• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • tjenixen

Jisses, hur ska jag kunna hålla reda på er alla som ska ha barn snart här inne. Får snart skriva upp er på en lista för att hålla i sär vem som ska ha när:) Själv är jag nöjd med mina 4 (jag som bara skulle ha ett barn*ler*) så här blir inga fler om nu inget "misstag" skulle ske då för jag ovälkomnar ju inget barn men vi planerar inga i alla fall. Har "börjat om" en gång så det räcker. Har ju två sladdisar eller vad jag ska säga. Mina barn är ju 16, 13, 6 och 3 så näää jag vill inte börja om. Lånar min brorsdotter på 6 mån istället:)
    Men åh, vad jag kan sakna när bebisen kommer upp på bröstet första ggn och man äntligen får träffa filuren man levt med i 9 mån. Myyyyys.

• Videli

Måste fråga,

Är det någon här inne som har IKEA´S Alve sekretär hemma?
  • tjenixen
    Videli skrev 2008-06-28 23:50:53 följande:
    Måste fråga, Är det någon här inne som har IKEA´S Alve sekretär hemma?
    Nä, men har kikat på den flera ggr på IKEA:)
  • MildaMaränger

Jag har inte så stor koll på NÄR men ungefär vilka

Gör en liten lista då...

30 juni / Mildamaränger
    Juleja
    Lillafruluva
    anton2005
    Knyttis
    MariaV

Numberone har precis fått en liten Ellen och Kaktus har fått en liten Alva!!!

• mammaninna

nää, nu ska jag krypa ner bredvid min bebis! lycka till mildamaränger! hoppas den kommer snart bebben! är nästan avundsjuk, det är så häftigt att föda barn!

• MiaMariah
    Videli skrev 2008-06-28 23:39:07 följande:
    Jaaa den här tråden är helt underbar. Då jag skulle föda som var många här inne som med undevar med mig under öppningstadiet.Tror tom DLL, satt och klockade mig
    hihi, jättemysigt!
    MildaMaränger skrev 2008-06-28 23:39:56 följande:
    hihi... snart är du där också...det känns som att dte var igår jag plussade men samtidigt sååååå länge sen
    hoppas det..
    mammaninna skrev 2008-06-28 23:41:15 följande:
    när är det din tur?
    jaa du, det är skrivet i stjärnorna Flört
  • Videli
    tjenixen skrev 2008-06-28 23:52:02 följande:
    Nä, men har kikat på den flera ggr på IKEA:)
    Jaaa jag är lite sugen på ha den som arbetshörna i vårt bibliotek.
    Vårt bibliotek är en genomfartsled in till vardagsrummet, så det skulle vara så bra att kunna stänga in allt skit som samlas på mitt skrivbord.

Synd bara att dom tagit bort den antikvita, nu är den helvit. Men det får väl funka ju det oxå
  • lillafruluva

Hihi, lista är bra, jag har inte heller kolla på alla

30 juni / Mildamaränger
    Juleja
    16 januari / Lillafruluva
    anton2005
    Knyttis
    MariaV

• Memoria

Inser att jag missat något som inte läst tråden på länge. Nu kunde jag tom överblicka några sidor Fast det är kul med en så levande tråd.

Hoppas numberones lilla Ellen inte har fått några men! *håller tummarna*

Insåg inte att det var så många som skulle ha barn i tråden. Roligt!

MildaMaränger: Jag vågar nog påstå att det kom rätt mycket vatten här också när det väl kom. En god idé är att ha plastat lakan eller liknande i sängen den sista tiden. Som tur va hade jag det eftersom jag vaknade kl 1 på natten av att det blev en vattenpöl i sängen. Reste mig upp och sprang till toaletten där det forsade rakt genom trosorna. Hade som tur va också mannen som svabbade.   Den här sidan kanske är lite överflödig, men rätt skön när man väl får de värsta värkarna www.varktimer.se/

• Tjock kulan

Godmorgon tjejer'

Vad händer hos er idag?, här är det grått o trist och regnatr, ska ta en sväng till min gamla mys morfar och hjälpa honom handla hem lite mat och fika med honom.

Kajsa: Jag väntar fortfarande på raport från gårdagens träff och shopping . Kajsa vi fick precis som er bara en bruksanvisning på Engelska till kameran men jag har hittat en på svenska på nätet *tipsar*

Milda: Ja mitt vatten gick ju aldrig utan det fixade dom på förlossningen åt mig . Men som min BM sa så kan vattnet som går vara allt från 2-3 dl till över 1 liter men att det är olika från kvinna till kvinna. Jag hade själv plastad frotté i sängen och soffan när jag kollade på tv .

Videli: Har oxå kollat på ALve tycker det är en helt ok förvaring för att kunna gömma allt det fula som man har på ett skrivbord.

Tjenixen: tack ja jag är jätte nöjd vilken skillnad på bilderna som man fottar .

Svar på tråden Vita tråden del 8