• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Buttelina skrev 2008-07-14 23:57:08 följande:
    hmm ja kanske... jag hade nog kört på det till p och till m hade jag tagit rött eller turkost här är hela röda kittetsorry ot
    Butte, du kommer ju snart ruinera oss. Tur att jag snart börjar jobba...
    Det är ju så himla fint!!! Tröjan lillebror har på bilden har M med. Fast långärmad, nånstans långt bak i garderoben. Tack för påminnelsen kanske hon kan ha imorgon..
    Är de rea på villervalla i butikerna nu, nån som vet?
    Kanske får ta mig en tripp in till stan?
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-07-15 00:06:45 följande:
    hmm i vissa butiker är det rea... du får gärna tänka på mig om du åker till nån rea
    Jag hittar bara smallkids och små grodorna här som säljer vv. Får ringa imorgon och fråga om de är rea. Klart jag ska tänka på dig? Är det nåt speciellt?
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-07-15 00:18:01 följande:
    åhh vad gullig du är hmm lite filtar och klänningar eller t.shirt eller vändbar jacka
    Typ allt alltså? :-P Jag mailade nu och hoppas att dom svarar imorgon. Annars ringer jag och kollar..
    Hoppas hoppas att det är rea. Jag menar då måste man ju köpa...

Nu ska jag ta reda på sylten jag gjorde idag hör och häpna.. Inte min grej men den blev jättegod...
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-07-15 00:25:38 följande:
    du får gärna inboxa mig när du vet om där är rea om du nu ska dit
    Det gör jag... och är det rea så ska jag dit...
    Nu ska jag nog lägga mig..

Godnatt
  • Preggi

Hej!

Hur är läget här?

La just in M i BT i nya molo.. Sååå fin!!
    P har ju dom byxorna med men jag har inget att matcha med tycker jag.. Ni som har dom vad har ni till?

• Preggi
    Fantastiska Skatt skrev 2008-07-15 14:46:52 följande:
    Hej Men hjääälp va bra M passade i nya Molosarna!! Precis hennes färger - bara lyser sötnosen Alla andra barn är oxå jättefina i sina outfits åffkårs!! Hmm, måste bli duktigare på att lägga in bilder jag med Shoppas d ngt? Själv har jag bara varit och köpt tapeter (igen ) Ska bara ordnas med underhållning ett par dgr åt lilleman så man kommer någonvart oxå, sååå segt!!
    Hej!

Tack! Ja, det var verkligen perfekta färger för henne. Hon ska ha färgstarka kläder!
    Du får ju inte snåla med bilder på din lilla hunk...
    Kul med tapeter, renoverar ni? Jag är jättesugen på att göra om här hemma om vi ska bo kvar...
    Tjejtriss skrev 2008-07-15 14:48:57 följande:
    Än så länge bara den randiga tröjan i samma färg (den kommer förhoppningsvis imorgon, fick fel färg idag).. vet inte vad hon ska ha till mer, men det finns nog nåt i garderoben som passar gissar jag
    Jag hittade inget som blev riktigt bra faktiskt.. VAd tror du om knapptröjan till?
    Hoppas att den kommer till dig imorgon..
  • Preggi
    Fantastiska Skatt skrev 2008-07-15 15:03:26 följande:
    Preggi --- Ja, vi håller på, började för längesedan men det liksom avtog  Men nu ska köket bli klart iaf sedan ska Oliwers lekrum få sig en rejäl omgång!! Han har det största rummet som har använts som sovrum av tidigare par, så det är väldigt lila och "romantiskt" Inte SÅ kul i ett barnrum Funderar ni på att flytta?
    Vad kul att fixa ett lekrum! Det finns ju hur mkt fina coola tapter som helst.. Har ni ett stort hus?
    Tjejerna har inget lekrum, det skulle jag vilja ha! Vi har bara 3 sovrum här. Vi klarar oss ju men jag vill ha större men här kostar ju huset hur mkt som helst.. Vi får se nu när jag börjar jobba om vi har råd. Men vi kommer nog bo kvar nåt år här iaf och leva lyxliv istället för att lägga allt på ett hus. Men vi vill ju flytta, frågan är bara när? Flyttar vi så blir det ju inte lika mkt shoppingpengar heller... Svårt val..
  • Preggi
    jompa skrev 2008-07-15 15:20:59 följande:
    Håller med om priserna här och man vill kanske inte bara bo heller utan kunna göra lite saker och köpa lite kläder.
    Nä, det är så vi tänker med. Shopping ligger högt på min prio lista.. Märks det?
    Fantastiska Skatt skrev 2008-07-15 15:32:20 följande:
    Jag håller fullständigt med, man vill ha råd att leva oxå, inte roligt om ena inkomsten bara går åt till boendet tex! Nej vi har inget stort hus, litet sött parhus bara Men vi ska oxå flytta så snart vi kan och hittar en villa som vi vill ha. Flyttade ju fr Sthlm , letade hus här som galningar men inget passade oss så fick vi bra erbjudande på detta så vi tog det så länge. Nu kan man ju kika på plats och inte behöver åka nästan 80 mil för en visning Sorry för OT, nu vill lillfisen leka här så hörs senare!
    Vart bor ni nånstans? Jag är alldeles för hemma kär för att lämna mitt kära Nacka... Men när man ser huspriser i andra orter så blir man ju sugen...
    Jag ska nog öppna dörren in till M nu. Hon sover fortfarande.. Snacka om att Andys sög musten ur henne...
  • Preggi
    Fantastiska Skatt skrev 2008-07-15 16:14:27 följande:
    vi bor mitt i skogen i värmland typ (känns d iaf som då man e van vid stan) ca 10mil fr Karlstad.Mm vi tvekade länge länge innan vi vågade ta steget och flytta men tillslut kändes det helt rätt, man kan ju alltid flytta tillbaka om det är så Jag är inte fr Sthlm och sambons fam. bor här så det va inte direkt ngt som höll oss kvar längre förutom jobben och nu i efterhand undrar jag varför vi inte flyttade tidigare
    Då är det nog lättare att flytta. Både jag och min man kommer från stockholmsfamiljer. Vi har båda 2 hela vår släkt här i stan. Det känns svårt att flytta nånstans där man inte har nån anknytning alls.  Kul att ni trivs så bra! Jag kan tänka mig att det är ett helt annat lugn där än vad det är här...
  • Preggi

Godkväll!

Vad shoppas idag?

Smultronbullen skrev 2008-07-15 18:17:37 följande:
    Lilla tjejen i glasögon i bildtråden är alltid så himla söt!
    Tack!

Vad mkt fint i BT... Livsfarligt att titta in där när man är shoppingsugen...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10