Vita tråden del 8
Jag ser att det är en hel del städning på gång...lite shopping för vissa och auktion.
Jag är också supersugen på auktion, det var så länge sedan nu.
...
Juliah - jag ska också rensa ur några köksskåp idag...vi har en kommod som står längs ena väggen med finporslin. Den ska jag packa ur och peta in allt behövligt vardagsporslin i. Vi har en flank av det gamla köket kvar av praktiska skäl, men idag ska den ner...allt utom diskmaskinen som står längst in mot väggen i köksskåpsraden. Nu ska den andra köksväggen upp, den där skafferi, kyl-frys, vitrin och ugn/mikro ska stå.
Maken har tagit semester idag och imorgon och i helgen kommer det kompisar hit och hjälper oss montera den väggen.
,,,
I övrigt så ska jag försöka göra en "Dåligt samvete"lista och se om jag kan få någon struktur i den och se hur jag ska prioritera. Snart börjar man ju jobba igen och då vet man ju att inte så mycket hinns med.
Jag har börjat få en del förfrågningar om andra syprojekt också. Det är jättekul, men jag måste sätta mig ner och fundera på hur jag ska göra där. Fortsätta som nu...starta en parallell liten försäljningsblogg? eller gå vidare och göra små kollektioner med barnsaker i textil. Jag skulle vilja göra det sistnämnda, men det kräver ju förstås tid och kanske några fler flinka fingrar.
...
Nu är det dags att starta dagen på allvar. Det är ljuvligt väder idag...jag har tänkt försöka arbeta på en liten solbränna också....hihi....