• Eleora

** Kalmartråden **

Nu är det dags för en ny tråd, vi är några som pratar här, de flesta har barn eller är gravida nu, men det finns även de som fortfarande kämpar.

Så bor du i området runt Kalmar, så hoppa gärna in, det är bara kul att bli fler!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 10:58
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m19862696.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23251883.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m26544303.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29385655.html

• Svar på tråden ** Kalmartråden **
  • L C

blev inget denna månad heller!! hehe, vi var ju bortresta hos mina svärföräldrar under hela ÄL förra gången så vi kunde inte riktigt koncentrera oss enbart på bebisgörandet den gången

men det var faktiskt skönt att inte känna den där pressen på att vi måste måste måste.. hade faktiskt knappt tänkt på att jag hade bim när mensen kom. så nu ska vi fortsätta att bara köra på, vi skippar ÄL-testerna och hela det köret. det är ju sommartider nu med så det finns ju annat att sysselsätta sig med

vi har vår semestervecka nästa vecka och drar iväg uppåt landet så blir ingen fika för mig denna gång heller

hoppas ni har det bra allihop och att vi får höra från Jeslin hur det har gått snart!

• Miasunset

LC:
    Tråkigt att det inte blev nåt men måste vara skönt att kunna koppla bort tankarna och inte tänka på det.. Håller tummarna för att du får ditt pluss snart!!

• Bei Bei

Hemma igen, pust!
    Vi tog tåget från Göteborg 17:50 i gårkväll. Eftersom vi varit på Liseberg hela dagen trodde jag att R skulle somna som en klubbad säl vid 19-tiden (hade planerat det iallafall ) Men icke! Hon var vaken hela resan (tåget var i Kalmar 22:03)
    Som om det inte var tufft nog att resa med en 3-åring och en 2månaders bebis så fick vi en 4-åring på halsen. Hade varit ok om ungen hade varit uppfostrad, men det var hon inte. Mappa och pappa tjockhuvud satt lite längre bort och inte frågade de mig om det var ok att hon satt hos oss. (Det tycker jag man gör!)
    Så fort jag reste mig tog hon min plats och vägrade att flytta på sig. Detta var snorungen från hell personifierad!
    När hon började slita Ronjas leksaker ur näven på Ronja och inte lyssnade på mig så avbröt jag min amning och LYFTE bort ungen till sina föräldrar som förvånat glodde på mig som om jag slog deras unge...
    Mamman satt och lyssnade på sin mobil högt så alla hörde, riktigt störande! Fick nog i Alvesta och sa till henne, förvånat nog så stängde hon av mobilen och bad om ursäkt.
    Pappan hängde i dörren varje stopp och kedjerökte. Gullig familj *grrr!*
    Drog en suck av lättnad när de hoppade av i Emmaboda.

Annars har resan gått över förväntning! Ungarna har varit som små ljus och R har haft väldigt roligt! Bägge två har sovit hela nätter(!!!) Hannes har sovit minst 9 timmar i sträck på natten utan amning. Verkligen skönt eftersom jag var helt själv med dem.

Idag ska vi bara vara hemma och städa. Ev tar vi cykeln till 4H.
    Tar gärna en fika i stan någon dag denna vecka (dock inte idag)

LC: Trist att det inte tog sig, håpller tummarna vid nästa BIM.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Eleora

Bei Bei: Skönt att et gick bra. Hmmmm...kalla mig gärna fördomsfull, men jag är inte det minsta förvånad över att de gick av i Emmaboda. Härligt att de sov hela nätter...vi kom hem från Gotland igår, och jag är helt slut. Liv äter 2-3 gånger per natt, och ovanpå det sovit oroligt och behövt få napp istoppad en eller ett par gånger. Jag sover nästan ingenting om nätterna nu, har varit så i två veckor. Inte bara när vi var borta alltså.
       Tips emottages tacsamt...

Ska försöka få bukt med min onda nacke och rygg, men om det blir fikaträff på torsdag eller fredag är jag på.

~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Miasunset

Jag fikar gärna onsdag :)

Lilla Ia:
    Stackare, låter jobbigt det där. Men kan du vila nåt på gadarna när Liv sover?

Bei Bei:
    Kul att allt gick bra med resan, klart R inte kunde somna, hur spännande är det inte att åka tåg, för att inte tala om alla intryck hon har uppleft under resan :)

• Eleora
    Miasunset skrev 2008-07-15 18:58:11 följande:
    Jag fikar gärna onsdag :)Lilla Ia:Stackare, låter jobbigt det där. Men kan du vila nåt på gadarna när Liv sover?Bei Bei:Kul att allt gick bra med resan, klart R inte kunde somna, hur spännande är det inte att åka tåg, för att inte tala om alla intryck hon har uppleft under resan :)
    Njae... på förmiddagen är det ett pass på en timme eller mer, då går det. Men sen är det bara 15-30 minuter varannan timme.
  • Miasunset

Lilla Ia:
    Usch då, ja du förstår jag att det blir jobbigt. Sömn är ju så otroligt viktigt för att man ska orka med. Hoppas att den perioden går över snart så du får din sömn!

• Eleora
    Miasunset skrev 2008-07-16 10:06:33 följande:
    Lilla Ia:Usch då, ja du förstår jag att det blir jobbigt. Sömn är ju så otroligt viktigt för att man ska orka med. Hoppas att den perioden går över snart så du får din sömn!
    Inatt sov hon i eget rum första gången. Sov 21.00-06.30 med uppehåll för mat och omsövning 04.30-05.15. Häääärligt! Jag sov bättre när jag inte hörde henne böka i sömnen hela tiden.
  • Fanny87

Hejsan! har inte tittat in på ett tag det har varit så mkt vi har renoverat med mera... ang listan som jag visst inte kunde kopiera och ändra så ska det vara den 13/5 på Lilly...

Allt bra med er andra?

mamma till Lilly
Svar på tråden ** Kalmartråden **