• Mizzz

Linköping, någon?

Tjo!
    Hitta denna tråd precis nu, tänkte hoppa in.
    Har en son på 1 år. och bor just nu i Valla/ryd (studentlgh vid campus). Kommer flytta till Johannelund snart där vi har köpt en lgh. Själv är jag 25 och kommer från norrköping från början. Pluggar till civ-ing på universitetet osv...

Jag är gärna med på fika, men kan bara på em då jag pluggar fm och sonen är på dagis till kl 14. Men efter 14 så kan jag nästan varje dag!

• Mizzz

Ja, än så länge har jag bara fastnat vi dator, ska plugga inför tentor i juni så måste börja nu, ska ta ifatt sånt jag missa under graviditeten.
    Ska sätta mig på terrasen och plugga nu nån timme innan sonen ska hämtas.

Om det är någon som har tråkigt i em så hittar jag gärna på något! Har försökt att ragga lite på kompisarna men ingen verkar ha tid :(

• Mizzz
    glitterkorn skrev 2008-05-05 12:29:39 följande:
    Skulle gärna gjort det men har svårt att ta mig i väg i dag , pa att sambo jobbar och jag är utan bil ( och pengar  )Såg att du skulle flytta till johannelund jag bor i jakobsdal det ligger drygt 15 min där ifrån  jag går på bvc där
    OK, skoj!
    Vi kommer tillgång till lghen precis innan midsommar så vi flyttat väl strax efter det. Vi kommer bo på skogslyckegatan (högst upp för backen vid centrumet). Längtar jätte mycket efter flytten, men känns lite närvöst oxå, känner inte till "andra sidan" stan så mycket. Har aldrig varit där innan vi titta och köpte vår lgh.
  • Mizzz
    glitterkorn skrev 2008-05-05 12:37:00 följande:
    Det är en trevlig sida av lkpg tycker jag ;)vart kommer du i från från början ? vad läser du ? tusen fråger ;)
    Från norrköping kommer jag.
    Jag pluggar Industriell ekonomi
    Ingen fara, jag svara så gärna.
    Själv då? Kommer du från stan?
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-05 12:40:43 följande:

Jag kommer oxå från Norrköping från början, har snart bott här i 5 år.Vart i Norrköping bodde du?
    Mest i hageby, ett tag vid matteusskolan innan jag flytta hit. Var bodde du?
  • Mizzz
    Ionea skrev 2008-05-05 12:42:45 följande:
    Jag bodde på skogslyckegatan en gång i tiden, min FÖRSTA egna lägenhet. Det var tider det  
    Hehe! Vilket sammanträffande!
  • Mizzz
    Ionea skrev 2008-05-05 12:52:44 följande:
    Ja  bodde i en liten etta som jag trivdes ganska bra i. Johannelund är helt ok att bo i!
    Skönt att höra! Det blev faktisk en litet spontanköp av lgh, vi hade inte tänkt att köpa något innan hösten men så hitta vi denna som vi gilla jätte mycket och så råka vi vinna budgivningen. Men det verkar vara ett bra område. Enda nakdelen är väl i så fall att vi båda pluggar/jobbar på fel sida då. Sambon jobbar i mjärdevi.
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-05 12:55:47 följande:

Ok, jag bodde i Vilbergen. Vart gick du i skolan? Tänkte om jag kanske vet vem du är, vi är ju lika gamla
    Ja, hmm, jag gick i Hageby och sen på kungsgård.
    Tror inte jag vet någon som heter som du. Men det är ju inte omöjligt att man träffats nån gång på nån fest eller liknande.
  • Mizzz
    Ionea skrev 2008-05-05 13:00:00 följande:
    Lillisen: va kul att ni har hittat en lägenhet som ni gillar, det kan vara hur svårt som helst! Själva går vi i husbyggartankar. En vän till min svärfar bygger hus och vi funderar på att göra en deal med honom. Skulle kosta oss ca sju, åtta tusen i månaden  så det är väldigt lockande!
    OK. Ja hus skulle va kul oxå! Men vi kände att vi inte riktigt hade råd med bara en inkomst (csn är ju inget att skryta med direkt). Dessutom vill vi så gärna bo centralt vilket är riktigt dyrt (hus alltså). Så det får vänta 4-5år tills jag är färdig med utbildningen.
    Bra att ha sånna kontakter att man kan få det så billigt!
  • Mizzz
    Cia80 skrev 2008-05-05 13:01:30 följande:
    Hej!Får man vara med här även om bebis inte har kommit ut än?Känner inte så många här i stan och det vore skoj att ha någon/några att gå på barnvagnspromender och fika med sen
    Det är klart man får
Svar på tråden Linköping, någon?