• Mizzz

Linköping, någon?

ciccielv skrev 2008-06-18 09:14:55 följande:
    kul här ska vi ev flytta om inte ryd blir bättre.antingen blir det ny lugnare gård i ryd,eller skäggetorp alt. radhus i mjölby.tyvärr är det lång kö till radhusen och svindyr hyra men man får tänka på barnens framtid och säkerhet.jag stormtrivs i lägenheten men säkerheten på kvällar o helger är inte bra.
    ne, ryd är inte det roligaste (bor vi universitetet/mcdonalds nu). Ska bli ganska skönt att slippa det.
  • Mizzz
    Mammatill4a skrev 2008-06-18 09:20:54 följande:
    Ok, då bor ju bara en bit ifrån varandra tills vi flyttar dåå. vi bor mer i ryd.. här får man inte så många tillgångar till lgh i stan pga olika saker och för låg inkomst från mig
    mm, vi kolla lite oxå. Men kötiderna är ju många många år om man vill ha en bra lgh. Så det blev köp. Kommer bo billigare i nya lgh än vad vi gör nu så det blev bra iaf.
  • Mizzz
    Mammatill4a skrev 2008-06-18 09:20:54 följande:
    Ok, då bor ju bara en bit ifrån varandra tills vi flyttar dåå. vi bor mer i ryd.. här får man inte så många tillgångar till lgh i stan pga olika saker och för låg inkomst från mig
    mm, vi kolla lite oxå. Men kötiderna är ju många många år om man vill ha en bra lgh. Så det blev köp. Kommer bo billigare i nya lgh än vad vi gör nu så det blev bra iaf.
  • Mizzz
    Kevlarsjäl skrev 2008-06-18 16:42:08 följande:
    Ni som är mer etablerade mammor än vad jag är. Har ni gått på typ babysim eller mamma/barngympa eller annat med era barn? Rekommenderar ni det och i sånt fall när ska man börja?
    jag har både gått på babysim och mammabarngympa. Gympa ska man absolut gå på innan barnet börjar röra på sig, efter det är det nog omöjligt att få nån gympa gjord. Babysim började vi med när linus var 4 månader, tyckte det var en bra ålder.
  • Mizzz
    Cia80 skrev 2008-06-22 19:33:59 följande:
    Hej tjejer!Lite uppdatering: Misstänker att jag läcker fostervatten så efter rådfrågning med förlossningen så har jag nu en binda på mig. Ska ringa tillbaka om några timmar för att utvärdera den
    Oj, då kanske det inte är lång tid nu då.. Hur går det?
  • Mizzz

Cia: Om vatten gått så kommer du antagligen bli övervakad. Normalt sett får du inte gå mer än 36 timmar med läckande vatten pga infektionbsrisk. Så håller de sig till det kommer du bli igångsatt om inte värkarna kommer igång av sig själv. Det mest normala är dock att de kommer igång av sig själv inom 24h från vattenavgång.

• Mizzz
    Cia80 skrev 2008-06-22 22:04:00 följande:
    Nu har jag pratat med förlossningen igen. Hon jag pratade med trodde inte att det var vattnet, men vi får komma in på en koll imorgon bitti.Ska höra av mig om jag får värkar eller om det rinner mer. Just nu känns bindan bara fuktig.
    Men va skönt att du iaf får komma på koll nu! Då får du nog reda på om de värkar du haft gjort någon slags nytta iaf!
  • Mizzz
    Kevlarsjäl skrev 2008-06-23 09:11:08 följande:
    Klart du ska åka in Cia! Hoppas att det hänt en hel del. Du är kanske öppen mycket eftersom du fått gå med förvärkar så länge. De säger ju att det hjälper till. Ni som ammar/ammat... Jag behöver råd. Från att ha haft för lite mjölk, mjölkstockning och fått ge ersättning har min mjölk nu fått spel och det fullkomligt forsar med resultatet att Elsa blir jätteledsen, ej hinner med att svälja och bara släpper bröstet och mjölken forsar. Detta började under gårdagen. Jag började pumpa ur och det fullständigt forsade. Gav henne den urpumpade mjölken på flaska och det gick bra men jag vill ju kunna ge henne bröstet som tidigare. Brukar detta stabilisera sig? Just nu vågar jag inte gå utanför dörren för jag läcker ner ALLT! Känns helt sjukt.
    Vet inte om det sabiliserar sig direkt, men lillen kommer bli större ocg klara av det bättre vart efter. Undertiden kan man anvädna amningsnapp, det finns på apoteket/babyproffen ICA mm. (Den på apoteket är bäst). Det stoppar upp stålarna lite så det inte hamnar så hårt i halsen.
  • Mizzz
    Cia80 skrev 2008-06-23 09:45:23 följande:
    Hej tjejer!Nu är jag tillbaka från kontrollen.CTG-kurvan såg jättebra ut. Läkaren kollade bara med instrument så han kände aldrig efter om jag öppnat mig något och jag mitt nöt glömde fråga. Inget fostervatten ialla fall. Så nu är det bara att vänta
    Skönt att allt såg bra ut iaf! Det är snart din tur, jag kan till 100% garantera att den lille inte kommer stanna där inne förevigt
  • Mizzz
    dinana skrev 2008-06-23 13:31:30 följande:
    Skall strax iväg på 18-månaders kontroll. Så nervös, fast vet inte varför. Var ett tag sedan vi var där nu och hälsade på och känns lite som att jag kommer bli besviken att Molly inte har vuxit tillräckligt sedan sist. Okej, hon kan ju gå nu i alla fall. Men det är så mycket annat man läst om att de skall kunna på sin 18-månaderskontoll som hon inte kan. Men men, vikitgaste är väl att hon växer lite (hon är ju inte speciellt lång för sin ålder).
    Det går nog bra, alla barn är olika och kan olika saker.
Svar på tråden Linköping, någon?