• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Beatrize74

Ok...just nu är jag lite sur..men jag ska snart göra något åt det. Vill bara skriva av mig lite först.

Maken vill att jag ska dricka piña colada, sola och bara vara glad i dag när vi slitit så hårt igår. Jag borde ju vara jätteglad som har en sådan go man...och det är jag ju...men...

...jag har ju fått upp farten och ville fortsätta få i ordning många saker, särskilt som maken börjar jobba och jobbar rejält till veckan som kommer.

Följande scenario utspelar sig. Efter att ha lallat runt, klippt gräsmattan och rensat lite ogräs så känner jag mig lite rastlös.
    Jag börjar palla upp råsponten till taket på pallar ute på uppfarten för att börja grundmåla.

Maken kommer farandes. "Nej, det där gör jag, jag vill se hur utfallet blir om jag gör på lite olika sätt...jag fick det nämligen att krackelera lite otacksamt över kvistlacken..."

Jaha...ok då, tänker jag och ger penseln till honom.

Mat. Dags för lunch egentligen tänker jag och går in och rotar i kylskåpet. En köttbit som går ut i dag behöver tas om hand.
    "Går det att steka i nya köket även om vi inte har en fläkt om jag öppnar dörren?" Det gick förstås inte, det blir för flottigt och ohanterbart när så många ytor är oskyddade ännu, inget kakel, bart tak osv.

Grilla! Makens ögonsten som ingen får komma nära. Jag började trixa med den och han kommer farande och säger..."Jag har ordnat med reläet och man behöver få till gasolinsläppet bra från början eftersom den börjar ge sig...dessutom grillar den lite ojämnt på sidorna och...äsch...om du väntar lite tills jag har målat klart så kan jag grilla, det är lugnt."

:-O

Nähä...jaha...???

Jag gick ut och började förbereda för att få ner syrénbuskarna vi köpte igår. Hårt som satan, sten och lerjord. Jag tog spettet och stog och slet med det. Jag kom ner femton centimeter ungefär, sedan tog det TVÄRSTOPP och ändå tycker jag att jag har ganska många muskler. Vad tror ni maken ropar?

"Jag gräver ner de där sedan vi har ätit. Det går på ett litet kick att gräva hålen. Du kan vattna efteråt"

Såååå....till slut blev jag lite "sur"...både över min egen oförmåga och svaghet inom många områden, men även lite sur på maken. Jag kan just nu inte komma på något område som jag själv kan ta itu med.
    Kakla? Maken ska hämta kakelskäraren hos en arbetskamrat till honom.
    Sätta upp fasad? Brädorna ligger på hans jobb, han har hållt till där under vintern och oljat in dem.
    Måla staket? Ingen färg och det är söndag och stängt.
    osv.

Nej, nu ska jag se till att njuta av situationen istället och bara sätta mig ner och läsa en tidning. Tids nog kommer det saker som jag kan slita på med, men just nu så får jag se till att njuta av det faktum att jag har en väldigt arbetsvillig make som inte vill annat än att skämma bort sin fru och låta henne varva ner. Då får jag försöka se till att njuta av det istället för att klaga. (Och klaga...det har jag ju fått göra hos er en liten stund nu ju)

• Memoria

Stockholmsbesökare: Låter som haft det toppen på er träff!  Skall bli kul att kika i bloggar sedan.

13år: Vilken spännande mamma du har! Skulle tycka det var supermysigt att krypa ihop i ett hörn med henne och höra henne berätta massa anekdoter om sitt liv.

Bea: Underbar beskrivning, kände riktigt hur frustrationen kröp i mig. Fast som du säger, försök passa på att njuta!

Mammaninna: Sådan söt bil som Björn har, kunde wilmer önska sig i doppresent.

• mimmi006
    MildaMaränger skrev 2008-06-29 14:51:22 följande:
    Bea! Jag skulle åka och köpa pizza, ta fram en solstol och kolla på när maken svettas!
    Nu ska jag läsa ikapp mer vad ni har haft för er! Jag är trött, men väldigt glad och nöjd.
  • lasseliten

hej vänner!

åh, så roligt det var att träffa några av er igår...även om jag inte kunde vara med hela dagen. Ni var alla så gulliga allihopa!  

Själv sitter jag här hemma i soffan smått bakis om jag ska vara helt ärlig.

Vita hems träff och 30-års fest på samma dag...det tar på krafterna

• mammaninna

är det nån som vill hjälpa mig? tänkte skapa en blogg men det blev tokigt...

• LinaoMatilda

Hej

Nu sitter jag på flygplatsen och fördriver lite tid.

FruPuffen: Ja det var en toppen avslutning på en väldigt trevlig dag!

Lasseliten: Hihi kul att du hade det bra på festen också. Du var också väldigt trevlig och gullig. Kul att träffa dig.

Mimmi: Du har kommit hem ser jag. Gick resan bra?

Bea: Så fin byrån blev! Tycker också du ska göra som MM föreslog.

MM: Hur mår du? Känns det bättre nu?

Kajsa: Så fin holken blev!

• LinaoMatilda
    mammaninna skrev 2008-06-29 15:36:53 följande:
    är det nån som vill hjälpa mig? tänkte skapa en blogg men det blev tokigt...
    Jag, och de flesta andra här, har blogspot. Tycker det fungerar bra. Gå in på någons blogg och klicka uppe i högra hörnet på "skapa egen blogg" (eller vad det nu står...)

Jo, jag hade bara 10kg övervikt på bagaget
Svar på tråden Vita tråden del 8