Hej på er!
LL: Njae...inte min stil, jag är mer en Mysplysch-tjej, och Liv är det för hon har inget val. Hihi...
Jhemii: Skoj med överaskning! Ja, vi ska också gifta oss, 28/6 vid dopet, men det är ingen överraskning.
Hur har det gått LC?
Jag har oroat mig för att mjölken inte räcker för henne, för hon har bökat och skrikit vid amningen i två veckor nu. Hon har haft en tillvästperiod innan, men det var inte såhär jobbigt, och det var över på två-tre dagar. Har fått ge lite tillägg 2 gånger, men bara lite, för hon har inte blivit mätt, trots att hon tömt båda brösten. Och då har hon gallskrikit för det. Men idag när jag var på BVC för att prata om det så vägde vi henne, och hon har gått upp 500 g och växt 2 cm de här två veckorna.
Så tydligen får hon i sig tillräckligt, men blir ändå inte mätt. BVC-sköterskan sa att jag kunde ge tillägg en liten slatt på 30 ml efter amningen någon gång mitt på eftermiddagen för att avlasta. Så blir hon lite mättare, men inte så att hon inte äter ordentligt snart igen och så att det inte minskar produktionen. Så nu testar vi det och ser om hon blir nöjdare.