• Eleora

** Kalmartråden **

Nu är det dags för en ny tråd, vi är några som pratar här, de flesta har barn eller är gravida nu, men det finns även de som fortfarande kämpar.

Så bor du i området runt Kalmar, så hoppa gärna in, det är bara kul att bli fler!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 10:58
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m19862696.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23251883.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m26544303.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29385655.html

• Svar på tråden ** Kalmartråden **
  • Bei Bei

Oups! Ronja ville visst skriva något givande med

_Hannes har sovit i 1h sammanlagt sen klockan 07:30 idag och inte har han varit nöjd annat än i famnen. Snacka om att vara slut... Ronja hemma med (och skitarg!)

Livet är härligt

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Miasunset

LL:
    Jag har ju inte ens nån liten så jag avstår nog :)

Lilla Ia:
    Oj, klart man är hungrig när man växer så fort ;)

Bei Bei:
    Jag visst är det härligt med barn :)

Själv är jag lite halvsur... oroar mig för att jag har fått äggledarinflammation. Så jag skulle ringa Kvinnokliniken idag för att be om en undersökning. De hade telefontid från 14.30 stod det på nätet. 14.35 ringer jag och får svaret att telefonkön är full vid akuta besvär ring 112... fasen är det det man ska behöva göra för att få tag på nån att prata med...

• Eleora
    Miasunset skrev 2008-06-09 15:53:14 följande:
    LL:Jag har ju inte ens nån liten så jag avstår nog :)Lilla Ia:Oj, klart man är hungrig när man växer så fort ;)Bei Bei:Jag visst är det härligt med barn :)Själv är jag lite halvsur... oroar mig för att jag har fått äggledarinflammation. Så jag skulle ringa Kvinnokliniken idag för att be om en undersökning. De hade telefontid från 14.30 stod det på nätet. 14.35 ringer jag och får svaret att telefonkön är full vid akuta besvär ring 112... fasen är det det man ska behöva göra för att få tag på nån att prata med...
    Skit! Ibland tycker man att det verkligen inte funkar som det ska med sånt....
    Bei Bei skrev 2008-06-09 15:37:25 följande:
    Oups! Ronja ville visst skriva något givande med _Hannes har sovit i 1h sammanlagt sen klockan 07:30 idag och inte har han varit nöjd annat än i famnen. Snacka om att vara slut... Ronja hemma med (och skitarg!)Livet är härligt
    Ja, visst är det!?
    Hmm..utvecklingssprång??? Kan ju bli kinkigt då... Är det inte nåt som ligger runt 5-6 veckor? Eller har jag räknat fel på veckorna på Hannes?
    ~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Bei Bei

Mia: Stackare. Stå på dig så du får hjälp!

LL: Tycker det var lite otydligt med storlekarna t.ex 2 eller 3 år. Barn i denna åldern kan ju variera något grymt. Olika märken har olika mått på storlekarna. T.ec har "name it" ganska små och smala/tajta kläder medans Pop har ganska väl tilltagna storlekar.
    Sedan hittade jag inte heller några prisuppgifter och det är ju ganska viktigt. Tror jag avstår.

Lilla ia: Han blev 5 veckor i söndags så det stämmer ju bra.
    Knasiga lilla barn. Tror Ronja och jag har stökat för lite idag för jag råkade ha sönder ett glas nyss och la då hannes i vagnen och började dammsuga, då somnade han på 2 röda... Så nu står dammsugaren påslagen. Vill inte riskera något (ska stänga av den om en liten stund, ska bara se till att han hunnit somna ordentligt först ) Haha minner om en middag Henrik och jag åt med dammsugaren påslagen när Ronja var ca ett halvår.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

LL: Jag är lite anti homepartyn Men tack ändå.
    Var riktigt ok priser dock!

Lilla ia: Hihi, stämmer väldigt bra...

Min MAN (känns fortfarande konstigt ) tog bägge pip och gnäll ut på en promenad *pust*
    Jag ska bara laga middag, så jag hinner slöa en stund först. SKÖNT!

Ska läsa ikapp tråden.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Eleora
    Bei Bei skrev 2008-06-09 16:36:02 följande:
    LL: Jag är lite anti homepartyn Men tack ändå. Var riktigt ok priser dock!Lilla ia: Hihi, stämmer väldigt bra...Min MAN (känns fortfarande konstigt ) tog bägge pip och gnäll ut på en promenad *pust*Jag ska bara laga middag, så jag hinner slöa en stund först. SKÖNT!Ska läsa ikapp tråden.
    Låter bra. Pipa kan de göra med pappa med.
    ~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
Svar på tråden ** Kalmartråden **