Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita tråden del 8

Jag ser att det är en hel del städning på gång...lite shopping för vissa och auktion.

Jag är också supersugen på auktion, det var så länge sedan nu.

...

Juliah - jag ska också rensa ur några köksskåp idag...vi har en kommod som står längs ena väggen med finporslin. Den ska jag packa ur och peta in allt behövligt vardagsporslin i. Vi har en flank av det gamla köket kvar av praktiska skäl, men idag ska den ner...allt utom diskmaskinen som står längst in mot väggen i köksskåpsraden. Nu ska den andra köksväggen upp, den där skafferi, kyl-frys, vitrin och ugn/mikro ska stå.

Maken har tagit semester idag och imorgon och i helgen kommer det kompisar hit och hjälper oss montera den väggen.

,,,

I övrigt så ska jag försöka göra en "Dåligt samvete"lista och se om jag kan få någon struktur i den och se hur jag ska prioritera. Snart börjar man ju jobba igen och då vet man ju att inte så mycket hinns med.

Jag har börjat få en del förfrågningar om andra syprojekt också. Det är jättekul, men jag måste sätta mig ner och fundera på hur jag ska göra där. Fortsätta som nu...starta en parallell liten försäljningsblogg? eller gå vidare och göra små kollektioner med barnsaker i textil. Jag skulle vilja göra det sistnämnda, men det kräver ju förstås tid och kanske några fler flinka fingrar.

...

Nu är det dags att starta dagen på allvar. Det är ljuvligt väder idag...jag har tänkt försöka arbeta på en liten solbränna också....hihi....

• Beatrize74

Pssst....LinaoMatilda....jag haaaaaar två saker till diiiiiig!

• Beatrize74

Försöker lägga in bilder...det är rätt format, rätt storlek...rätt ALLT och jag har pissPLUS, men det funkar ju i alla fall inte.

Börjar ledsna rätt radikalt här.

• Beatrize74

Nu ledsnade jag på FL för att jag inte kunde lägga in bilder och har bloggat istället.

...

Ja-a...nog önskar man att det kunde bli klart...NYSS...i köket. Det känns så oöverstigligt långt fram...särskilt sedan maken på sin lediga byggdag....behövt åka iväg till jobbet i några timmar i ALLA FALL!

Det känns som om vi ALDRIG kommer bli färdiga!

• Beatrize74
    Anton2005 skrev 2008-07-03 18:26:52 följande:
    aha då måste jag testa det oxå :)Ställde en fråga i en annan tråd men här är ni så snabba så jag passar på här medVar hos BM idag som konstaterade att bebisen är fixerad och ligger jätte långt ner så det borde vara dax när som helst...men jag känner absolut ingenting i magen längre. Vad jag förstått så brukar andra barnet inte fixera sig. Någon som vet om de brukar komma snart när de är fixerade och man är omföderska?
    Jag tror inte det har någon betydelse. Min andra fixerade sig tidigare än min första...och då var HAN tidig..men hon föddes ändå senare än vad han gjorde.. Han föddes sex dagar över tiden och hon tio.  (Sorry...förstår om du önskat att jag skrivit något annat, men det kanske fungerar tvärtom för dig)
  • Beatrize74
    JagOchHan skrev 2008-07-03 19:02:09 följande:
    MildaMaränger- grattis till eran lilla tös. Vad härligt att det gick så snabbt. Lite avis måste jag få säga. Har alltid önskat mig en snabb förlossning - 16 timmar med tösen och närmare 30 med pojken. Då fick dom med honom spräcka fostervattenhinnan - gud vet när han hade behagat komma annars. (jag räkna från första "riktiga"värken)..
    Jag vet precis vad du menar...6 dagar över tiden...70 timmars förlossning, igångsättningshjälp och hinnsvepning...och ändå tog han sådan tid på sig.

Och min "snabba" förlossning var precis 16 timmar som din. Jag blev rent av förvånad när det var över så "fort" Jag hade kallt räknat med halva tiden gentemot första, alltså 35 timmar...haha.
  • Beatrize74

Alltså...helt off topic....men...jag undrar om någon har varit med om samma sak.

När jag vaknade i morse kändes det som om svanskotan var krossad. Jag kan inte som vanligt idag och när jag for iväg med dottern så tårades ögonen vid varje litet gupp. Att gå fungerar ok, förutom att det ilar och gör ont.

Vad kan det vara alltså? Det är samma känsla som om jag liksom "krossat" svanskotan, men det vet jag ju att jag inte gjort.
    *står och skriver*

Maken skrämmer mig genom att säga att det är symptom på njursten, men det kan det väl ändå inte vara? Och besides...jag har ju gått med det här hela dagen nu och jag mår inte dåligt på något sätt annat än att jag har sådan "krosskadesmärta" i svanskotan när jag sitter eller står?

Så här bara? Out of the blue?

(För det här var väl "krämptråden"?)

• Beatrize74
    nublu skrev 2008-07-03 19:30:03 följande:
    Bea: Kanske en låsning någonstans? *vet hur det känns iaf* Håller det i sig i morgon så ring sjukgymnasten. Annars blir musklerna runt om stela och då värker det ännu mer. För mig funkar det att stå, värker när jag går, sitta snudd på omöjligt och ligga är skönast.
    Tack för ditt svar! För mig som aldrig haft bekymmer så här blir helt ställd och vet inte vad man ska göra när det händer. Och jag tänker på de som har ryggvärk VARJE dag...vilka otroliga vardagshjältar som lyckas att bita ihop och ändå utföra saker. Jag känner mig så fånig som klagar egentligen, det kan ju vara rent av nyttigt att se vilka rörelsemönster man egentligen har varje dag och faktiskt vara lite mer tacksam över dem än bara sörja dem när de INTE finns där.
  • Beatrize74
    Mufflon skrev 2008-07-03 19:33:32 följande:
    Hej på er!!Vet inte om ni kommer ihåg mig men jag är en flitig `varjedagläsare`ialf...Oj, här händer det grejjor; Stort grattis till Numberonr o Milda, hoppas ni alla mår bra.Jag är så himla sugen på o göra om vårat kök, är det nån som vet om det finns nån sida eller nått där man kan få lite hjälp med skåp-planering o lite sånt???Vid ev köksrenovering krävs rivning av bärande vägg, flytt av avlopp o div men men drömma kan man juh alltid...
    Kika runt hos kökstillverkarnas hemsidor...de flesta har planeringsverktyg.
    Vi har köpt vårt kök av Electrolux home och deras planeringsverktyg är toppen. När man sedan överför ritningen till dem så har de ytterligare avancerade finesser i sitt program så det blir verkligen otroligt tydliga 3D bilder man får utskrivna i A3 format. Maffigt och lätt att se och justera.
Svar på tråden Vita tråden del 8