• Eleora

** Kalmartråden **

Nu är det dags för en ny tråd, vi är några som pratar här, de flesta har barn eller är gravida nu, men det finns även de som fortfarande kämpar.

Så bor du i området runt Kalmar, så hoppa gärna in, det är bara kul att bli fler!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 10:58
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m19862696.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23251883.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m26544303.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29385655.html

• Svar på tråden ** Kalmartråden **
  • Eleora

Här är vår lilla lista! Bei bei har ju fått nu, men hon får själv äran att ändra när hon orkar!

HAR BÖRJAT:
    -----------------------
    Miasunset 24 år Kalmar, BIM 23/5 (6:e försöket)

GRAVIDA:
    -----------------------
    Babyboom nr1 BF 27/4-08
    Bei bei nr2 BF 27/4-08 25 år, Kalmar
    Fanny87 BF 16/5
    Jeslin nr2 BF 10/7-08, 32 år, Oskarshamn

FÅTT / HAR BARN:
    ----------------------
    Zoey81 15/12-07 Leonardo (första barnet) 26 år, Nybro
    Jhemii 20/1-08, Alice (första barnet)35 år, Mörbylånga
    Lilla Ia 25/3 -08, Liv (första barnet) 29 år, Nybro

• babyboom nr1

Lilla Ia: Bra initiativ av dig att skapa en ny tråd!

Själv går jag fortfarande och väntar på att min bebis ska vilja se världen. Så drygt!!

• Miasunset

Lilla Ia:
    Bra gjort, hade noll koll på att tråden gick ut!

Babyboom:
    Hoppas din lilla vill kika ut snart!

• Bei Bei

Hej allihopa, äntligen hemma igen! Tack så mkt för alla gulliga hälsningar

Hannes kom 4:e Maj klockan 04:48 på morgonen.  3880gr och 50 lång.
    Åkte in med värkar och kämpade på tappert tills jag var öppen 6 cm. Då skulle en läkare sätta EDA och upptäckte att bebisen låg i säte
    Jättesnopet att han låg i säte (men jag hade haft rätt hela tiden... )
    Hade vansinnigt ont så när det blev snabbt beslut om snitt kände jag mig nästan bara lättad.
    Lite besviken och ledsen över att aldrig få uppleva den stora finalen med en vaginal förlossning, men glad över att det upptäcktes innan det var försent. Han var ju ändå ganska stor och jag vågar inte tänka på vad som kunde hänt om inte läkaren känt att han låg fel...
    Vill vi ha fler barn kommer jag automatiskt få snitt, men det får man ta då isåfall.
    Har väldigt ont i operationssåret, men har tvingat till mig starka värktabletter hem Känner mig som en knarkare...

Ronja är supergullig mot lillebror, klappar försiktigt och pratar om och med honom.
    Hannes äter jättebra och har fått ok av barnläkaren idag. Han är helt ljuvlig och jag är jättelycklig.

Nu ska jag passa på att vila lite innan det är dags för nästa amning.

Massor av kramar till er alla. Bilder kommer så småningom.

♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Bei Bei

*Uppdaterar*

HAR BÖRJAT:
    -----------------------
    Miasunset 24 år Kalmar, BIM 23/5 (6:e försöket)

GRAVIDA:
    -----------------------
    Babyboom nr1 BF 27/4-08
    Fanny87 BF 16/5
    Jeslin nr2 BF 10/7-08, 32 år, Oskarshamn

FÅTT / HAR BARN:
    ----------------------
    Zoey81 15/12-07 Leonardo (första barnet) 26 år, Nybro
    Jhemii 20/1-08, Alice (första barnet)35 år, Mörbylånga
    Lilla Ia 25/3 -08, Liv (första barnet) 29 år, Nybro
    Bei bei 4/5-08, Hannes (2:a barnet) 26 år, Kalmar

♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Eleora

Oh, Hannes är ett fint namn!! Tänk att du hade rätt och det var säte..trist, jag vet ju hur mycket du ville ha vaginal förlosning, men skönt att du förlikat dig med det. Vila nu, du vet ju att det onda lägger sig så småningom. Kramar i massor från mig och Liv!

• Fanny87

Hejsan!
    Här har jag inte varit på länge, men Lilla Ia gav mig adressen. Kul att se att den fortfarande lever
    Med oss är allt bra! Väntar och längtar bara på att Pyret ska titta ut nu snart!
    Hur är det med ar andra?
    Och GRATTIS till er som fått barn!

Längtar efter Pyret....
  • Miasunset

BeiBei:
    Ja Hannes var ett fint namn! Hur går det för er nu, hur funkar värktabletter får man amma då?

Fanny:
    *vinkar* hej kul att se dig här igen! Ja nu är det snart dags för dig, spännande. Hur känns det?

• jeslin

Grattis Bei Bei!

Vad är anledningen till att du kommer få snitt automatiskt vid en ev. ny graviditet?

• Bei Bei

Tack allihopa!

Ia: Känns rätt ok nu ändå. Viktigaste är ju att han mår bra och att allt gick bra.

Mia: Tack, jo det funkar bra, har fått 2 olika sorter som går bra att ta trots att jag ammar.

Jeslin: Efter två snitt så blir det automatiskt fler snitt eftersom livmodern är ärrad och risken är att den brister vid värkarbete. Så jag kommer aldrig att få föda vaginalt, tyvärr. Kommer inte heller kunna skaffa hur många barn som helst. Vet inte riktigt hur många snitt kroppen klarar. Lite ledsen för det eftersom jag alltid drömt om en stor familj, men man kan inte ta något för givet...

Fanny; Välkommen tillbaka! Hur mår du?

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
Svar på tråden ** Kalmartråden **