• Eleora

** Kalmartråden **

Nu är det dags för en ny tråd, vi är några som pratar här, de flesta har barn eller är gravida nu, men det finns även de som fortfarande kämpar.

Så bor du i området runt Kalmar, så hoppa gärna in, det är bara kul att bli fler!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 10:58
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m19862696.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23251883.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m26544303.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29385655.html

• Svar på tråden ** Kalmartråden **
  • Bei Bei

Tack Mia! Allt gick jättebra och vigseln var jättefin.

Kommer bilder så småningom...

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • L C

Hej allihopa!

Hur gick namngivningen? Och vigseln som jag hörde ngt om? Var det ni?

Idag har jag BIM. Har inte fått mens så vi testade nyss med digitaltest, som visade inte gravid vi var så spända och stod o myste i tre minuter sen när vi vände på det så kändes det som luften gick ur en... Men men, ett nytt försök snart!

Vi ska på hultsfredsfestivalen hela veckan som kommer så jag kommer inte hinna gå in o se vad ni har för er/höra av mig så ni får ha en fin vecka!

• Eleora

Hej! Inne en snabbis idag bara, skriver mer imorgon. Varit i Nkpg hos svärmor, vars dator var paj...   Grattis til vige´seln, Bei bei, hoppas att allt känns bra nu, kul att allt ble bra. Väntar på bilderna!!!

~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Bei Bei

LC: Tack namngivningen gick jättebra, vigseln med (det var vi som överraskningsgifte oss) Mia och Lilla ia visste om det för vi har varit och fikat ihop.

Så länge mensen inte kommit finns det ju hopp... Kan vara för tidigt att testa bara.
    Ha så kul på hultsfred! Vilka band är det ni åker dit för?

Lilla ia: Tack, ja det känns kanonbra! Föresten hur har ni gjort med fotograf inför Liv´s dop?
    Väntar också ivrigt på bilderna, men de är i malmö och ska brännas på en skiva och skickas till mig. Så vi får vänta ett tag till!

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Eleora
    Bei Bei skrev 2008-06-08 18:36:15 följande:
    LC: Tack namngivningen gick jättebra, vigseln med (det var vi som överraskningsgifte oss) Mia och Lilla ia visste om det för vi har varit och fikat ihop. Så länge mensen inte kommit finns det ju hopp... Kan vara för tidigt att testa bara.Ha så kul på hultsfred! Vilka band är det ni åker dit för?Lilla ia: Tack, ja det känns kanonbra! Föresten hur har ni gjort med fotograf inför Liv´s dop? Väntar också ivrigt på bilderna, men de är i malmö och ska brännas på en skiva och skickas till mig. Så vi får vänta ett tag till!
    Håller med. Ingen mens= hopp!!!

Vi har bokat fotograf här i Nybro, blir vigselfotografering före ceremonin, på oss och på oss och Liv. Enskilda foton på Liv i klänningen tar vi själva.
  • Miasunset

LC:
    Som sagt, så länge tanten håller sig borta finns hoppet kvar. Hoppas det blir ett pluss för dig! Ha det så roligt i Hultsfred! Själv har jag faktiskt aldrig varit där *skäms* men däremot har jag varit på Sweden Rock. Det är inte samma sak jag vet, men jag är ingen riktig festivalmänniska...

Lilla Ia:
    Kul att hälsa på Svärmor en sväng, om inte anat måste det vara rolit för henne att träffa Liv :)

Bei Bei:
    Ser oxå fram emot att se bilderna :) Vilket kanonväder ni fick :)

• Jhemii

Åh bröllop! Bei Bei grattis, vad roligt!

Lilla Ia är du också på gång med giftemål? Grattis till dig också.

Vi vigdes på midsommarafton förra året så det är snart ett år nu. Lilla Alice låg i magen men ingen mer än vi visste . Överraskning blev det för gästerna här också då vi bjudit in till midsommarfest men när dom kom hit blev dom hänvisade till kyrkan. Det var roligt!

LC: håller med dom andra här i tråden så länge mensen uteblir finns det hopp!

• Eleora

Hej på er!

LL: Njae...inte min stil, jag är mer en Mysplysch-tjej, och Liv är det för hon har inget val. Hihi...

Jhemii: Skoj med överaskning! Ja, vi ska också gifta oss, 28/6 vid dopet, men det är ingen överraskning.

Hur har det gått LC?

Jag har oroat mig för att mjölken inte räcker för henne, för hon har bökat och skrikit vid amningen i två veckor nu. Hon har haft en tillvästperiod innan, men det var inte såhär jobbigt, och det var över på två-tre dagar. Har fått ge lite tillägg 2 gånger, men bara lite, för hon har inte blivit mätt, trots att hon tömt båda brösten.  Och då har hon gallskrikit för det. Men idag när jag var på BVC för att prata om det så vägde vi henne, och hon har gått upp 500 g och växt 2 cm de här två veckorna.

Så tydligen får hon i sig tillräckligt, men blir ändå inte mätt. BVC-sköterskan sa att jag kunde ge tillägg en liten slatt på 30 ml efter amningen någon gång mitt på eftermiddagen för att avlasta. Så blir hon lite mättare, men inte så att hon inte äter ordentligt snart igen och så att det inte minskar produktionen. Så nu testar vi det och ser om hon blir nöjdare.

Svar på tråden ** Kalmartråden **