrize74
    nublu skrev 2008-07-02 06:51:24 följande:
    Tbx igen! Har fått en låsning i bäckenet så jag var hos sjukgymnasten som drog och slet i mig igår och sedan fick jag sittförbud resten av dagen. Liiite svårt att effella stående...Någon supermorsa är jag inte apropå den diskussionen. Det är mer "A womans gotta do" över mitt mödraskap ibland. Inredningsmätt, ja. Kände mig nästan lite pinsamt trist i lördags som inte gick igång i någon av de fina butikerna. Bloggläsning har också tappat en del av charmen, jag är mätt på fina bilder på shoppingfynd. Jag vill se något nytt, jag vill veta hur tänket bakom inredningen ser ut och jag vill se utvecklingen. Så din blogg läser jag Bea. Helst skulle jag nog vilja ha inredningssemester ett par månader men det funkar ju inte. Igår bakade jag bullar, äppelmuffins och chokladkolasnitt. Testade nya spisen och fyllde upp lite i nya frysen. Vilken lycka! Så nu har jag kommit in i ett "bakstim". Beställde en Kenwood Patissier för att kunna gå loss på bröddegar också. Köpte en röd för att bryta av lite i köket.
    Åhhhaj-aj-aj-aj BUFF vad trist!!!! Men bra att du lyckats få ut det.

Supermorsa är du väl...ALLIHOP är vi väl supermorsor.

Tacksamt att jag har en läsare i dig i alla fall...hihi.

(Och gaggade jag på om bloggutbud/trender och annat...men raderade...hihi)

....

Stämmer in i Mimmis hurrarop för Milda Maränger
    "Hurra, hurra, hurra, hurra"
  • Beatrize74

13 år emellan -......och du har ju verkligen också LYCKATS göra en unik blogg. Jag blev förvånad när jag satte mig ner och började läsa igenom den från början.

Sussi - ja, jag kan tänka mig att det är lätt för dig att bli "inredningsmätt". Om jag jobbade med inredning skulle det nog sluta med att jag hade helt kala vita rum med enkla madrasser på golven...och that's it, för jag tröttnar också apfort på saker.

• Beatrize74

Smultron och glass - du har nog rätt i att det kommer och går. Som tur är för oss så är det ju en fokusering på vita hem idag, något som det INTE var för några år sedan.

Läser man exempelvis "Sköna hem" idag så möts man inte av guldlamégardiner och karmosinröda tapeter längre, utan även där "lantkök" och "vit inredning".

Vi får ta det bananas bara...och försöka stanna upp då och då och känna efter i magen vad som verkligen är oss själva. Kanske blir vi förvånade över de svar vi får från oss själva?

Därför ska jag dela med mig av en blogg som jag fastnade för i februari. Jag hittade den en lördagmorgon och jag satt nästan hela DAGEN och läste hela hennes blogg...vartenda ord. Jag kan inte förklara VAD det är som gör att jag fastnade för den, men av henne fick jag en sådan där "KaDANG"känsla i magen...allt kändes så rätt. Jag kände att jag hittade något i mig själv när jag läste om hennes blogg och hennes underbara familj där hon inspirerat alla sina barn att vara så otroligt kreativa. (Äldsta sonen fotograferar för National Geographic", en annan håller på med musik, flickan älskar att baka och hittar på nya recept som Leila en gång gjorde (hon är femton år) och yngsta sonen Noah är så otroligt kreativ dagarna i ända (sex år och hon undervisar honom, liksom hon gjort med alla sina barn...i hemmet)
    Och bara se hur hon BOR...vilken under miljö hon har runtomkring sig...sandstränder, vatten, skog, prärier och majsfält och små hus mitt på åkern precis som i "Forrest Gump"

Tyvärr har hon tagit en paus i sitt bloggande, då hon bland annat skriver en bok och även lägger ner sin energi i att lära sig fotografering och lägger ut på en annan fotoblogg

http://simplesparrow.typepad.com/

• Beatrize74
    JeaJea skrev 2008-07-02 15:22:09 följande:
    Håller med och lägger till, nr 1 är bilderna och sen när man har sett alla vackra bilder fångas man mer av en bra text. Lite som med snygga killar, i längden måste de ha något innanför pannbenet också. Feelgoodkänslan är mycket viktig för mig och det får jag av er båda. Tack för det!
    Tack! Tänk hur stor man kan fånle på en vanlig onsdagskväll!
  • Beatrize74
    Vaniljdröm skrev 2008-07-02 20:04:32 följande:
    Hej!Idag har vi varit flitiga. Exakt en vecka kvar till födelsedag och då måste hallen vara klar. Så är det bara. Helst köket med.Jag har precis slipat trappan. Jag målade den tre varv för något år sedan. Sedan tog färgen och orken slut. Nu har jag slipat bort alla rinningar och sånt och ska bara stryka ett tunnt lager färg till.Tapetsering ikväll. Målning imorgon. Hejåhå. Bröllopsdag på lördag.Kram till er alla som kämpar med stora och små projekt. Blir det några bebisar snart?
    Ujuj...vad du sliter på....det går undan minsann. Ibland kan det vara bra med lite "tidspress", i alla fall så funkar det så för mig.
  • Beatrize74

Mimmi och Mammaminna - ni har också minsann målat så det stått härliga till. Kan ni inte daska iväg med penseln åt Västmanlandshållet då och då...jag behöver så väl få ett tjog med saker vitmålade. *många färgstänk små?*

• Beatrize74

Japp...jag är uppe!

Du med...eller har du hunnit slagga in medan jag läste ikapp?

• Beatrize74

Jag gillar Nordjös färger, även fast jag aldrig målat med dem så är de vackra att titta på....ändå.

Jag borde också måla lite imorgon faktiskt. Skrapa räcke...och måla staketet ute. Burr vad trist...men välbehövligt.

Har inte sådan lust att lägga ner så mycket energi på altanen eftersom vi ska byta den i sinom tid, men den får ju inte se alltför risig ut innan det är dags ju. Hmmm....blir lite som att lägga på lite "extra rouge" på ett afterwork efter en lång, slitsam arbetsdag. Man tror att det gör någon nytta, men det är bara yta som snart krackelarar igen.

• Beatrize74

Mimmi - på vår färghandel kan de trixa fram de flesta färgnummer genom en liten "scanner"...till och med från pappersprover...typ färger man fäst sig vid i inredningstidningar. Inte tokigt alls.

Svar på tråden Vita tråden del 8