• Eleora

** Kalmartråden **

Nu är det dags för en ny tråd, vi är några som pratar här, de flesta har barn eller är gravida nu, men det finns även de som fortfarande kämpar.

Så bor du i området runt Kalmar, så hoppa gärna in, det är bara kul att bli fler!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 10:58
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m19862696.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23251883.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m26544303.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29385655.html

• Svar på tråden ** Kalmartråden **
  • L C

Hej!
    Längesen jag var inne på tråden nu men det verkar ha hänt lite! Folk har fått jobb och gift sig och allt möjligt! Men bara glada nyheter så grattis alla!
    Mkt på jobbet nu i semester tider, puh, och allt man vill är att ligga på stranden ju. Eller, ja, förutom o bli gravid då

• jeslin

Halloj! Har ju inte skrivit på jättelänge i tråden men läst ibland.
    Ingen bebis här ännu. 6 dagar kvar till BF! Spännande...

• Eleora
    jeslin skrev 2008-07-03 23:44:07 följande:
    Halloj! Har ju inte skrivit på jättelänge i tråden men läst ibland.Ingen bebis här ännu. 6 dagar kvar till BF! Spännande...
    Ååh! Ja, superspännande!! Känner du av något än? Liv kom 5 dagar innan BF...
    ~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Jhemii

Lilla Ia och BeiBei: Grattis till bröllop! Visst är det en härlig dag! Sedan återstår bara det svåraste av allt att fylla resten av livet tillsammans med härliga dagar. BeiBei såg faktiskt din bröllopsannons. Har egentligen ingen tidning men var hemma hos mamma och läste hennes den dagen. Det var en jättefin bild.

Miasunset: Vad skönt att sambon fått jobbet. Hoppas det går bra med husletandet.

Nä nu kan jag inte sitta vid datorn längre. Måste ut och njuta av solen medans Alice sover.

• Miasunset

Hej hej tjejer!
    Nu har jag äntlign semester!! Så Skönt så om någon av er är fikasugen får ni gärna hojat, för nu har jag äntligen tid att följa med. Skulle vara trevligt att dra ihop en fika för att träffa alla nya tjejer i tråden.

Tyvärr är det inte det roligaste semestervädret precis... men men får ta tillfällena i akt att rensa och greja lite här hemma :)

• Miasunset

Jeslin:
    Ser att du har BF imorgon.. hur känns det? Något på G ännu??

LC:
    Och du har ju passerat BIM, hur har det gått för dig då?

• Miasunset

Flyttar ner babyboom eftersom hon fick sin lilla för att tag sedan...

HAR BÖRJAT:
    -----------------------
    LC Kalmar, BIM 7/7 (tredje försöket)
    Miasunset 25 år Kalmar, BIM 4/8 (7:e försöket)

GRAVIDA:
    -----------------------
    Babyboom nr1 BF 27/4-08
    Fanny87 BF 16/5
    Jeslin nr2 BF 10/7-08, 32 år, Oskarshamn
    Lev livet som du borde ha gjort, Nr.1, BF 14/11, Smedby, Väntar en flicka

FÅTT / HAR BARN:
    ----------------------
    Zoey81 15/12-07 Leonardo (första barnet) 26 år, Nybro
    Jhemii 20/1-08, Alice (första barnet)35 år, Mörbylånga
    Lilla Ia 25/3 -08, Liv (första barnet) 29 år, Nybro
    Bei bei 4/5-08, Hannes (2:a barnet) 26 år, Kalmar

• Miasunset

Äsch får göra om det... skickade det för snabbt.
    Flyttar ner babyboom eftersom hon fick sin lilla för att tag sedan... Även Fanny har ju fått sin Lilly så jag flyttar ner henne oxå.

HAR BÖRJAT:
    -----------------------
    LC Kalmar, BIM 7/7 (tredje försöket)
    Miasunset 25 år Kalmar, BIM 4/8 (7:e försöket)

GRAVIDA:
    -----------------------
    Jeslin nr2 BF 10/7-08, 32 år, Oskarshamn
    Lev livet som du borde ha gjort, Nr.1, BF 14/11, Smedby, Väntar en flicka

FÅTT / HAR BARN:
    ----------------------
    Zoey81 15/12-07 Leonardo (första barnet) 26 år, Nybro
    Jhemii 20/1-08, Alice (första barnet)35 år, Mörbylånga
    Lilla Ia 25/3 -08, Liv (första barnet) 29 år, Nybro
    Babyboom nr1 27/4-08??
    Bei bei 4/5-08, Hannes (2:a barnet) 26 år, Kalmar
    Fanny87 16/5-08?? Lilly

• Bei Bei

jhemii: Tack!

Nu drar vi till Göööööteborg! Har en vän över från Uddevalla som varit här sen i Söndags kväll. Hon har sin 5-åring med sig så Ronja har haft jättekul dessa dagar.
    Jag och barnen åker med henne i bilen tillbaka till Gbg och tillbringar några dagar där med Lisebergsbesök, Slottskogsbesök, lek & buslandet osv.
    Tar sen tåget hem nästa vecka ensam med bägge kidsen, barnvagn, packning och 2 bilbarnstolar. *pust!* Får se hur det går.
    Ronja har precis slutat med blöjor, så det största problemet blir att gå på tågtoaletten med henne och Hannes. Räknar lite med att någon vänlig själ kan passa Hannes några minuter. Annars får jag ta honom i bärselen. ÅH vad jag BEUNDRAR ensamstående föräldrar!

Ha det så bra allihopa! Fika nästa vecka??

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Miasunset

Bei Bei:
    Ojoj, vilken utmaning!! Men det går säkert bra ska du se, finns nog många på tåget som kan tänka sig passa en liten gullig bebis ett par minuter om det skulle behövas :) Sambon och jag ska också till Göteborg, har min syster där så vi brukar åka varje sommar för Liseberg är ett måste, haha det blir jag aldrig för stor för :)

Jag hänger gärna med på fika nästa vecka, dag? tid? plats?

Svar på tråden ** Kalmartråden **