• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

isold2003 skrev 2008-07-18 21:41:41 följande:
    God kväll! Har inte kikat igenom tråden alls idag men Angelinah, vilka spännande planer! Låter som att du är på g nu, superkul!Idag har vi haft en skön lugn dag hemma. Har shoppat lite men på Lindex. Har inte varit in på Lindex på flera månader men nu blev det några småplagg. Det fanns gott om velourbyxor kvar här i stan iaf. Så fin den Moloknapptröjan är i bildtråden! Var har ni köpt den?
    Godkväll!

Vad fin din kille var i molo och ns. Tröjan är från www.ziggys.biz Den är verkligen helt underbar i färgerna. Tyvärr tycker jag att modellen inte var så bra, den var så bred..
  • Preggi
    isold2003 skrev 2008-07-18 22:06:52 följande:
    Molobyxorna är superfina! Är sugen på såna jag med. Kul med oväntat Traderafynd
    Ja, KÖÖP! Dom är jättefina!
  • Preggi
    nikki2006 skrev 2008-07-18 22:14:55 följande:
    Viken färg har du. Var det de röda eller???Jag är supersugen även på de lila, men vet inte om de är svår matchade????
    Jag har dom röda till båda mina tjejer. Funderar på om jag ska köpa de lila till stora tjejen med. Men jag vill gärna se nån som köpt dom innan vad man kan matcha med.
    Älskar modellen. Dom kommer användas flitigt här..
    Det blir väl pyjamas om man har matchande tröjan på en treåring?
    isold2003 skrev 2008-07-18 22:14:54 följande:
    Ok, men bara för att ni tjatar så Rusar och shoppar..
    Bra där.. Svårt att tro att du kommer ångra dig?
  • Preggi
    isold2003 skrev 2008-07-18 22:18:08 följande:
    Hm, storlek på dem förresten, lillkillen har knappt vuxit i strl 92 på Molos vanliga byxor och de randiga från vårens kollektion var alldeles för stora. Ska jag köpa 92 eller 98 på dessa?
    Hur lång är han? Jag hade nog tagit 98. Med tanke på mudden så kommer de ju inte åka ner ändå. Jag tror Jen80 köpte 98 till Ilon och han är nog mindre än din kille?
    Matilda har 92 och Philippa har 98. Jag tror att jag hade kunnat ta 104 till P.
  • Preggi
    nikki2006 skrev 2008-07-18 22:25:52 följande:
    Jag vet inte riktigt med tröjan. jag har ju hört att den matchande med knapp skall vara lite tait och därför ta bort pyamas känslan. jag har bara lite svårt att motivera mig själv att lägga 349 på en tröja bara för att där är knapp. den andra utan kanpp skall ju kosata 199 kr och det är ju bra men jag vet inte hur den sitterMen jag är super sugen på byxan och tröjan med knapp( trots priset). ja vi får väl se
    299:- kostar den väl? Sitter med både tröja och byxa i varukorgen och kan inte bestämma mig om jag ska trycka på köp... Tycker det är helt ok med tröja och byxa för 500:-
    Är ju villervalla sugen med. Men det är på klänningar och vi badar i klänningar här så jag tror att molo setet skulle bli mer använt...
  • Preggi
    isold2003 skrev 2008-07-18 22:27:54 följande:
    Tack! Då ska jag nog ta 98 till honom, han är 93-94 cm lång men har ganska korta ben.
    Då är han nog ganska jämnstor med min P. Då blir 98 kanon! Vad har du tänkt matcha med?

Är det någon som har byxorna och småfolks orangea aptshirt?
    nikki2006 skrev 2008-07-18 22:33:02 följande:
    Ja då blir 98 super till din kille.Nu är jag super trött och ska kramas med kuddenSov så gott mina vänner
    godnatt
  • Preggi
    Tjejtriss skrev 2008-07-18 22:35:49 följande:
    Stella har både byxa och tröja och nä, jag tycker inte att det är pyjamas. Varken byxorna eller tröjorna har ju pyjamas-passform.
    Nä, det är ju sant. Då måste vi nog ha ett sånt set med. Jag som inte skulle köpa mer... Jag kan verkligen inte låta bli...
    nikki2006 skrev 2008-07-18 22:39:02 följande:
    Ja det är ju snart höst och då använder man ju byxor mer.Men jag vet vad du menar med vv. Är själv sugen på ännu mer, man blir aldrig nöjdJag tycker du skall köpa om du känner du har råd. Det är det enda som hindrar mig, jag vill haaaaaaaaaaaaaaaaaa.
    Vi har ju råd. Jag tänker mest att det är onödigt för vi har så mkt nya fina kläder nu så vi inte hinner använda allt fint innan jag tröttnar på det...
    Och sen kommer ju småfolk och då brukar det ju komma en del som faller mig i smaken...
  • Preggi
    isold2003 skrev 2008-07-18 22:41:22 följande:
    Preggi, matchning till byxorna.. Vet inte riktigt faktiskt. Tidigare har Nanoous tomatröda tröjor matchat perfekt till det röda i Molo (som uttrarna tex) så jag hoppas att det fortfarande är samma röda. Har Mini rodinis lila blixttröja som jag hoppas passar också. Hm, det låter inte så lovande eller hur? Kanske ska hoppa över byxorna ändå
    Dom är ju svårmatchade men helt klart värda att köpa ändå. Funkar ju med enfärgat till. Vi hade ett rött enfärgat linne i bra röd nyans som jag tycker var fint till med. Så köpte jag ju en tröja på lindex med till för att ha fler alternativ. Men finast är ju matildas multiflower till men det antar jag kanske blir för tjejigt?
    Jag tror blixttröjan kan bli riktigt fin till.
    Fantastiska Skatt skrev 2008-07-18 22:40:35 följande:
    God kväll Hmm, har hållt mig dåligt uppdaterad ngr dgr,  är det ngn som har som har rabatt kod nu förutom rumba och est? *vill ha gamla småfolk*
    Godkväll!

Jag kan ingen kod men poppilopp har ju en del på rea. Är det nåt speciellt du letar efter?
  • Preggi
    isold2003 skrev 2008-07-18 22:52:01 följande:
    Preggi, jag tror att lillkillen kommer att få blomtröjan senare i höst Slår nog till på byxorna nu. Jag har Småfolks orange/röda aptröja, får se om det passar med den sen.
    Gör det, har svårt att tro att du kommer ångra dig...
    Blommönstret är så otroligt fint. Jag tror att P måste få den tröjan med randiga ärmar.. Hmm, det kanske jag kan köpa nu...
    Ska bli spännande att se om aptröjan passar till. För då måste vi nog ha en sån med...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10