Vita tråden del 8
Nu börjar
"Sommar med Ernst"
Nu börjar
"Sommar med Ernst"
Jeajea...missade ditt inlägg om den trista kommentaren...måste läsa tillbaka och se vad som hänt.
Vad ger ni för betyg till
"Sommar med Ernst"?
På det stora hela ganska mysigt tycker jag. Ernstfan nummer ett är jag ju inte, jag tror jag skulle uppleva honom mer mysig om jag för alltid "mutat" teven och inte hört honom prata, utan bara sett honom röra sig. Hihi...
Det var ändå härliga barn som var med. Så GOA tjejer (och goa var för övrigt det uttryck E använde flest gånger från det att han lagade mat till slutet....jag skulle tro minst fjorton gånger på cirka fem gånger. LÄTT för många gånger kan jag tycka)
Annars var tanta som gjorde spettekakorna så himla charmig...och gubben hennes.
Vackra miljöer...helt gudomliga rapsfält och härlig musik. (Även fast det störde mig lite att de använda sig av Leilas signaturmelodi nu och då...har de inte fler jinglar i sitt musikarkiv på TV4?)
Betyg 3 vita hempoäng av fem möjliga. (och kanske ett litet plus i kanten för de två fina hyllisterna och de fulsnygga ljusstakarna som han påtade ihop i vanliga Ernstanda i fårskinn)
Vaniljdröm...jag håller verkligen med om att man blir inspirerad till max. Vid ett tillfälle satt jag och sökte försäljare av fårskinn på nätet under reklampausen. "Skulle inte du se på Ernst?" frågar maken då lite förvånad. "Ehhh..jo-o...det ska jag...jag ska bara..." Och började också fundera på vart jag skulle få plats med en liknande fin trälist med saker på. Och sparris blev jag med supersugen på. TÄnk när han bara stod där och åt sparris så det knastrade om det mitt på åkern och jag blev så förvånad för jag älskar sparris, men har aldrig, aldrig ätit den rå. Och jag kom på mig själv att tänka: "Varför i helvete har jag inte gjort det?" Hihi...
Grattis på födelsedagen Anton....hoppas på lite fler värkar idag då så du får en riiiiktigt fin födelsedagspresent. Malin - lycka till på intervjuen. Mitt tips är att ha en "kraftsång" av något slag som du kan nynna i huvudet innan för att stärka dig med. Varje gång jag ska göra något som jag är lite orolig inför, men som jag behöver visa lugn och självförtroende inför...som typ intervjuer eller annat...så känner jag in orden i den här:
Lyssna på texten och bara känn hur du växer (I'm gonna live and live now, get what I want and know how)
Tänk Malin "Att det är du som går din egen parad, följer rytmen av ditt eget hjärta...och ingen...nej INGEN ska komma och tro att de ska få komma med mörka moln och regna över dig då"
....
Den här tycker jag också är bra...från samma film....."Greatest Star"
Du behöver inte vara snygg, bara duktig på något och ha självförtroendet nog att visa det. Det visar Barbra i filmen, men även privat också.
">
"I'm a baguel on a plate of onionrolls"
Godmorgon Lasseliten!
Vad ska du pyssla med idag!
....
Lillafruluva...ja-a...det finns ju många olika sätt att tillbringa sin första lediga dag!
Att ta bort fläckar med en galltvål och verkligen vara entusiastisk över det är ju ett sätt.
Hihi....du är söt du!
Hanna...jag älskar ditt sätt att tänka! Helt klart ett vinnande "tänk"! :-P
Antiklimax!
Fint väder!
Två djurparkssugna barn som prata om gorillor och flodhästar i veckor nu.
En mor som bara vill UT ur denna utbyggnationshåla.
Men ingen att åka med.
Har ringt väninnan, men hon är inte hemma.
Min andra väninna jobbar.
Ett kamratpar är på västkusten.
Maken jobbar.
Svärmor målar staket och vill få det klart.
Morfar skulle gärna vilja, men fixar det inte på grund av sitt ben.
Och jag som bara vill UT! NU!
"Mamma, du kan ju åka själv med oss" säger sonen då.
"Mmmm....det kan jag kanske"
Jag har ju gjort liknande utflykter själv tidigare med dem, men just det här blir för omständigt att fixa själv. En fyraåring och en 2,5-åring längs en hel djurpark. Mycket att gå. En del att bära i form av solskyddsfaktor, lite fika och ett ombyte kläder etc.
"Men jag kan hjälpa till att bära" erbjuder sig fyraåringen.
Mmmm...men ändå.
Nu vill jag hitta på något annat, men har inte kommit på vad än. Om två veckor ska vi kuska runt i norra Tyskland och sedan tillbaka med många övernattningsstopp i södra Sverige på vägen hem, så då behöver jag ju spara pengarna lite till alla underbara FYND jag har tänkt att göra.
Och gratis saker är ju inte särskilt roliga...hehe....som typ:
"Åka till ny lekpark på andra sidan stan"
"Gå ut skogen i hettan"
Det blir nog en liten tripp till badet, men det är ju heller inte särskilt skojsigt att göra själv, men det finns säkert någon man känner där.
Tack...nu har jag fått "klaga av" mig lite igen. Nu väntar vardagstråket igen, som att plocka i och ur diskmaskinen och hänga tvätt.