L2K skrev 2008-07-10 19:21:03 följande:
Hej halloj allihopa!Och grattis till alla som ska ha grattis!!!!! Shit va ni har bubblat i dag... Tog sin lilla tid att läsa igen. När det gäller matvanor ser Emilias ut så här;Vaknar allt mellan 6 och 7.30. Ju senare desto lyckligare mamma. 7.30-8 frukost, havregrynsgröt eller yoghurt och macka11 lunch, samma mat som vi äter.14.30 lite mellis eller frukt, om mamma kommer ihåg 17-17.30 middag, samma som vi äter18.30-19.30 nångång, beroende på när hon nattas så är det välling. Hon dricker den vanlig havrevällingen.Sen äter hon en till två flaskor till på natten... Mest för att jag inte orkar ta fighten och vänja av henne... Emilia äter dessutom all mat som vi äter, även pizza. Hon hade en period när vi inte kunde servera annan mat än samma som vi åt och på den vägen är det. Numera kan vi däremot servera burkar eller annan mat igen om det behövs. Skönt det. Ang Bobby car så har vi en sån i källaren, en röd! Kan säga att Oskar absolut inte vill veta av att Emilia ska ärva den. Va likadant med Basse när Oskar ärvde honom. Och jag själv hade en sån när jag va liten.Jag har inte nån aníng om vad vi ska ge Emilia i ettårspresent. Hon har ärvt kläder i massor så vi har i stort sett allt ett år framåt... Leksaker finns i mängder med två äldre syskon...Så jag har kommit på tre konkreta saker att önska/ge henne: en pop vinfleece, ett smyckeskrin till alla dophalsband och en fisher price-hund
www.fisher-price.com/se/infanttoys/product.as... . Sen är det stopp. Men kommer väl på nåt sen. Hon ska iaf firas och få tårta ute i Sthlms skärgård.
Hello, en såndär hund köpte jag till Johanna efter vi hade vart på öppnaförskolan några gånger, hon älskar den hunden..