LillemorR - Vingar tycker jag ar bast, sa att man kan fasta bindan i trosan (med tryckknapp under). Har faktiskt aldrig provat utan vingar men har sett att man kan kopa sadana sorter i t ex USA.
Vilka bindor som ar bast ar en smaksak. Beror pa vad man gillar och alla ar vi olika. Manga harinne rekommenderar Ecosoft som forstabinda (som dessutom reas ut for 35kr/st pa eilas.se just nu), men sen var det nagon har som INTE gillade den. Sjalv kan jag inte ha Babyheaven t ex. (blev for tätt/instangt dem fuskmocka) men ALLA pa sjalbarn tycks ALSKA just dessa. Sjalv vill jag ha mina bindor sa luftiga som mojligt och da foredrar jag bindor UTAN sparrskikt (Popolinis) eller med valdigt luftigt sparrskikt, som fleece eller ull (WHAMarama's t ex.). Men ar man storblodare sa kanske man inte vagar "chansa" pa en binda utan PUL (= mindre luftigt sparrskikt som anvands i bl a blojbyxor och som anses SAKERT). Finns manga "ytmaterial" ocksa - fleece, fuskmocka, flanell, bomull, frotte - sa vilken som ar "bast" ar mycket individuellt, sa man far helt enkelt prova sig fram. Sen kanske du foredrar ett visst marke som nattbinda och ett annat marke som dagbinda och sedan ytterligare ett annat som trosskydd precis i slutet.
Ta en titt i forsta inlagget i traden. Dar ar de flesta webbutiker listade sa att du kan jamfora priser/storlekar/material.
For att inte upprepa mig i traden sa har jag inboxat mina recensioner till dig ifall det kunde vara till nan hjalp. Ska skriva en ny recension i traden sen till hosten, efter att ha provat Magdalena Nehm's och Ecosoft's + procraftinations trosskydd med fleece. Det var langesen det skrevs recensioner har forresten. Kanske vore ide att be folk upprepa sina nu nar det kommit en del nya i traden? Tar ju tid att bladdra i de gamla tradarna sa det kunde vara bra om det fanns ett stalle dar de uppdaterade lag "pa rad" sa att man kunde hanvisa till det stallet hadanefter.
Angaende att sy sjalv sa har jag inga rad eftersom jag kopt alla mina, men jag vet att manga har syr. Har sett fina alster i gallerierna. Fanns en bra bildbeskrivning i TygTiger's galleri, men jag vet inte om den ar kvar.
Valkommen till traden forresten