• Eleora

** Kalmartråden **

Nu är det dags för en ny tråd, vi är några som pratar här, de flesta har barn eller är gravida nu, men det finns även de som fortfarande kämpar.

Så bor du i området runt Kalmar, så hoppa gärna in, det är bara kul att bli fler!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 10:58
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m19862696.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23251883.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m26544303.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29385655.html

• Svar på tråden ** Kalmartråden **
  • Jhemii

Lilla Ia vilka söta bilder! Var ju tvungen att gå in och kolla. Håller med om att det är konstigt att alla ska fråga vilket kön det är fast man har klänning på dom små liven.

Alice blev 5 månader igår. Kan inte fatta var tiden tar vägen.

Hoppas alla hade en trevlig midsommar!

• Eleora
    Jhemii skrev 2008-06-21 21:50:56 följande:
    Lilla Ia vilka söta bilder! Var ju tvungen att gå in och kolla. Håller med om att det är konstigt att alla ska fråga vilket kön det är fast man har klänning på dom små liven.Alice blev 5 månader igår. Kan inte fatta var tiden tar vägen. Hoppas alla hade en trevlig midsommar!
    Åhhhh, stora tjejen! Ja, bra midsommar. Lugnt med min pappa och bror här. Igår blev det svensexa och möhippa som avslutaes med grillning ihop. Liten och lugn bara, blev ompysslad och finfixad, åt kladdkaka och tjattrade.
    ~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Miasunset

LC:
    Jag äter tabletter för att nollställa min cykel så under den tiden kommer jag inte ha någon ÄL. Tar sista tebletten på torsdag och å förväntas mensen att komma inom två dar sedan... så ÄL är långt borta för mig än så länge. Det braiga är att den lär komma uner semestern så då har vi tid att mysa hela dagarna om vi vill det ;) Hehe då vet jag vad ni har gjort i helgen haha.

LL:
    Nova är ett kanonfint namn! En kompis till mig som ska ha i augusti ska döpa barnet til Nova om det blir en tjej, för övrigt ska jag bli gudmor till henne / honom *stolt*

Lilla Ia:
    Hehe får jag en tjej kommer hon bli min lilla provdocka! Jag älskar kläder och kommer säkert proppa på henne massor av supertjejiga kläder.. haha. Skoj med möhoppa :) Visst var det den 28:e som den stora dagen inträffar?

Kom på att jag inte heller har lagt in er i min adressbok. Om nån är intresserad kan jag göra det.. då får ni tillgång till min blogg där ni kan följa min långa väg mot en bebis :)

Hoppas ni har haft en bra modsommarhelg allihopa! Det har jag, var på premiären av sex and the city igår, wow vilken härlig film!!

• Bei Bei

Oj vad det skrivs i tråden, hinner ju inte med

Denna veckan är Ronjas sista vecka på dagis, sen har dagis stängt till v 33.
    Tänkte passa på att shoppa/fika lite dessa dagar.

Är det någon som vill fika tisdag, onsdag eller torsdag? Lämnar dottern 9 på dagis och cyklar nog vidare till stan med Hannes isåfall. Ska hämta henne vid 14 igen.

Min man måste börja söka jobb tyvärr Han är ju bara anställd tills bygget är klart och tyvärr har hans chef inte fått in något stort projekt igen så det ser ut som att han kommer bli arbetslös i början på september. Jag funderar på att börja jobba deltid då så får han vara hemma med FP (han får mkt bättre fp än mig) Tyvärr får han ingen akassa eftersom han inte varit med. (jag har tjatat i 2 års tid...) Hade tänkt vara hemma längre, men det får bli som det blir. Båda får söka jobb nu. Vägrar ha magont för detta hela sommaren, det löser sig alltid, men inte så kul.
    Jag har bara varit arbetslös 2 veckor så jag räknar iskallt med att lätt hitta ett jobb...
    Har lite trådar och gamla kontakter att damma av, hoppas på det.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Jädra Kalmarhem!
    Vi har ingen parkeringsplats men vill ha det. Fick veta att det inte finns några lediga (en hel stor parkering med ca 40 platser står tom) utan de som är tomma tillhör de tre nya husen de håller på att bygga. Ville då hyra en av de platserna tills vi fått en plats som tillhör våra hus, men se de gick inte! Åhh så arg att jag kokar! Gav mig inte utan sa att vi kunde skriva ett kontrakt på att vi måste lämna p-platsen när de andra 3 husen är klara. Hon skulle ringa tillbaka till mig efter att ha kollat med en tjej som är ansvarig.

Nu har jag sökt en mattekurs som jag ska läsa på distans i höst. Tänkte söka till ssk i vår sen. Känns bra!

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Miasunset

Bei Bei:
    Aj då, det var inte kul om sambon blir arbetslös! Hoppas verkligen att det löser sig för er, försök att inte tänka allt för mycket på det, det kan knäcka en.. tro mig!!! Ja du, Kalmarhem har fått mycket skit har jag läst i tidningarna. Man tycker ju att de kan vara lite sjysta, vart fasen ska man ställa bilen då??? Tyvärr kan jag inte följa med på fika även fast jag väldigt gärna hade velat. Jobbar två veckor till senär det SEMESTER!!! Jippi!! Kul med mattekurs, vad är ssk??

• Miasunset

Lilla Ia:
    Tänkte höra med dig som bor i Nybro hur man tar sig ut till Åkrahällskolan från stationen... går det några bussar dit eller så?

• Eleora
    Miasunset skrev 2008-06-24 16:40:57 följande:
    Lilla Ia:Tänkte höra med dig som bor i Nybro hur man tar sig ut till Åkrahällskolan från stationen... går det några bussar dit eller så?
    Nej, tyvärr. Man får gå. När ska du dit?
  • Miasunset

LillaIa:
    Det är sambon som ska dit på anställningsintervju på fredag... Å, jag är så spännd, håller verkligen mina tummar för honom!!!

• Eleora

Ah. Han får gå från stationen, går cykelväg nästan hela vägen, Ni får kolla på Eniro eller nåt. Hoppas han får det!!!!

Svar på tråden ** Kalmartråden **