• Eleora

** Kalmartråden **

Nu är det dags för en ny tråd, vi är några som pratar här, de flesta har barn eller är gravida nu, men det finns även de som fortfarande kämpar.

Så bor du i området runt Kalmar, så hoppa gärna in, det är bara kul att bli fler!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 10:58
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m19862696.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23251883.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m26544303.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29385655.html

• Svar på tråden ** Kalmartråden **
  • Miasunset

Så, ändrade datumet på Lilly

HAR BÖRJAT:
    -----------------------
    LC Kalmar, BIM 7/7 (tredje försöket)
    Miasunset 25 år Kalmar, BIM 4/8 (7:e försöket)

GRAVIDA:
    -----------------------
    Jeslin nr2 BF 10/7-08, 32 år, Oskarshamn
    Lev livet som du borde ha gjort, Nr.1, BF 14/11, Smedby, Väntar en flicka

FÅTT / HAR BARN:
    ----------------------
    Zoey81 15/12-07 Leonardo (första barnet) 26 år, Nybro
    Jhemii 20/1-08, Alice (första barnet)35 år, Mörbylånga
    Lilla Ia 25/3 -08, Liv (första barnet) 29 år, Nybro
    Babyboom nr1 27/4-08??
    Bei bei 4/5-08, Hannes (2:a barnet) 26 år, Kalmar
    Fanny87 13/5-08, Lilly

• Bei Bei

Lillaia: Hur går det med sömnen? Sover hon bättre igen?

Ahhh, fick sovmorgon idag! Ronja sov över hos mina föräldrar och Hannes vaknade väl vid 6-hugget, bytte blöja, ammade och så sov vi till 10:15 Vet inte när jag sov så länge senast! Sköööönt!

Ska iväg till mina föräldrar snart och ta ansvar för mitt barn igen Kram på er allihopa, hoppas ni får en härlig fredag!

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Usch, har åkt på maginfluensa. Klarar mig undan kräkningar och diareer, tack och lov! Har "bara" hög smärta i magen, trötthet, feber och illamående. Var hos VC idag, som tur är smittar inte denna varianten, men Hannes är förmodligen påverkad genom mjölken. (han är ovanligt trött och skriker mkt)

Men när jag är frisk skulle jag gärna träffas! Vad sägs om 4h-träff?
    Vid kasst väder kan vi gå hem till mig och fika?

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Miasunset

Bei Bei:
    Usch din stackare!! Hoppas det inte håller i sig allt för länge utan att du blir frisk snart! En 4H-träff rycker jag låter helmysigt, gärna i slutet av nästa vecka... har lite fullspäckat schema innan dess.
    Krya på dig! Kram

• jeslin

Vår lilla Alva är här nu!
    Hon föddes 13/7, var 49 cm och vägde 3320 g men har redan efter 2 veckor skjutit iväg och är nu 53 cm och väger 3690 g. Himmel, vad snabbt det går.

Naturligtvis är hon världens sötaste och vi är så lyckliga! Vi fick en drömförlossning med en jättebra barnmorska, det tog mindre än 6 timmar från att vi kommit in på förlossningen och jag hade bara krystvärkar i några få minuter.

Kram från en lycklig Jessica

• Eleora
    jeslin skrev 2008-07-29 11:29:52 följande:
    Vår lilla Alva är här nu!Hon föddes 13/7, var 49 cm och vägde 3320 g men har redan efter 2 veckor skjutit iväg och är nu 53 cm och väger 3690 g. Himmel, vad snabbt det går.Naturligtvis är hon världens sötaste och vi är så lyckliga! Vi fick en drömförlossning med en jättebra barnmorska, det tog mindre än 6 timmar från att vi kommit in på förlossningen och jag hade bara krystvärkar i några få minuter.Kram från en lycklig Jessica
    Grattis både till lilla Alva och en bra förlossning! Kramar till er!!

nu har sömnen rättat till sig här, inatt sov hon sin första hela natt! Gröt var det magiska medlet..
    ~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Bei Bei

Godmorgon!

Jeslin: Grattis till lilla Alva!
    Härligt att det gick så bra.

Lilla Ia: Måste fråga hur stor och lång Liv är nu? Våran "lilla" kille är inte ens 3 månader än och är snart ingen bebis längre... Han väger nästan 8 kilo och vägrar ligga stilla. Rullar från rygg till mage på golvet och försöker sätta sig upp i vagnen och babysittern. När jag byter blöjor eller har honom på rygg på golvet går han upp i brygga och hasar sig fram genom att trycka ifrån med hälarna... Vart är min gulliga lilla nyfödda? Förstår ingenting, pang så var han stor...

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Eleora
    Bei Bei skrev 2008-07-30 07:05:01 följande:
    Godmorgon!Jeslin: Grattis till lilla Alva! Härligt att det gick så bra. Lilla Ia: Måste fråga hur stor och lång Liv är nu? Våran "lilla" kille är inte ens 3 månader än och är snart ingen bebis längre... Han väger nästan 8 kilo och vägrar ligga stilla. Rullar från rygg till mage på golvet och försöker sätta sig upp i vagnen och babysittern. När jag byter blöjor eller har honom på rygg på golvet går han upp i brygga och hasar sig fram genom att trycka ifrån med hälarna... Vart är min gulliga lilla nyfödda? Förstår ingenting, pang så var han stor...

Haha, låter som Liv!! Hon gjorde också så, nu är det ännu värre! hon väger 7400 och är 63,5 lång. Så hon är stor för att vara tjej.

Vad sägs om att träffas snart igen?

• Bei Bei

Blir ingen träff för oss. Ronja har feber. Men nu har hon inte varit sjuk på snart 3 månader så det var väl rätt väntat. Det blåste hårt på Öland för några dagar sedan när hon badade så hon blev nog sjuk där.

Trist med sjukstuga idag, men tur vi har uteplatsen.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Miasunset

Hej tjejer!
    Oj vad era små växer!! Vad fort det går :) Själv har jag testat på mammalivet i tre dagar nu, då jag har haft min systers två barn, pust nu är jag helt slut!! Trodde sambon skulle få kalla fötter efter detta men det blev snarare tvärtom :)

Bei Bei:
    Stackars Ronja, feber i värmen är ingen höjdare! Hoppas hon frisknar till snart.

• Eleora
    Miasunset skrev 2008-07-31 17:32:31 följande:
    Hej tjejer!Oj vad era små växer!! Vad fort det går :) Själv har jag testat på mammalivet i tre dagar nu, då jag har haft min systers två barn, pust nu är jag helt slut!! Trodde sambon skulle få kalla fötter efter detta men det blev snarare tvärtom :)Bei Bei:Stackars Ronja, feber i värmen är ingen höjdare! Hoppas hon frisknar till snart.
    mysigt att det snarare blev tvärtom!! hur går det med hussökandet? nu när du jobbar i Orrefors och han ska börja i Nybro så tycker jag gott att ni kan flytta hit!

Bei bei: Stackars Ronja...
  • Miasunset

Lilla Ia:
    Har faktiskt lagt fram Nybro som ett förslag till sambon och det är en enorm skillnad i husprisena men han är inte så sugen på det, och om jag ska vara ärlig vill jag nog hellre oxå bo här, jag hoppas ju på att få ett jobb här i stan nån gång för pendlandet slukar mycket pengar!! Men ännu har vi inte hittat huset som har gett oss rätta känslan. Vi vill ju inte kasta oss in i husköpet utan vi är beredda på att vänta tills vi hittar det där perfekta huset :)
    Vad skönt att sovningen har ordnat upp sig för liv!

Svar på tråden ** Kalmartråden **