Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Många som ska på semester nu?

Jag ska till Smögen nu några dagar, får också packa.

stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian
    lillronya skrev 2008-07-19 08:09:01 följande:
    Godmorgon!!Vi har varit en tur till mina föräldrars stuga tidigare och om 1½ vecka åker vi till Köpenhamn i tre dagar. Det är vår semester i år.
    mysigt! Vi gör inget "stort" i år heller, vi var ju på bröllopsresa till Karibien i juni, kassan är tömd.

Köpenhamn, då blir det shopping?
  • Damien och Adrian
    Mattisdotter skrev 2008-07-19 09:37:10 följande:
    Hej alla här i tråden! Har en fråga. om ni bara fick välja 2 av alla danska barnklädes märken, vilka skulle det bli??
    Molo och Katvig utan att blinka. Fint att kombinera med!
  • Damien och Adrian
    Duntoffla skrev 2008-07-19 09:34:22 följande:
    Ja, sista delen av väggen i trappan är kvar fortfarande. Borde gå rätt snabbt. Skulle vara roligare att shoppa barnkläder Vi räknade ut att månadskostnaden (höjningen) blir ungefär vad Andreas lönehöjning blir. Tur att han bytt jobb i alla fall. När jag börjar jobba igen kommer det kännas som om man har massor av pengar. Sen ska jag försöka få upp min lön ett snäpp också. Har ju inte den bästa lönen direkt. Med den FP jag tar ut får jag ut lite mer än halva min lön. Vill ju inte slösa för många dagar heller om Noel inte får dagisplats på en gång.
    Jag blir av med ungefär halva min lön nu när jag är leldig, det svider... Längtar efter att börja jobba men samtidigt ska jag ändå inte jobba heltid mer. Här var det lätt att få förskoleplats som tur var.
  • Damien och Adrian

Såg ni mina Lindexköp? Lustigt igår, jag sa till min man att jag skulle till Lindex o kolla på velourisar (de grå/svarta men sååå dålig kvalitet tyckte jag) och 2 sek efter att jag sagt det så kom mitt klubbkort i brevlådan med en check på 50 kr. Jag gick dit, ser då att det var stor rea, dessutom ta 2 betala för ett reaplagg om man har klubbkort...

jag är inte helt OT för:

Maken är ointresserad av mode o kläder, men ett o annat har han snappat upp, när jag plåtade kläderna pekade han på den grönrandiga bodyn jag köpte o sa att den liknade Katvig. Och visst gör den det.

• Damien och Adrian
    Duntoffla skrev 2008-07-19 10:55:25 följande:
    Är det ngn som har saker ute på T nu? Hur går det? En del saker har jag som kan vänta till hösten men även lite kortärmat som känns bättre att sälja nu. Är det värt att lägga ut det nu?
    både ja och nej. Jag har en hel del ute och de som säljer -  säljer bra, men det är inte alls sama aktivitet. Men t-shurts använder folk väl under höst o vinter med? Iaf jag - jag vill ha munkjacka över t-shirt på förskolan t ex.
  • Damien och Adrian
    Mosen08 skrev 2008-07-21 19:25:08 följande:
    Vad blev det för nåt fint? Sitter också och lurar på en beställning..
    jag ahr också beställt - space baby stlk 92 och randigt svart/grått och blå kant - det fanns en supersnygg sådan body men inte i Damiens storlek.. hoppas den kommer som t-shirt.
    Angelinah skrev 2008-07-21 19:01:02 följande:
    Tjohoooo!! Nya Molosar inhandlade
    Vad köpte du?

Jag vill ha stjärnbyxor men de fanns bara i små storlekar på Poppilopp.

Och var är alla lurvisar???
  • Damien och Adrian
    Louise84 skrev 2008-07-21 20:10:31 följande:
    Ingen som har rea.´Kod som man kan skriva in???Vill ha rymd tröjan till Casper men vill nog inte ha med randiga ärmar? finns den någonstan??
    finns utan ränder men då i pojkstorlek, inte baby. t ex på matador.
  • Damien och Adrian
    Tjollabolla skrev 2008-07-21 20:09:42 följande:
    ÅÅ! Tror ni starsen pasar ihop med planeterna?
    ja de turkosa iaf! samma färger som ränderna på ärmen.
  • Damien och Adrian
    Tjollabolla skrev 2008-07-21 20:13:38 följande:
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ JAG VILL HA! www.poppilopp.se/Images/Products/molo_Asgar_s...Grymt fina med både planeter å stars! *kliar i fingrarna*
    ja den färgen är snygg! Jag ahr såna från i våras, de blå, de borde också passa... jag har ju int använt dem än (garderoben full). Får väl låta bli att köpa några saker i kollektionen, haha! Men sååå mkt e snyggt!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10