• Videli

Vita tråden del 8

MildaMaränger skrev 2008-06-28 19:34:51 följande:
    har du hittat någon smideskrona???
    Var på Bruka i torsdags men hittade bara en där, den var inte såå rolig. Så jag har inte hittat någon. Men tror nog att jag ska sattsa på en kristallkrona nu istället när jag ska köpa EV bord + stolarna, då kan man smaska på lite
  • Videli
    Det ljuva livet skrev 2008-06-28 20:11:47 följande:
    Åh, kan hända att jag lägger ett bud
    Jaaaa gör det, var ju superbilligt...
  • Videli
    Det ljuva livet skrev 2008-06-28 20:22:53 följande:
    Hej föresten!Åh, vad jag har varit avis på alla stockholms shopparna idag.. Videli: Har inte du varit med på träffen? en soffa, som kanske skulle passa dig om den inte fanns i gbg: www.blocket.se/vi/16948979.htm
    Jaaa den var jättefin...
    Nej tyvärr var jag inte med på träffen. Från början var det fullt upp med lägenhetsförsälnigen, så jag passade på att boka på lite jobb idag oxå...

Men jag försöker hålla i mina pengar nu och bara lägga dom på möbler, allt de dära smått får jag ta när vi flyttar in.
    Vi har ju trots allt köpt 9 rum o kök som måste fyllas.... (vilket världsproblem)
  • Videli

Sötnöt,

Vi stog precis i samma fråga som dig.
    Men vi valde det gamla. En gård just från 1909. Jag tycker personligen inte man kan få den där charmen i ett nytt hus. Men sen finns det ju mer fördelar med ett nytt hus oxå.

Men jag tror att man oxå ska tänka mer på läget på huset, och inte stirra sig blind bara på huset. Läger kan du aldrig byta, men man kan göra om det mesta i ett hus.

Men vi valde det gamla före det nya huset!

• Videli

DLL,

Jaha är du färdig nu? Men hur fårt gick det då?

• Videli

Sötnöt,

Just 1909 är ett år då många hus i Sverig fick sitt byggår. Vårat hus är egentligen äldre. Dom har hittat timmerstockar från 1700-talet i vårat hus, så det är påbyggt och ombyggt i hundratals år.

Vi har tyckats hitta ett hus som är i toppskick, egentligen ingenting som behöver göras. Utan bara efter tycke o smak, alltså lite VIT färg

Huset gick genom besiktning utan anmärkning, nått som är väldigt ovanligt på ett sånt här gammalt hus. Sen finns det ju alltid underhåll som måste göras, men det är väl därför man flyttar till hus *host

• Videli

Vill bara skriva att jag har hittat en färg som går att måla på klinkers. Vet att det var flera som frågade efter en sån färg.
    Vi ska ju måla vårat nya köksgolv vitt, hoppas hoppas bara det blir bra...fortsättning följer

• Videli
    MildaMaränger skrev 2008-06-28 22:47:44 följande:
    nej.... bara en aning ryggvärk
    Men ryggvärk är bra vid den här tiden, hoppas bara det ökar
    MildaMaränger skrev 2008-06-28 22:50:29 följande:
    senaste rapporten från numberone... ellen har badat lite och skrikit lite så det verkar gå åt rätt håll. men de har bara fått ha henne på rummet en kort stund.
    Skruttan då Gråter ligger hon i kuvös är det därför hon bara får vara hos dem kortare stunder?
  • Videli

MM

Ja det är massor, men det beror oxå lite på hur barnet ligger. För ibland kan vattnet gå och det kommer en del, sen åker barnet ner som en propp, men fort man gören rörelse så rinner det till igen...

Svar på tråden Vita tråden del 8