• Mizzz

Linköping, någon?

Cia: Men nu är jag riktigt arg på din lille, h*n ska ju komma ut nu! Locka med glass eller nåt! Du får ta dig ner till Claras sen om du vill vid 14:30 när vi fikar om du känner dig rastlös.

• Mizzz
    Cia80 skrev 2008-07-10 12:11:10 följande:
    Lillisen,Du får vara arg nu, bara du inte är det sen när du får träffa underverket
    hehe, det går nog över så fort h*n kommer ut. Jag har ganska lätt för att förlåta Synd, men om du ångrar dig så vet du var vi finns
  • Mizzz

Cia: Spännande, nu måste det ju vara på gång nu! Jag hade 1 minuters värkar med ca 5 minuter emellan under hela förlossningen.

Marayah skrev 2008-07-10 19:06:34 följande:
    Lillisen: Trevligt att träffas idag... Söt Linus var då. Tycker så synd om han att han slog sig i pannan.
    Dina barn var ganska ögta oxå! Pannan läker nog, han blev inte så ledsen så länge iaf. Jätte trevligt att träffas!
  • Mizzz
    Cia80 skrev 2008-07-10 20:36:55 följande:
    Nu kom nästa efter 4 minuter...Ja, jag måste ta en dusch innan jag åker in/om vi åker in...för jag känner mig inte alltför trevlig nu. Men jag gör det sen när mannen kommit hem tror jag.
    Oj, då har det ju verkligen startat nu. Sa jag inte förra helgen att du skulle få se den lille innan nästa helg
  • Mizzz
    Cia80 skrev 2008-07-10 20:44:09 följande:
    Lillisen,Tror du det har gjort det det?Sambon ringde nu för att se hur det gick för mig. Han har 4 hål kvar så jag tror nog han hinner att spela klart.
    Ja, det låter absolut så.
    Jag tror han hinner, men jag sitter ju inte där med värkarna. Normalt sett så tar det några timmar innan ni måste åka in. Men ring hem honom i tid, det går fort från "onda värkar" till "obeskrivligt onda värkar".
    Mitt råd nu är att du äter något som ger dig massor av energi för du kommer inte sova på ganska många timmar nu och under förlossningen vill de inte att du äter fast föda.
  • Mizzz
    Cia80 skrev 2008-07-10 20:48:04 följande:
    Maria,Tror du också det? Nu var det 6 minuter mellan och fortfarande riktigt onda värkar.
    Oj, men ring hem sambon nu!
  • Mizzz
    Cia80 skrev 2008-07-10 20:49:28 följande:
    Lillisen,Än så länge är värkarna hanterbara. Flåsar och grymtar som jag vet inte vad Nåt förslag på vad man kan äta? Äter just nu lite jordgubbar
    Pizza, pasta.. Sånt man äter innan hård tränning.
  • Mizzz
    Cia80 skrev 2008-07-10 20:54:33 följande:
    Nu hade jag 5 minuter mellan o den höll i sig nästan 2 minuter..jösses så ont den gjorde...tror det minsann är dags sambon att röra sig hemåt...för jag tror inte jag klarar så mycket mer...Tror heller inte jag klarar att äta nåt stort nu...kanske kan få i mig en kexchoklad.
    Ja, ring hem honom så du får stöd. Det verkar ju gå undan detta! Ring förlossningen oxå så du vet om de har plats för dig så ni inte behöver åka till norrköping eller så.
  • Mizzz
    Cia80 skrev 2008-07-10 21:07:21 följande:
    Har pratat med förlossningen nu. De tyckte inte att jag haft värkar så länge!? Så de tyckte jag kunde vara hemma ett tag till, men sen sa hon att det är upp till mig att bestämma.Har ringt hem sambon nu...ska ta en dusch när han kommit hem och sen ska jag nog ringa och säga att jag vill komma in.
    Normalt för en föstföderska så tar det i snitt 8 timmar innan den aktiva fasen startar, då man ska åka in. Men det är VÄLDIGT olika! Bestäm själv när du vill åka. När du inte fixar det onda längre så åker du in.
  • Mizzz
    Cia80 skrev 2008-07-10 21:10:58 följande:
    Jenny,Ja, jag ljög om att jag tagit panodil...ska som sagt ge mig på en dusch sen...men som sagt...vi åker in ikväll...för nu gör de satans ont..vet inte vart jag ska ta vägen.
    Hehe, ja, det där panodilrådet är lite taskit att ge sådär när man har värkar. Man ska ju föda barn!!! Prova dusch, funkar för vissa. Annars är det bästa att gå rund och "rulla" med höfterna. Det både hjälper till mot smärtan och skyndar på öppningsförloppet.
    Är sambon på väg hem nu?
  • Mizzz
    Cia80 skrev 2008-07-10 21:18:53 följande:
    Lillisen,Det är på gränsen att jag fixar värkarna nu. Aj, så ont!Ska som sagt försöka ge mig på den där duschen när sambon kommit hem. Känner mig inte alltför fräsch just nu.
    Mmm, du kan duscha på förlossningen oxå om du vill. Bara åk in om du känner att du vill de. Sa de om det hade lungt ikväll? Jag var inte så mycket öppen när jag kom in, men fick stanna för att de hade det ganska lungt just då. Men de kan iofs inte skicka hem dig om du inte vill.
  • Mizzz

Ska titta på lite film nu.
    Lycka till med allt Cia! Antar att du har åkt in när jag tittar in nästa gång. Tänker på dig!

• Mizzz

Cia: Trist att bli hemskickad! Vill bara säga att jag var inte ens öppen något när jag kom in och hade en del kvar av tappen oxå. Linus kom iaf efter 10h.
    Har du haft mer värk under natten? Det måste ju bara va på gång nu tycker man!

• Mizzz

Oj, Cia har inte varit här idag. Antar att de hade fel på förlossningen och att det faktisk var igång iaf!

Så skönt, nu har sambon semester i 4 veckor! Imorrn blir första utflyckten till kolmården.

• Mizzz
    rply skrev 2008-07-14 14:58:12 följande:
    Vad vet ni om ryds alé ? Pratade just med graflunds, och dom hade en ledig där.:)
    Är det bottenvånning kan jag lova att ni kommer ha myrproblem. Dessutom skulle jag nog aldrig rekomendera att bo så nära ryds centrum om man oht ska bo i ryd, det är bråkigast där.
  • Mizzz
    jannovich skrev 2008-07-14 22:50:09 följande:
    MammaTillEKNS har sagt att jag efter lite tjuvläsande här får skriva trots att jag inte har några egna barn ännu, så jag vågar väl göra det då. Hej på er Och så kan jag passa på att säga till rply som frågat om Graflunds att det är inga jag rekommenderar att bo hos, om man inte står ut med förvirring, att saker går långsamt osv osv. Men det är förvisso billigt boende
    "saker går långsamt" kan jag skriva under på. Vi bodde på just ryds allé med ett förster som inte gick att stänga (på bottenvånbing) vi felanmälde 4 gånger utan att något hände, när vi 5 månader efter den första felanmälningen flytta var fönstret ännu inte åtgärdat. De skylde på semester...
  • Mizzz
    jannovich skrev 2008-07-14 23:14:30 följande:
    Suck, typiskt dom alltså. Vi bor hos Graflunds nu och saker och ting går ju inte i raketfart direkt. Vi gjorde lite tillval (köksluckor, spis, kyl+frys) som skulle ta 6-8 veckor.. det tog 12-13 veckor istället. Och Graflunds hade papper på att luckorna var fakturerade och klara trots att vi inte hade fått dom. Vad hade hänt om vi inte ringt och tjatat? Att ett fönster på bottenvåningen inte går att stänga känns ganska akut tycker jag!
    Mm jo, ganska akut, speciellt i ryd. Det kom nån alltiallo och kolla, han bände lite med en kofot så det blir stora märken i väggen och sen hände inget mer från graflunds sida. Troligen för att vem som helst kunde se att de skulle behövt byta hela fönstret.
Svar på tråden Linköping, någon?