• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Kajsa 77

God förmiddag!
    Rapporten uteblev igår, pga att FL inte släppte in mig!

Vi träffades på Rosendahls trädgårdar, vi blev till slut 13 stycken.
    LinaoMatilda, Himmelbit, Mimmamum, Mimmamums kompis, Mimmi006, Juliah, Lasseliten, Knyttis, Smultron o Glass, Malins79, Nublu, Fru Puffen och Kajsa77
    Där åt vi lunch/fikade och några av oss började sin shopping redan där.

Sen tog vi oss in till Humlegårdsgatan och gjorde KOFFERT, HANS MICHAELS och BRUKA.
    Många stora kassar fylldes med fina saker. Sen blev det Tegnérgatan och SYSTER LYCKLIG.  Det var att gå in och backa ut som gällde i dessa affärer. De är små och vi var många! Vi smet också in en sväng på INNEBOENDE snett över, men där var det nog ingen som hittade något.
    Därifrån tog vi oss ut till Sickla och kollade först in i krumakeriet, för att sedan gå in på VITA HEM. Där fylldes stora vita pappkassar och vi såg ganska roliga ut när vi kom ut därifrån. Tänk er själva, 13 glada tjejer med varsin stor vit kasse...Som värsta Ullaredsresenärerna! (fast mysket inare saker i kassarna då!)
    Slutligen besökte vi GRANIT, en svartvit affär. 
    Där skiljdes vi åt. Några hade redan droppat av tidigare. Några tjejer stannade en natt och åt middag tillsammans, medan de flesta tog oss hemåt.

Det var så kul att träffa alla IRL och få en person bakom orden och bilderna på nätet. Några överraskningar men ganska många stämde bra med förväntningarna. Sammanfattningsvis kan jag säga, allt utifrån min egen åsikt, att det var ett härligt gäng med glada goa tjejer som jag gärna vill träffa igen!

• 13 år emellan

MM:

Det där med vattnet är så olika. Den kan gå ett pyttehål och så sipprar det ut långsamt, eller så blir det en kaskad och det kommer där du befinner dig...(har en kompis vars vatten gick i entrén till Ålhens)

Har varit uppe hos mamma o lämnat Björn. Det är första gången som jag lämnar iväg honom en hel vecka. Igår skulle vi ha en myskväll David och jag dricka lite vin och äta gott. Vi kom på oss själva med att sitta och tittat på en massa kort på Björn (*och många ljudliga suckar*)...Så knasigt!!!

Alla ni som varit i huvudstaden:

Hoppas ni haft det supertrevligt! Ser fram emot att bli avis när ni visar upp era fynd !

• MiaMariah

Anton - förstår att det känns jobbigt, styrkekram!

LinaoMatilda - kul att ni hade det trevligt, vad köpte du mer?

Kajsa - låter toppenkul, vad shoppade du?

• Kajsa 77
    MiaMariah skrev 2008-06-29 11:00:15 följande:
    Anton - förstår att det känns jobbigt, styrkekram!LinaoMatilda - kul att ni hade det trevligt, vad köpte du mer?Kajsa - låter toppenkul, vad shoppade du?
    Ja du, jag ska snart visa! Roligare med bilder!
  • Anton2005
    Hanna E skrev 2008-06-29 10:43:31 följande:
    Anton, kram! Snart är det över, bara två veckor idag  *försöker samtidigt peppa mig själv, känner att humöret tryter*
    Hur är det med dig, har du provat basilika-te eller vad det var man skulle dricka för att få igång det?
  • Videli
    Anton2005 skrev 2008-06-29 11:07:39 följande:
    Hur är det med dig, har du provat basilika-te eller vad det var man skulle dricka för att få igång det?
    Hallonblads-te är det, superbra för livmodern efter förlossningen oxå.
    Varmt rekommenderat!!!
  • Tjock kulan

Kajsa: Låter som ni haft det riktigt trevligt, och ni måste onekligen ha sett lite konstriga ut där ni kom med dera påsar full lastade med inredningsprylar

LinA: Ser fram emot bilder på hyllan , blev det något annat för din del?

Videli: Ja vad ska man göra, det är ju bara att gilla läget, man kan ju inte ignorera att hon skriker och e vaken och vill gå upp .
    Hon har börjat hitta sin biologiska klocka somnar 19-19.30 tiden, då hon e helt slut och sover sedan i ett sträck till 05.00- 05.30 tiden. Visst tycker jag att det är tufft att gå upp så tidigt men om jag tittar på antal timmar som hon sover så är det ju 10 timmar i ett sträck och då känns det som att jag inte ska klaga utan bara inrätta mig i ledet .
    Har försökt att ha henne uppe längre på kvällen men då slår det över och hon somnar först 22.00 och vaknar ändå lika tidigt

• Hanna E
    Anton2005 skrev 2008-06-29 11:07:39 följande:
    Jag har tänkt att prova hallonblads-te, men inte vågat förän nu när det bara är två veckor kvar. Har det hemma, så i kväll eller i morn blir första koppen! Skrattande Sen tipsade ju Malins om basilika-te med, men jag missade var det fanns att köpa? Eller skulle man hacka vanlig basilika?Fundersam
    Tilde blir storasyster i Juli -08!
  • Videli

Tjocka K,

Det var inget negativt mot dig, absolut inte! Men alla mina barn har sovit hela nätterna och allt från 11-13 timmar i sträck.
    Så jag har alltid kunna styra deras sömn. Tur är väl det, för jag hade inte grejat att gå upp så tidigt varje morgon

• FruPuffen

Hej på er!
    Tillbaka från Stockholm! Tråkigt bara att barnen blivit magsjuka... Har haft fullt upp hela morgonen, nu har det dock lugnat sig.
    Kajsa: Du har lämnat en jättefin rapport! Jag det var verkligen en härlig dag och supergoa tjejer . För mig var det verkligen en upplevelse att köra i centrala Stockholm med bilen en löningslördag, har aldrig gjort det förut. Men det gick ju bra tack vare min supercoola vägvisare Knyttis som med sin lugna muminmamma-stämma guidade så fint. TACK, utan dig hade det inte gått!
    Mycket shopping blev det, små leksaker till Viggos 1-årsdag och lite diverse köksprylar. Lite synd att jag missade diskstället på Vita hem som jag letat efter hela dagen ... Var lite trött efter körningen...

Svar på tråden Vita tråden del 8