• Kantarellen

Älskade tygbindor!

Här är en tråd för frågor och diskussioner om inköp, sömnad, materialval, skötsel och allt annat som kan vara värt att diskutera om tygbindor.

Varför föredrar jag och många med mig tygbindor?

- tygbindor är skonsamma mot underlivet då bindorna tillåter luften att cirkulera.
    - bekväma och sköna att använda.
    - miljövänliga mot både miljön i underlivet och utanför.
    - säkra då bindorna har ett spärrskikt som tillåter luft men inte vätska att passera.
    - ekonomiska, tygbindor kostar förvisso i inköp men sen håller dom länge.
    - utmärkt alternativ för den som har problem med svamp eller vestibulit.
    Fördelarna är många men för mig är dom framförallt bekväma att använda.

Förhoppningen med tråden är att fler skall upptäcka tygbindor samt att vi gamla rävar skall kunna utbyta erfarenheter! Så välkomna nya och gamla tygbindeanvändare!

Länkar finns i första inlägget i denna tråd.

• Svar på tråden Älskade tygbindor!
  • Yamit

Valkommen teabag.

Kan tipsa dig om att eilas.se har tillfalligt erbjudande pa Ecosoft (35kr/st istallet for 65kr/st) ifall du annu inte har kopt nagra. Ecosoft brukar rekommenderas som bra "forsta binda" som de flesta gillar, sa det galler att passa pa. Annars kostar bindor runt 69kr och uppat hundralappen per styck.

Ta en titt pa forsta inlagget i traden, dar linkar till de flesta inkopsstallena ar samlade. Dar kan du surfa runt och valja & jamfora.

• VulgusProfanum

Jag har fått hem provpaket på Imse nu så jag väntar med spänning på att det ska komma till användning
    Däremot har paketet från elia med ecosoft inte dykt upp ännu- trots att jag betalade direkt. Så jag ska avvakta ett par dagar sedan måste jag nog ringa och se vart paketet tagit vägen.
    Men jag väntar som sagt för nu är det spännande

Små hönor ska inte värpa stora ägg- då blir de slappa i röven!
  • Mrs Kaffelatte

Och i dag så fick jag efter många måndera dra på mig en tygis igen..

Drygt att ha mens men tack gode för fleece,frotte och flanell..

• Yamit

Sjalv hade jag glomt ta tillbaka reservtygisarna till jobb efter tvatt, sa jag hade plotsligt inga pa jobb och fick ta till en engangs for ett par dagar sedan. Obehagligt rent ut sagt. Var nara att ga hem 2 timmar tidigare, men insag att det nog inte var skäl nog

• imsel

Nä, nu måste jag oxå ta och beställa, medans man har några kronor över.
    Ska nog beställa från procraft, även om det kan ta länge.
    Har jag råd kanske jag tar nån mer trosskydd, det är det jag behöver.

Vilka trosskydd tycker ni är bäst?
    jag har frågat det tidigare, men jag är glömsk..

• johlinn

imsel - trosskydd från procraftination med fleece som spärr är mina absoluta favoriter!!

• VulgusProfanum

Nu har det kommit ifrån elias också
    Det gick undan och de verkar ju väldigt smidiga de där eco dag. *tummen upp för det*

Små hönor ska inte värpa stora ägg- då blir de slappa i röven!
  • annsing82

Jag tyckte däremot inte om Procrafts trosskydd. stelt och blev jättenopprigt snabbt. Min favorit är istället Magdalena Nehms. Har även ett från Lunette som är ok. och förstås en massa ecosoft.

Svar på tråden Älskade tygbindor!