Kevlarsjäl skrev 2008-06-23 09:11:08 följande:
Klart du ska åka in Cia! Hoppas att det hänt en hel del. Du är kanske öppen mycket eftersom du fått gå med förvärkar så länge. De säger ju att det hjälper till. Ni som ammar/ammat... Jag behöver råd. Från att ha haft för lite mjölk, mjölkstockning och fått ge ersättning har min mjölk nu fått spel och det fullkomligt forsar med resultatet att Elsa blir jätteledsen, ej hinner med att svälja och bara släpper bröstet och mjölken forsar. Detta började under gårdagen. Jag började pumpa ur och det fullständigt forsade. Gav henne den urpumpade mjölken på flaska och det gick bra men jag vill ju kunna ge henne bröstet som tidigare. Brukar detta stabilisera sig? Just nu vågar jag inte gå utanför dörren för jag läcker ner ALLT! Känns helt sjukt.
Vet inte om det sabiliserar sig direkt, men lillen kommer bli större ocg klara av det bättre vart efter. Undertiden kan man anvädna amningsnapp, det finns på apoteket/babyproffen ICA mm. (Den på apoteket är bäst). Det stoppar upp stålarna lite så det inte hamnar så hårt i halsen.